• Diamant

BF Juni 2015

avenell skrev 2014-10-21 10:42:53 följande:
    Det gick bra! Han såg ingen antydan till mola.

Däremot såg han hjärtaktivitet och en liten krabat som han mätte till 7mm. Han sa att det innebär att jag är i vecka 7+0 men att det gäller +-3 dagar. Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 7+1 idag.
    Wohoo! Gött :) 
    mayamelissa skrev 2014-10-21 11:09:55 följande:

Har haft ont i sidorna till och från, när det slutar göra ont på ena sidan så börjar de på nästa. Har försökt bli gravid läääänge och detta är det längsta jag kommit men är så himla orolig för missfall. När man läser om det så står det ju att molvärk kan vara tecken på mf. 

Har ni ont? Och hur ont? det molar liksom som mensvärk... 

Jätte rädd för att det ska bli något fel.

Google is NOT your friend! Om du läser om gravidsymtom så ser du att molvärk hör till det med :) 
    Jag har också molvärk, och även träningsvärk! Vissa dagar får jag liksom håll och även att det hugger till i ljumskarna, i urinblåsan, mellangärdet.. ja herregud överallt! Och inte är det nåt fel på den lille för det! :) 
  • Diamant
    mayamelissa skrev 2014-10-21 13:53:28 följande:

åh tack för lugnande ord! jag brukar ha sån jäkla otur med allt så förväntar mig det värsta nu med... Tyst

läser man här på sidan och google så blir man ju helt uppskrämd..

Har haft molvärk höger sida nu hela dagen, känns som att jag får mens hela tiden men det är bara flytningar. Vilket jag har förstått är helt normalt det med. 

Åh, haha först ska man oroa sig för att bli gravid, sen när man är det så ska man oroa sig för sånt här. Oskyldig

Haha ja vi kvinnor är EXPERTER på att oroa oss i onödan ;) 
    Första veckan efter mitt plus så sprang jag på toa säkert 2 ggr i timmen bara för att jag trodde att mensen började! Jag hade rejäl mensvärk och det kändes som att det "rann till" också men det var bara flytningar. 

Allt du går igenom är HELT normalt!  
    Om du ska googla något kan jag rekommendera "roliga kattbilder", allt annat kan leda till att ens nageltrång blir fot-aids eller nåt.. Man får passa sig lite hehe 

Slappna av och njut av att du (och partnern?) vet om era fina lilla hemlighet och så boka in en tid till BM, efter inskrivningen så känns allt lite mer verkligt och man får bekräftat att alla ens "konstiga" symtom är fullt normala!  Solig
  • Diamant
    Milie skrev 2014-10-21 18:34:06 följande:

Det här är ju inte hållbart! Jag mår röv om jag inte äter varannan timme. VARANNAN timme! Vad kan man äta varannan timme utan att få i sig typ 18 miljoner kcal per dag? Jag hinner inte bli hungrig mellan så när jag (illamåendes) våldar i de första tuggorna så är jag verkligen i kräk-riskzonen.

Aja, gnäll och gnäll. Vad är bra att äta om man måste äta jämt?

Frukt, grönsaker (en gurka kanske funkar att tugga på? Lite kalorier då det är mest vatten) vattenmelon kanske? 

Kvarg med färsk banan är himla gott, protein, kalcium och bra för kroppen, inte supermycket kalorier. 

Hur mycket äter du när du äter? Om det bara är lite så är ju inte kalorierna i sig så farliga då det ändå inte blir så mycket totalt? 

