• Diamant

BF Juni 2015

Var på inskrivning idag!

Massa info samtidigt men har iallafall lyckats dra igång värsta läkar-cirkusen :S

Har lite sjukdomshistoria både i familjen och hos mig själv så nu blir det maaaaassa prover och utredningar!

Det positiva med detta är väl att första UL blir nästa vecka ;) (v.8 då)

Mina sjukdomar ska inte påverka fostret men däremot ska de ha stenkoll på mig så jag inte påverkas av det.

• Diamant
    IA89 skrev 2014-10-13 22:24:45 följande:
    Vad för typ av sjukdomar?
    Har en ovanlig kärlmissbildning (föds ca 3 per år med denna i Sverige) vilken b la ger förhöjd risk för blodpropp och lite annat, har några mindre allvarliga diagnoser med men som påverkar bl a min näringsupptagning samt mycket cancer o stroke i familjen så de vill ha koll på mig helt enkelt :)
  • Diamant

Vi var också inne på att berätta på julafton, som en julklapp typ!

Men det blir för svårt att vänta, vi kommer träffa svärföräldrarna flera ggr i december och min mamma med på olika julmarknader och julbak så det blir typ första advent de får veta istället :) då är man inne på v.14-15 och då känns det bra att få berätta!

Min mamma kommer få en present med "världens bästa mormor" på, hon fyller år i närheten där och kommer inte misstänka något ;)

Ska be mannen smygfilma med hehe

Jag längtar som TUSAN!! Vill vara i v12-13 NU så jag slipper gå o oroa mig för mf!

• Diamant

Fick veta på inskrivningen att jag hade för mycket ketoner i kroppen, det får man om man mår väldigt illa o inte kan äta t ex. Jag har inte kräkts (kan inte då jag är viktop för 3 år sen) och tycker att jag äter heeeeeela tiden! 

Så igår kämpade jag som tusan och fick i mig mer än vad jag brukar och ska försöka fortsätta så! 

Kan ju stolt meddela att efter att inte ha ätit en apelsin eller clementin på 4-5 ÅR (tycker inte om dom... Egentligen..) så har jag denna veckan smällt i mig 2 apelsiner och inte mindre än NIO clementiner! :P 
    Jag bara MÅSTE ha dom!! 

• Diamant
    skorstenen skrev 2014-10-15 10:31:29 följande:

Inatt drömde jag att jag fick MF och jag kommer därför lämna er ett tag. Känner att oron smittar av sig. Så vi ses om några veckor när det förhoppningsvis lugnat ner sig här inne ang det snacket.

Ha det bra så länge!

Jag förstår dig, oron här inne smittar! Ses om några veckor! {#emotions_dlg.flower} 
    MaHo89 skrev 2014-10-15 10:45:46 följande:

Haha jag åt typ en påse clementiner per dag när jag väntade sonen!! Och blodapelsin och köpte även god morgon blodapelsinjuice :P

Haha jaa! Jag HATAR juice o mannen har alltid äpple eller apelsinjuice hemma och i veckan har jag druckit flera glas apelsinjuice!! Kroppen är ju helt knäpp! En kombination av socker och surt, rent vidrigt! Egentligen.. 
  • Diamant
    VioloLaviose skrev 2014-10-15 10:51:12 följande:

Mm tack. Nu måste jag köpa clementiner

HAHAHA! Hjärta 
  • Diamant
    slightlymad skrev 2014-10-15 12:55:19 följande:

Det här med att åka buss. Nytt experiment varje gång 3

Luktsinnet reagerar på allt. När kommer de där strålande graviddagarna när man glittrar och lyser som jag allt för ofta hört om?

Det är nog bara i Hollywood det händer ;)

Min BM sa att i andra trimestern kommer vad hon kallar spökveckor, då känner de flesta sig som innan graviditeten och alla symtom släpper (fullt normalt) och det är för att kroppen då vant sig vid den nya hormonnivån, då kanske man är "glittrande gravid" men jag är tveksam ;)
  • Diamant
    Hero77 skrev 2014-10-15 16:02:41 följande:

Undra hur många av oss (eller om nån av oss) i denna tråden kommer få tvillingar?

Vilken bra lista skaparen av tråden lagt ut om oss alla och våra BF- dagar! Vilket jobb!!! :) :)

Det är Milie faktiskt som satt ihop den fina listan :)

Tänkte bara att cred ska gå till hon som la ner tiden hehe
  • Diamant
    Awe83 skrev 2014-10-15 15:32:43 följande:

Hej, jag vill så gärna veta om ett till hjärta slår i mig. Måste jag vänta tills den 12:e veckan innan man får göra ett UL? Vill veta nuuuu!

Sen oroar jag mig lite för att ena sidan av nedre delen av magen känns mest i. Som ett håll i bland. Någon som känner samma sak? Är så rätt för att ett embryo har fastnat i äggledarna eller något liknande. Usch måste sluta tänka på det.. Hade en nära vän som nämligen råkade ut för detta. Hur vanligt är det egentligen?

Min BM sa att håll, att det drar, pirrar och gör lite ont i ljumskarna är heeeeelt normalt!

Livmodern börjar redan nu göra plats o ska på bara nio månader växa till 10 gånger sin normala storlek så det KOMMER kännas! :)
  • Diamant
    eko my skrev 2014-10-15 21:21:57 följande:

gu va ni skriver! härligt!
    min dator gick sönder så nu sitter jag här med en ny en, fint!

Här är det illamående i vågor som gäller.. kan absolut inte äta kött! Det vänder sig i magen av tanken. Fisk kan jag tänka mig, men det är max.
    Jag får väl ta fram gamla vegetarianvanorna igen (var veg i 6 år när jag var yngre) och nu igen tydligen, lite halvt.
    Någon mer som har saker som absolut inte kan äta?
    Ingen dille på något än bara, men det brukar komma senare.
    Kände av brösten för första gången idag, ömmar och har sig. Så snart är det väl farväl med att sova på mage ett tag antar jag. :P

En annan sak, den där hemska svullnaden av magen i kombo med illamåendet som får mig vilja gå och spänna ut magen till max, har anlänt. Blä.. Värsta tiden med att vara gravid tycker jag faktiskt är när man börjar bli lönnfet/ babbig eller vad man vill kalla det utan att någon ser att det är en gravidmage.. haha
    En av det charmiga med att vara gravid.. eller hur? Det och gaserna.. haha

Hur har ni andra det? Denna gången vet jag knappt vilken vecka jag är i.. får tänka länge.. Går in i vecka 7 på lördag.. ingenting än nästan.. men det rör sig framåt och på lördag blir det även lite utlandssemester. Härligt!

Här är det också illamående i vågor, speciellt illa är det när jag sitter i en bil! Vilket är lite jobbigt då jag sitter en del i bil på jobbet..

Köttfärs går inte ner bara! Mår illa bara jag tänker på det! Och så kaffe då..

Ja den här härliga uppsvullnaden av magen asså, känner igen det där ;)

Är helt övertygad om att kollegorna snart börjar fråga! Jag kan inte knäppa mina arbetsbyxor så gömmer knappen bakom bältet, jag springer o kissar stup i kvarten, äter varje gång tillfälle ges och äter extremt mycket apelsiner o clementiner!
Svar på tråden BF Juni 2015