• Diamant

BF Juni 2015

Iida01 skrev 2014-10-27 12:15:59 följande:

Okej, Skadar ju inte att kolla igen för det kan ju gå upp och ner.
    Varför äter du blodförtunnande då? Har du haft proppar? Kan ju vara de som skojar till dig.
    Det kan komma när som, nu sitter jag och äter (försöker äta i alla fall) och känner att huvudet inte riktigt hänger med. Känns som om jag vrider huvudet så följer hjärnan inte med riktigt om du förstår hur jag menar? Den kommer i efterhand. 
    Andra dagar har det kommit "attack" yrsel så jag varit tvungen att ta tag i något för att inte välta eller trilla.
    Det lättar oftast efter en liten stund. Funderar dock på att kolla blodtrycket igen för att kanske få hjälp med det. 

Har bara svimmat en gång i hela mitt liv, det krävs rätt mycket innan jag gör det. 
    Men ta kontakt med BM eller vårdcentral så de tar en koll på dig! 

Ja har haft flera misstänkta proppar och proppar i familjen, men har även en medfödd högre risk att råka ut för det, 20% högre risk då jag är född med en kärlmissbildning. Hatar de där jäkla sprutorna! Får hoppas att jag lyckas få tag på MVC trots att de saknar ett nr man kan ringa! :S 

Förstår precis hur du menar, hjärnan hakar efter så är det här med! Blöh.. 
  • Diamant
    Iida01 skrev 2014-10-27 12:37:45 följande:
    Okej jobbigt. Har också det i familjen men BM såg det som en bra grej att jag hade så lågt blodtryck för det är tydligen lättare att få proppar med högt blodtryck? 
    Förstår att det inte är kul :( Saknar ett nummer? :O men va? du har inte fått något nummer till din BM heller? eller har du inte hunnit så långt?
    Jag blev flyttad från vanliga MVC till SpecialMVC förra veckan, var där hos läkarna men ska på inskrivning hos en BM på fredag, HOPPAS att jag får ett riktigt nummer då! 
    Hittills har jag bara ett nr till en automatisk telefonsvarare för av- och ombokningar.. Jag behöver ju prata med någon! 
    GrönTröja skrev 2014-10-27 12:27:41 följande:

Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det komma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en "mens" när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp...

Åh, beklagar :( 
    Stor kram till dig, hoppas allt går bra! 
  • Diamant
    Seniorita skrev 2014-10-27 15:20:05 följande:

Har precis varit på mitt hälsosamtal, är på 6+4 idag. Var hos en ny barnmorska som jag aldrig träffat innan. Vi pratade väldigt mycket om mig och min livssituation och uppväxt, vilket jag kan tycka är bra att hon frågar och kanske därefter kan få en bild av mig, varför jag är som jag är, tänker som jag gör osv..

Men som sagt, vart inte så mycket klokare på själva graviditeten då allt handlade om mitt liv som sagt. Ja också alkohol samt tobaksvanorna tog vi upp. "Tvingade" även henne till att få göra ett gravtest bara för att, haha!

Nytt möte inbokat 15 november!? Är inte det lite tidigt?? Då skulle vi ta prover osv, hon tyckte absolut sambon skulle med. Jag kan lika gärna gå själv då jag vet att han måste jobba annars blir det sånt åkande. Men ja den idén hängde ju han med på, klart han skulle med enligt han själv. UL och så vill jag ha med han på men resten fixar jag själv.. Hur tänker ni i den frågan?

Det är kanske för att det inte är ditt första barn som du känner att din sambo inte behöver vara med? För att ni redan gjort det och vet vad som komma skall? :) 

Vi är på vårt första barn och jag tycker absolut att mannen ska vara med på alla möten med BM, och han tycker detsamma :) Han vill ju ha samma info som jag får för att veta vad som händer och hur allt fungerar och jag vill att han ska känna sig delaktig då det är lika mycket hans barn! 

• Diamant
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 18:42:15 följande:

Åh jag känner mig som världens bitch. Det var absolut inte meningen att göra någon upprörd eller förbjuda någon att prata om något. Absolut att ni ska få prata om sånt som ni känner att ni behöver. 

Ville bara förklara hur jag känner. när ni pratar om ma/mf och saknaden av symptom så blir jag helt nojjig. Jag känner mig nämligen så ogravid som jag bara kan, bortsett från ömma tuttar! Och då går ju såklart mitt huvud igång och tänker: men tänk om något är fel? Men det är ju just det som är saken, inget behöver vara fel för att man mår bra.

Och ja dessa humörsvängningar alltså. Nyss satt jag och bölade över att jag gjort er upprörda med mitt inlägg.

Ber om ursäkt till alla som tog åt sig!

