BF Juni 2015
Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.
Är så glad!
Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.
Är så glad!
Jag har något de kallar kronisk urticaria, alltså får jag då och då fullt med utslag på armar, hals, bröstkorg, ansikte och händer. Sist var i slutet av graviditeten med sonen. Nu har jag det igen! Och det kliar så jag nästan blir galen :'( fick medicin sist men är osäker om man kan ta den nu i början :/
Åh det där vet jag hur det är! Har inte urtikaria men Dermatitis Herpetiformis, också autoimmun sjukdom som ger utslag på hela kroppen som kliar så man inte kan sova och man vill helst inte ha på sig åtsittande kläder. Huden gör ont, blöder och är skör, full med utslag, speciellt på knän, vader, armbågar, ansiktet, skinkorna, ryggen och handlederna.
Åt medicin dagligen för att hålla det i schack men man får tydligen inte ta den när man är gravid då det inte finns tillräckliga studier på om det kan ge fosterskador eller inte! Så nu lider man igen.. Hatar det!!
Är ditt hela tiden eller kommer det och går så du får en paus ibland?
Autoimmuna sjukdomar SUGER!
Godmorgon!
Efter att ha mått konstant illa i några veckor kom idag toppen på det hela, vaknade med illamående, gjorde mig iordning och gjorde frukosten, under tiden kände jag mig lite yr men har ju varit det en del på senaste så tänkte mest att "jaha, blir det en sån dag".
När jag skulle ta frukosten från köket till soffan känner jag hur benen blir svaga, jag hinner precis ställa undan tallriken innan jag SVIMMAR!
Jag hade tur som landade på en mjuk ryamatta..
Jag ropade på mannen när jag kvicknade till och han vaknade och kom ut och skulle hjälpa mig upp och då kom kräkningarna.
Ska tilläggas att jag fysiskt inte KAN kräka efter en magoperation för tre år sen men det bryr sig inte gravidmagen om tydligen! Första gången jag kräks på tre år!
Sjukt läskig grej men nu mår jag bra mycket bättre! Haha..
Så nu är frågan om jag ska till jobbet eller inte? Vet ju inte om detta fortsätter eller om jag kommer må bra resten av dagen?
Nevermind.. Stannar hemma!!
Ja det gick väl tjugo minuter då jag mådde fantastiskt bra, som före graviditeten! Mackan var god och jag kände mig pigg för första gången på eeevigheter men sen slog illamåendet till igen så jag stannade hemma, känns skönt nu då jag fortfarande inte vågar gå ur sängen för jag är rädd att svimma igen, är ensam hemma nu!
Tack för er omtanke <3
Ja jag kör bil både till jobbet och i jobbet så det är nog bra att låta bli det idag hehe
Är det någon här som jobbar natt? Hur fungerar det i så fall med graviditeten?
Jag har blivit erbjuden 60% natt. Osäker på om jag orkar jobba så, är ju så trött under dagtid.
Pyret85 och Makeithappen, beklagar!
Hoppas ni är okej! Kram
Har varit borta från jobbet lite oregelbundet nu i några veckor och har haft så himla dåligt samvete för detta, kände att jag ville berätta för min högsta chef trots att jag bara är i vecka 10.. Hennes reaktion: Ja, jag misstänkte det! När en kvinna i min ålder plötsligt börjar vara sjuk sådär oregelbundet så var det rätt väntat sa hon haha!
Jag känner mig så himla lättad för vi hade ett jättebra samtal och hon är glad för min skull och tycker inte alls att det är konstigt eller dålig tajming eller något. Hon vet att jag älskar mitt jobb och gör allt för att kunna vara där.
Hon sa även det som min BM, min gruppchef, min man och typ ALLA som vet att jag är gravid sagt: Sjukskriv dig för fanken! Några veckor åtminstone tills jag känner mig starkare och inte mår så dåligt längre. Så jag ringde min BM och talade in ett meddelande, hon kommer bli glad att jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga :P (Hon har velat sjukskriva mig hela tiden)