• Fiiaaa

BF Juni 2015

Limpan nr2 skrev 2014-10-10 07:07:01 följande:

Hm....fick lite brunt på papperet igår kväll när jag torkade mig. Nu på morgonen har det inte kommit något mer, bara lite ont i magen.

Hoppas att det beror på något ofarligt. Men tyvärr tror jag inte det då både vid mitt MF och mitt MA fick jag bruna flytningar till en början.

Bara vänta och se hur det utvecklar sig :(

Håller tummarna för att det inte är nån fara, en liten brun flytning behöver nog inte betyda så mycket. Jag hade så i 2 dagar vid bim, precis efter att jag plussat och jag räknar kallt med att det inte är nån fara :)
  • Fiiaaa

Det blev kräkfest här på morgonen idag. Jag kan lätt hantera det och är glad att jag känner av så mycket tydliga symtom, men vad kan man göra för att mildra det? Det här med att ha något att äta på nattduksbordet, nån som provat det? Vad kan man ha? Är ju inte det minsta sugen på nåt alls på morgnarna... Jag har ju mina seabands men tycker det är lite jobbigt att sova med dem...

• Fiiaaa
    Isabella89 skrev 2014-10-10 08:22:17 följande:

Jag provade äta salta kex innan jag gick upp sist. Men de kom upp de med. Så till slut blev det som en rutin på morgonen. Vakna, spy, göra sig i ordning... Jag kunde dock äta i princip direkt efter jag spytt.

En vän till mig åt också salta kex men hon klarade sig från att spy då så det kan funka.

Tack snälla för tipset. Som du säger lyckades jag peta i mig lite frukost när jag slutat kräkas, även om jag inte har nån värre aptit på morgnarna direkt (till skillnad från resten av dan då jag blir skithungrig och äter som en häst trots illamående). Illamåendet släppte dock lite efter frukosten. Ska köpa salta kex och testa med det imorgon
  • Fiiaaa
    micra skrev 2014-10-10 10:54:34 följande:

Vet inte om någon skrivit det tidigare men vindruvor har jag tyckt varit jättebra att peta i mig direkt på morgonen för att få något i magen. Inte så stark smak och inte så torrt som kex. :)

Bra, tack, det ska jag också testa :)
  • Fiiaaa
    slightlymad skrev 2014-10-13 15:54:48 följande:

Goddagens hörrni! Jag har mått riktigt illa de senaste två veckorna och kräkts ett antal gånger, men nu igår och idag känns det väldigt vagt och avlägset. Är i vecka 8 (7+1). Det känns ju underbart att kunna leva ungefär som vanligt igen samtidigt som jag blir lite orolig med tanke på att symptomen avtar. Är det vid denna tiden det brukar bli någorlunda bättre med symptomen eller borde jag vara orolig?

Har inget bra svar, men är i precis samma sits. Förra veckan kräktes jag flera gånger, nu (är också i v 8) känns det som att alla symtom är lite svagare. Men men, orkar inte stressa upp mej, det får jag ta senare om det behövs ;)
  • Fiiaaa
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:05:29 följande:

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

Du måste köra, kanske hämta en kompis på flygplatsen eller nåt. Eller så har du fått uvi och äter penicillin? Det är mina klassiker ;) en annan är att ta ett glas vin men inte dricka, funkar bättre än man tror!
  • Fiiaaa
    louise1992 skrev 2014-10-18 08:47:05 följande:

Svagt positivt är det i mina ögon, idag på Morgonurin på BIM dagen, vad tror ni?

Ingen tvekan tycker jag. Grattis :)
  • Fiiaaa
    Flor Mariposa skrev 2014-10-19 21:21:28 följande:

Kan någon ta bort mig från listan :'(

Å nej :( hoppas du är ok?! Kram
  • Fiiaaa
    Flor Mariposa skrev 2014-10-20 04:49:34 följande:

Nej jag är förkrossad :'(

Stort lycka till till alla er andra!

Å förstår det! Fick mf i v 10 i våras så vet hur det känns :( Stor styrkekram
  • Fiiaaa

Jag kräks så gott som varje morgon, och mår illa på dagarna då och då, men har trots det inga problem med att äta. Skulle kunna äta hur mycket som helst. Jag är hungrig JÄMT. Och helst lagad mat, men en och annan macka slinker ju ner också mellan varven. Börjar nästan bli lite orolig för hur detta ska sluta...

Dessutom vill jag ha sura grejer, har ätit klyftor av citron flera gånger. Det enda problemet med det är att det får mig att tänka på tequila-shorts från forna glansdagar och då vänder det sig direkt i magen. Kan inte tänka på alkohol utan att må illa. Supersura godisar funkar också.

Är i v 9 (8+3), och illamåendet har hittills bara blivit värre. Dock har det flyttat sig till att vara värst på morgnarna, de första veckorna var det jämna plågor dygnet igenom :) kör också sea bands, tycker att det hjälper lite, men det är lite svårt att ha det på jobbet tycker jag... Hur löser ni det?

Ett annat problem jag har är sömnen. Vaknar 2 ggr per natt för att kissa (brukar normalt sett sova hela natten och aldrig behöva gå upp). Sen kan jag inte somna om, det har blivit standard att ligga vaken 3-4 timmar per natt. Lite jobbigt. Känner mig ju inte direkt utvilad på morgnarna.... Nån mer som har nåt sånt??

Svar på tråden BF Juni 2015