Stor kram! 
    Hormones is a bitch! Hjärta 

Jag bölade innan för att jag blev så ARG! Jag blev sugen på potatis men om jag skulle äta det så var jag tvungen att skala dom först och jag HATAR att skala potatis! (tydligen..) Asså.. 
  • Diamant
    micra skrev 2014-10-27 21:15:31 följande:

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Han vill men inte jag! 
    Någon av oss kommer få byta åsikt hehe men VEM vet vi inte än :P 

Jag ser ju "fördelen" att veta pga kläder, inredning och inför namnval som mannen säger, men å andra sidan så spelar sådant knappast roll när de är så himla små! 
    Jag vill gärna försöka att inte "köna" barnet för mycket utan att det själv ska få välja vad den leker med utan för mycket påverkan från oss.. 

Jag själv var värsta prinsessan och hade ÄLSKAT att få köpa massa prinsessaker till en flicka och rosa, glitter och fluff överallt.. MEN! Jag tycker samtidigt att det är bra om barnet själv väljer vad den vill.. Vill ha ett öppensinnat barn.. Svårt det där hehe

Vad är det som talar för och emot för er andra? 
    Det enda jag har som motargument till mannen är att det är kul med en överraskning! Än så länge.. Hehe
  • Diamant

Usch vilket svårt val! Haha, kunde inte alla bara tycka EN sak om att ta reda på kön eller inte så man kunde få bra argument när man som par tycker olika! :P 

Tycker det känns lite mysigt att inte veta, samtidigt lät det vettigt det någon skrev om att få "veta lite mer" om bebisen redan innan.. 

• Diamant
    Milie skrev 2014-10-28 12:28:33 följande:
    Går in i vecka 8 imorgon. Spyr knappt, men har varit konstant illamående i en vecka. Blir helt skräckslagen då jag tänker på hur lång tid det är kvar. Det är nääästan så att jag ångrar mig, men jag vet att jag vill vara gravid..egentligen. Så jag får helt enkelt härda och skolan får väl gå åt Fan om det är det som krävs.
    Åh jag vet PRECIS hur du känner Milie!

Jag ångrar mig ungefär en gång om dagen, tänker att jag vill nog inte ha barn trots allt, det är för jobbigt att må såhär!

Sen kommer det nån timme på eftermiddan eller morgonen där jag inte mår skit och då känner jag att jag är glad igen. Jag vet ju att vi vill ha barn, har längtat som tusan i flera år!

Det är värt det i slutändan, men mer än en vettefan om det blir!
  • Diamant
    Alvolina skrev 2014-10-30 16:08:14 följande:
    Jag har också sent, men det är av eget val.

Kommer alla att försvinna till FB eller stanna här också? Jag avvaktar gärna lite och hoppar säkert på Facebook om några veckor.
    Jag slutar inte vara här bara för att fb finns, tycker att det är lite rörigt att veta vem som är vem på fb, här har man lite bättre koll än så länge hehe
  • Diamant
    MaHo89 skrev 2014-10-31 14:44:22 följande:

Helvete helvete helvete.

Det verkar gå åt helvete igen :'(

Fått blod på pappret, så har det varit tidigare när jag fått MA (två ggr)

Jävla skit jag är så ledsen! Och besviken att jag ens tillät mig själv att våga hoppas! :(

Åh nej! :( Men det MÅSTE inte vara något fel, åk till gynakuten så du får kollat upp det! 
  • Diamant
    Olga89 skrev 2014-10-31 17:12:58 följande:

Ja vill också va me! :D

Hej hej! Jag bor i Tyskland men tänkte att det är ju ändå kul att kunna prata med några landskumpaner. Kul att jämföra hur det funkar i Sverige också. Detta blir mitt första barn och jag har redan fått ett bf av läkaren - 17 juni! :) allt känns så spännande, fast ändå lite läskigt! Jag har haft lite problem med blödningar och nu senast när jag gjorde vul såg läkaren en liten blodansamling i livmodern, men fostret såg ut att må bra, hjärtat slog som det skulle. Mina symtom hittills har varit extremt ömma bröst (börjar dock avta lite, tack å lov), mer och mer illamående, samt ett humör som skrämmer både mig och min sambo! Akne frodas också! Nästa vecka ska jag tillbaka på vul för att se om blödningen har lagt sig. Det jag gillar med Tyskland är att de alltid tar det säkra före det osäkra, dvs de utför vul och ul utan tjafs. 3 st screenings är standard här.

Ska bli kul att följas åt! :)

Välkommen!

Skönt att de kollar ofta, jag blir lugnad av att veta att jag får göra vul lite då och då :)

Kubtest måste jag dock göra privat om jag vill ha gjort, hur är det i Tyskland med det?
Svar på tråden BF Juni 2015