eko my skrev 2014-10-15 21:21:57 följande:
gu va ni skriver! härligt!
min dator gick sönder så nu sitter jag här med en ny en, fint!
Här är det illamående i vågor som gäller.. kan absolut inte äta kött! Det vänder sig i magen av tanken. Fisk kan jag tänka mig, men det är max.
Jag får väl ta fram gamla vegetarianvanorna igen (var veg i 6 år när jag var yngre) och nu igen tydligen, lite halvt.
Någon mer som har saker som absolut inte kan äta?
Ingen dille på något än bara, men det brukar komma senare.
Kände av brösten för första gången idag, ömmar och har sig. Så snart är det väl farväl med att sova på mage ett tag antar jag. :P
En annan sak, den där hemska svullnaden av magen i kombo med illamåendet som får mig vilja gå och spänna ut magen till max, har anlänt. Blä.. Värsta tiden med att vara gravid tycker jag faktiskt är när man börjar bli lönnfet/ babbig eller vad man vill kalla det utan att någon ser att det är en gravidmage.. haha
En av det charmiga med att vara gravid.. eller hur? Det och gaserna.. haha
Hur har ni andra det? Denna gången vet jag knappt vilken vecka jag är i.. får tänka länge.. Går in i vecka 7 på lördag.. ingenting än nästan.. men det rör sig framåt och på lördag blir det även lite utlandssemester. Härligt!
Här är det också illamående i vågor, speciellt illa är det när jag sitter i en bil! Vilket är lite jobbigt då jag sitter en del i bil på jobbet..
Köttfärs går inte ner bara! Mår illa bara jag tänker på det! Och så kaffe då..
Ja den här härliga uppsvullnaden av magen asså, känner igen det där ;)
Är helt övertygad om att kollegorna snart börjar fråga! Jag kan inte knäppa mina arbetsbyxor så gömmer knappen bakom bältet, jag springer o kissar stup i kvarten, äter varje gång tillfälle ges och äter extremt mycket apelsiner o clementiner!