BF Juni 2015
Bara ja som har en sen inskrivning? Är i v 10(9+4) å har inskrivning den 18/11 å då är vi i v 14(13+2)..
Bara ja som har en sen inskrivning? Är i v 10(9+4) å har inskrivning den 18/11 å då är vi i v 14(13+2)..
Här i Finland ser det ut så här:
-Inskrivning från v 8 - framåt (beroende på när man ringer dit)
-Allmänt ul i v 11-13 (man får göra kub då om man vill) Alla får detta ul
-Anatomiskt ul (som ert RUL) i v 19-21
-och ev ett till ul i slutet 35-38 om de behöver kolla vikt/storlek på babyn
+ mvc besöken med jämna mellanrum.
Godmorgon!
Efter att ha mått konstant illa i några veckor kom idag toppen på det hela, vaknade med illamående, gjorde mig iordning och gjorde frukosten, under tiden kände jag mig lite yr men har ju varit det en del på senaste så tänkte mest att "jaha, blir det en sån dag".
När jag skulle ta frukosten från köket till soffan känner jag hur benen blir svaga, jag hinner precis ställa undan tallriken innan jag SVIMMAR!
Jag hade tur som landade på en mjuk ryamatta..
Jag ropade på mannen när jag kvicknade till och han vaknade och kom ut och skulle hjälpa mig upp och då kom kräkningarna.
Ska tilläggas att jag fysiskt inte KAN kräka efter en magoperation för tre år sen men det bryr sig inte gravidmagen om tydligen! Första gången jag kräks på tre år!
Sjukt läskig grej men nu mår jag bra mycket bättre! Haha..
Så nu är frågan om jag ska till jobbet eller inte? Vet ju inte om detta fortsätter eller om jag kommer må bra resten av dagen?
Jösses!
Har blivit rätt blödig de sista åren, sådär så det kan tåra sig i ögonen när man ser något fint eller ledsamt.
Nu såg jag ett väldigt fint videoklipp om vuxna och barn som fick frågan om va de vill ändra med sina kroppar, ni har säkert sett den.
Och här sitter jag och stortjuter :O tårarna bara sprutar och det är inget jag kan göra! Ojojoj! Vart ska detta sluta?! :P
Firade in vecka 9 igår med första "pizzan" jag som fick för mig att man skulle bli bättre å bättre just nu går det bara neråt.
Min sambo är jätteglad och tycker att det ska bli toppen att bli pappa och att vi ska bli familj. Ibland skulle jag önska att han läste på lite mer om vad som händer i olika faser av graviditeten etc, så att vi kunde prata om det lite mer, men det är han inte så intresserad av. Han har också en förmåga att "råka" avslöja graviditeten för lite kompisar etc, antar att det är för att han är så glad och inte kan hålla tyst om det, men lite jobbigt ändå... Annars har jag inget att klaga på :) Han är på bra humör och snäll och tar hand om mej.
Jobbigt för er som fått problem med relationen. Det räcker ju med de problem man har ändå med själva graviditeten... Men det är ju en stor omställning för alla, så det kanske inte är så konstigt..
Jag är i v 12 nu och kräktes igen i morse. När ska illamåendet ge med sig? Börjar tröttna... Urk!
Har en fråga!
Har börjat få ont i magen, livmodern, inte sådär molande som i början utan mer som stötar och nästan "knivstick" om ni förstår hur jag menar.
Blir lite nojig över det.
Är det fler som känner lika?
Går in i v.12 imorgon och började fundera på det där med MF-risken... sjunker den redan imorgon eller är det om en vecka när jag går in i v.13?
Jag har både inskrivning och KUB-test om två veckor när jag är i v.14 och jag längtar så otroligt mycket - för då kan vi äntligen berätta. Två bekanta har precis berättat att de är gravida och jag ville så gärna dela med mig av min lycka, men vågar inte riktigt än.
Privat ul imorgon, v11+3. Skitnervös! Men om allt ser bra ut imorrn ska jag sluta nojja! Hoppas hoppas! Håll tummarna =)