Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

sjuttiofemman skrev 2015-02-12 17:22:36 följande:
    Ganska slående för deras politik.

All energi de lagt ner på att skapa en PK-fasad raseras med endast ett klipp på youtube.
    Det är svårare att förneka dokumenterad historia, men de försöker likväl.
  • nihka
    Speakers Corner skrev 2015-03-05 18:44:29 följande:

Om man efter att ha tagit del av den här tråden och med den kunskapen som man då har om sd, fortfarande tänker rösta fram dom till en maktposition, så skulle jag säga att man har en tämligen rutten människosyn och värderingssystem.
    Jag kan inte se att nån vettig människa skulle vilja stötta såna här typer.. 
    Det är en skam att dom sitter där dom gör. 

Tack Nihka för att du belyser oupphörligt vad det är för människor vi har att göra med här. {#emotions_dlg.flower}

Tack!

Och jag i min tur vill tacka alla som kommit med och fortsätter komma med smutsiga sanningar om SD. Det verkar vara ett helt outtömligt ämne.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-03-06 14:02:01 följande:

tinyurl.com/oaf5rod

SDare petas från sitt uppdrag som nämndeman i förvaltningsrätten.

Orsak: rasistiska inlägg på till exempel Flashback som han skrivit under alias.

Naturligtvis. Följetongen fortsätter. Nu återstår det bara att se hur allvarligt  SD med sin "nolltolerens mot rasism" ser på hans uttalanden.

• nihka

Jag såg klippet ända till slutet och fortfarande inget svar från SD om vad SD anser om kollektivavtal och kollektivavtal i samband med lönebidrag. Däremot flera långa floskeltal ur SDs rika arsenal av dito. Tragiskt är ordet.

SD fick fyra (4!)  tillfällen under bara denna debatt att svara på frågan och bommade liksom man gjort tidigare.

sjuttiofemman skrev 2015-03-21 12:00:24 följande:

Jahapp, Sd´s företrädare uppmanar övriga partier att bara de pratar med Sd så blir allt bra. Men Sd klarar inte av att bete sig som politiker utan kör den vanliga grobian-stilen som vi är alltför vana vid numera.

Varför ska politiker debattera med Sd när Sd hånar och beter sig som idioter? Och gång på gång vägrar svara på en så enkel fråga som synen på kollektivavtal?

• nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-23 13:29:51 följande:
    Fick svar på en grupp på Facebook: "för man kan ju googla svaret på SDs hemsida!"
    Så SD talar om på sin hemsida hur de tänker när de reserverar sig för ett betänkande och därför behöver de inte debattera sin reservation för betänkandet  under en riksdagsdebatt om betänkandet. Hahahahaha!
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-12 08:44:38 följande:
    Hon jobbar fortfarande som nämndeman eftersom det inte finns några bevis att hon har uttryckt sig så. SD-nämndemannen kommer kanske stämma Expressen för förtal. Det skulle inte vara första gången Expressen hittar på saker som folk har sagt.
    Jaha. Har en kvinna efterträtt SD mannen som uttryckte sig rasistiskt? Varför ska hon stämma Expressen för att de publicerat vad hennes föregångare sagt på SD-hatsajten Fria Tider?
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-12 13:34:31 följande:

Om ni tror att jag går in och läser en länk från hatsajten Expressen tror ni fel. Såvida ni inte kan länka till en sida som inte är en hatsajt kan jag inte veta vilken SD-nämndeman ni menar.

Jag menade naturlitgvis den kvinnliga SD-nämndemannen i Göteborg som hatsajten Expressen hängde ut på lösliga grunder, antagligen var det rena påhitt som hatsajten ägnande sig åt. 

Ditt inlägg hade alltså inget som helst att göra med det som diskuterades eller inlägget du svarade på utan du tyckte, trodde och tänkte och hade helt fel.

Det här börjar bli en dålig vana.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!