• Fiiaaa

BF Juni 2015

Plussade idag och har också bf sista dagarna i maj enligt fl:s uträknare, men är hellre med i juni-tråden om det går för sej :) Åh vad jag hoppas att det ska få gå bra den här gången (fick mf i v10 i våras). Grattis till er andra också!!

• Fiiaaa

32 år och bor i Uppsala. Första barnet men fick missfall i v 10 i våras. Förstår verkligen oron, jag har svårt att glädja mig, känns bara som att det kommer att bli mf igen. Dessutom har jag haft ett par ytterst minimala men ändå bruna flytningar igår. Förra gången hade jag det från och till i en månad innan det slutligen blev mf (fostret växte dock under tiden). Hoppas ni tycker det är ok att man ventilerar sin oro också såhär i början..,

Har rejält mycket molvärk från och till, ibland tror jag nästan att det är mensen... Känns också lite oroväckande, men det kanske är normalt?

På den mer positiva sidan (eller hur man nu ska uttrycka det) så känner jag av illamåendet mycket tydligare än förra gången. Är bara i v 5, men började känna av det redan förra veckan och fick mina misstankar redan då... Måste vara beredd med kex och nötter hela tiden, för kräkreflexen verkar sätta igång så fort jag blir lite för hungrig...

Jag är på 4+1 idag, bf den 30/5 enligt fls uträkning :) oj så långt det är dit!!

• Fiiaaa

32 år och bor i Uppsala. Första barnet men fick missfall i v 10 i våras. Förstår verkligen oron, jag har svårt att glädja mig, känns bara som att det kommer att bli mf igen. Dessutom har jag haft ett par ytterst minimala men ändå bruna flytningar igår. Förra gången hade jag det från och till i en månad innan det slutligen blev mf (fostret växte dock under tiden). Hoppas ni tycker det är ok att man ventilerar sin oro också såhär i början..,

Har rejält mycket molvärk från och till, ibland tror jag nästan att det är mensen... Känns också lite oroväckande, men det kanske är normalt?

På den mer positiva sidan (eller hur man nu ska uttrycka det) så känner jag av illamåendet mycket tydligare än förra gången. Är bara i v 5, men började känna av det redan förra veckan och fick mina misstankar redan då... Måste vara beredd med kex och nötter hela tiden, för kräkreflexen verkar sätta igång så fort jag blir lite för hungrig...

Jag är på 4+1 idag, bf den 30/5 enligt fls uträkning :) oj så långt det är dit!!

• Fiiaaa
    tove78 skrev 2014-09-22 13:13:37 följande:

Hej Fiiaa!

Jag fick mf för ett år sen i vecka 9, och jag är också väldigt orolig. Känns hela tiden som om mensen ska komma, men jag vet ju att det är ett grav-tecken. Men det är klart, svårt att inte vara orolig... 

Vad skönt att det är någon som känner igen sig!! Det är väl bara att ta en dag/vecka i taget antar jag och försöka fokusera på andra saker också, inte bli för uppslukad av det här med graviditeten...och hålla tummarna hårt hårt hårt! Kul att vi verkar vara några stycken relativt nära geografiskt också :)
  • Fiiaaa

Är det nån mer som känner av rejäl molvärk redan nu? Tycker det drar och molar och håller på hela tiden. Magen är dessutom jätteuppblåst, har typ inte kunnat knäppa byxorna under dagen, ser nästan gravid ut redan nu i v 5, hehe.

• Fiiaaa
    enannanmaria skrev 2014-09-23 16:49:09 följande:

Jag har också blivit svullen om magen. Svullnaden gick ned något vid v. 9 sist, det är tarmarna. Nu känns det även som att livmodern drar ihop sig till och från. Kände inte av sammandragningar förrän vid v. 12 sist och inte förrän i tredje trimetern med första barnet.

Det är förvillande likt mensvärk, men ändå lite annorlunda. Galet trött är jag också och blir så fruktansvärt hungrig när jag inte ätit nåt på ett tag. Känner mej allmänt labil, haha.
  • Fiiaaa
    enannanmaria skrev 2014-09-24 08:43:02 följande:

Jag hoppar också över jeansen. Har köpt på mig ett gäng byxor med stretch nu. Tog en strl större än jag har normalt.

Tror jag har fått UVI. Kan vara därför jag känner kramper. Jag hoppas på att få en tid hos VC om några timmar.

Japp tror att jag får köpa på mej ett gäng leggings också. För min mage är helt galen, men det lugnar iofs säkert ner sig efter några veckor, innan den sätter igång att växa på riktigt liksom

Jobbigt med uvi, har haft ett antal så jag vet hur det känns. Hoppas det går bra :)
  • Fiiaaa

Här har molvärken avtagit något (tackarrrr), flytningarna är inte färgade längre, det höll på bara ett par dagar kring bim (men det kommer säkert tillbaka att döma av hur det var förra gången, jag tänker dock inte få panik för det). Dessutom känns brösten mer och mer tunga och ömma. Illamåendet är konstant, inte det värsta jag varit med om, men rejäla kväljningar när jag blir lite för hungrig och en konstant lätt yrsel. Känns helt ok. Håller alla tummar jag kan för att detta ska gå vägen, men det känns ju så himla långt tills man kan andas ut lite...

• Fiiaaa

Jag har berättat för mamma och pappa och min närmaste vän. Resten får vackert vänta ett par månader :)

• Fiiaaa

Jag har inte ens ringt BM än, tror jag avvaktar lite till. Eller måste man ringa såhär tidigt? (Går in i v 6 i helgen).

Svar på tråden BF Juni 2015