• Fiiaaa

BF Juni 2015

Elsa83 skrev 2014-10-05 20:16:25 följande:

Jag har testat clear blues elektriska armband. Varje gång jag sätter på mig den tycker jag illamåendet försvinner. Men det kanske det skulle gjort ändå. :) men jag tyckte det var värt pengarna.

Å vad bra att få höra att det hjälper! Fick det som ett andra alternativ på Apoteket, men tänkte att jag testar med sea band först med tanke på priset. Vet inte hur jag ska kunna ha dem på mig på jobbet bara utan att få frågor om vad det är (eller att nån känner igen dem).
  • Fiiaaa
    skorstenen skrev 2014-10-05 20:33:28 följande:

Säg att du har illamående pga magkatarr ;)

Får dra till med nåt sånt, haha. Jag som är såå dålig på att ljuga och nu ljuger jag så jag tror mig själv hela tiden. Det är penicillin-kurer och märkliga körningar som gör att jag måste avstå alkohol, trött är jag för diverse olika konstiga nattliga upptåg, har typ slutat dricka kaffe för att jag känner att magen mår bättre av det, funderar på att ta en vit månad och helt enkelt göra en detox, hahaha, ibland fattar jag inte hur kollegorna kan köpa allt. Men det kanske de inte gör, de har kanske redan sina misstankar :)
  • Fiiaaa
    thuram skrev 2014-10-05 21:03:16 följande:

Vet att det är vanligt att blöda lite då och då under graviditeten.. MEN det hjälper inte att veta när man väl är där.. Färskt blod på pappret imorse och riktigt huggande i magen.. (Sorry för infon..)

Någon som har några peppande ord?

Det finns de som blöder i graviditeten. Tydligen fick min mamma en störtblödning i en av sina graviditeter, till och med gyn var övertygade om att det var mf på g, men sen slutade det och inget mer hände, resten av graviditeten var problemfri. (Fick reda på allt sånt här när jag blödde förra graviditeten).

Hur som helst är det klart du ska ha ett vul, ring till gynakuten el liknande och se till att de hjälper dig.

Håller såklart alla tummar jag kan för att allt är bra :)
  • Fiiaaa
    lyckobubblor skrev 2014-10-05 21:40:45 följande:

Jag tänkte dra till med att jag tänkte testa Sober October i år... Det är ju ett begrepp och det ligger ju lägligt i tiden. Passar även bra med att jag försöker träna mycket nu och få en hälsosammare livsstil som kollegorna vet. Jag har dragit ihop en AW nästa vecka som nästan alla ska med på så nåt trovärdigt måste jag ju hitta på.

Förra graviditeten kräktes jag hela tiden men känner inget ännu (peppar peppar) då skyllde jag på UVI har jag för mig... ;)

Å, Sober October, det är ju strålande! Så får det bli! Tack för tipset ;) hade också en aw i fredags inbokad (då körde jag på att jag var tvungen att hämta sambon med bil senare), en till aw i veckan som kommer, och en konferens med övernattning om ett par veckor. Det blir inte lätt om jag inte hittar på nåt bra. Jag är ju inte direkt känd för att vara den som spottar i glaset vanligtvis, hehe
  • Fiiaaa

Uj uj, illamåendet alltså. Det blir värre för varje dag och nu är det allra värst på morgnarna. Vaknar med en härlig blandning av åksjuka och bakfylla känns det som, och kräkreflexen sätter igång direkt. Måste få i mig nåt innan jag kan börja göra mig i ordning, men är ju inte sugen på nåt alls. Jobbigt är det, men hoppas att det är ett gott tecken <3 (förra gången när jag fick missfall mådde jag inte illa alls)

• Fiiaaa
    enannanmaria skrev 2014-10-07 11:51:00 följande:

Tack för idéer, ska testa mineralvatten citron. Frukt är jag rädd förstör tänderna om jag äter ofta. Det blir säkert så även med riskakorna. Men mineralvatten och tuggummi ska testas!

Jag kör mandariner och nötter, funkar dugligt. Kanske ska testa riskakor... Mineralvatten kör jag hemma, men inte på jobbet. Håller med om problematiken runt tänderna och även småätande generellt, men vad ska man göra liksom. Känner precis som du, äter frukost hemma, men är hungrig igen när jag kommer till jobbet. Inte klokt...
  • Fiiaaa
    JosPhi skrev 2014-10-08 21:23:38 följande:

Fick åka in akut idag till gyn, det bara forsade blod och jag fick genomföra ett till ultraljud, läkaren såg bara blod i livmodern så kroppen håller på att stöta ut det.

Känns på något märkligt sätt lite bättre idag, att få vetskap om hur det ligger till. Nu kan vi börja bearbeta allting och börja prata om hur vi ska gå vidare.

Allt ser "normalt" ut nu, om det nu kan kallas för normalt när något sådant händer. Känner mig otroligt lättad, nu ska jag blöda klart, vilket kan ta ett par veckor.

fick i alla fall med mig snygga blöjor och nättrosor hem.

Hoppas alla ni får en underbar tid, och jag önskar alla stooooor lycka!!

Kram på er <3

Å nej! Beklagar och stor styrkekram. Mitt mf i våras började också i v 9, första gången jag var in såg de ett litet frö i rätt storlek med tickande hjärta, blev helt överlycklig men sen bara fortsatte det att blöda och några dagar senare var missfallet ett faktum. Vet precis vad du går igenom nu. Så jobbigt och jag var väldigt nere ett tag, det måste man få vara. Men det blir bättre <3

nu är jag gravid igen i v 7, och oj vad orolig jag kommer vara i v 9, j-a skitvecka!! Stor kram igen!!
  • Fiiaaa

Jag har också problem med dofter, men det känns som att det hänger ihop med illamåendet, alltså när jag är mer hungrig är jag mer illamående och mer känslig för lukt. Cigg-rök är mitt värsta, det vänder sig i magen. Det räcker med att jag ser nån röka. Eller tror att jag ser nån röka, som idag, haha. Och jag har själv varit feströkare så jag har inget stort problem med cigg vanligtvis... Bara tanken på alkohol får det också att vända sig i magen. Känns typ som att jag är konstant uber-bakis.

• Fiiaaa

Jag har också problem med dofter, men det känns som att det hänger ihop med illamåendet, alltså när jag är mer hungrig är jag mer illamående och mer känslig för lukt. Cigg-rök är mitt värsta, det vänder sig i magen. Det räcker med att jag ser nån röka. Eller tror att jag ser nån röka, som idag, haha. Och jag har själv varit feströkare så jag har inget stort problem med cigg vanligtvis... Bara tanken på alkohol får det också att vända sig i magen. Känns typ som att jag är konstant uber-bakis.

• Fiiaaa

Äh varför blir det två inlägg? Vet inte hur jag får bort det ena heller.. Sorry

Svar på tråden BF Juni 2015