• Diamant
    Beth1 skrev 2014-10-22 08:11:44 följande:

Hej hej! Får man va med här? Plussade idag och är beräknad till 2 juli men hittade ingen så tråd än smile1.gif

Då får du ju skapa en ;)

Grattis till plusset! Första barnet?
  • Diamant
    EW82 skrev 2014-10-22 20:05:09 följande:

Varför ska man inte äta vindruvor innan man går till bm? Tungan ute Alla verkar så himla kunniga här.. Själv har jag fått googla vad visa förkortningar betyder Skrattande
    Första barnet, beräknat till 18 juni med graviditetsuträknaren. Idag har jag ätit, som en häst, nästan iallafall.. hungrig/sugen hela tiden.. Brösten är i stil med dolly parton, skit ömma och magen ser ut som jag klämt i mig 5 pizzor, ungefär.. Gravid Lite lätt illamående till och från och trött som tusan, annars tipp topp :)

Blodsockret höjs och ger fel utslag på testerna hos BM :) 
    Jag visste inte heller det och fick också googla förkortningar i början hehe, men såna här trådar gör ju att allas kunskaper (stora som små) läggs ihop och man lär sig otroligt mycket! :) 
    Nu när folk börjar gå på inskrivningar och så då kommer det ju in ännu mer kunskaper som sprids :) 
  • Diamant

Usch idag skulle första Fragminsprutan tas, precis som när jag haft det förr så fick jag ångest och tårarna bara sprutade, jag klarar INTE att ge mig själv sprutor!! 
    Beundrar diabetiker som klarar det, för jag gör det bara inte!
    Förra gången jag skulle ta Fragmin så var det under 3 veckor, då löste jag det så att en vän som är ssk kom förbi mig varje dag och gav mig sprutan.. Men det är ju ohållbart i 9 månader så jag var TVUNGEN att hitta en annan lösning.. 

Som tur är har jag VÄRLDENS underbaraste man som trots att han tyckte att det var jättejobbigt och läskigt så övade han på att sticka en banan flera gånger och sen stack han mig! Det gick bra och jag tror att det är såhär vi får göra hädanefter, bättre än att jag får panikångest varje dag. Han tyckte nog det var lite coolt efteråt, att han kunde göra det :)

Mina hormoner har VERKLIGEN gjort sig påminda idag!! Jag brukar bara bli gråtig som tusan, både före mens och nu under graviditeten, men idag blev jag för första gången ARG! Jag SKREK på gpsen i mobilen när hon gav mig instruktioner försent så jag hamnade fel och jag gav FINGRET åt en taxichaufför som jag tyckte stod ivägen för mig! Heeelt sjukt! Jag är inte alls sån annars!! Haha.. Men sen när tekakorna på det glutenfria konditoriet var slut så storgrät jag igen och ilskan var som bortblåst. Grät så mycket att mannen trodde att något hemskt hänt när vi pratade i telefon haha! Över tekakor!! :P 

Nån mer som inte känner igen sig periodvis? ;) 

• Diamant
    micra skrev 2014-10-22 22:26:16 följande:

Starkt gjort av din man Diamant, speciellt med tanke på att han också tyckte det var obehagligt! Det är ju en jättebra lösning, han kommer vara proffs på att ge sprutor när det här är över. :)

Verkligen! En riktig hjälte! :) 
  • Diamant
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 09:31:10 följande:

Hej tjejer!!
    Jag ska på hälsosamtal i eftermiddag, är det något jag ska tänka på?
    inte äta vindruvor innan har jag läst (det har jag dock inga hemma)

Något annat de kan fråga som man skall svara på och kunna? Sambon ska inte med då han jobbar så har frågat lite om hans familjs bakgrund om de kommer fråga om det..

tack :)

Har du fått instruktioner om att fylla i ett sånt hälsoformulär? Annars tar de väl det på plats och då vill de gärna veta om sjukdomar i familjen, typ om du, dina syskon eller föräldrar har några sjukdomar och även mannen tillfrågas om sjukdomar. Astma, proppar m.m 
    Blev även tillfrågad om cellprovstagning då vi har livmodercancer i släkten men jag visste inte ens vad det var innan jag läste att några skrivit om det i den här tråden så jag har helt enkelt MISSATS i alla dessa år att få kallelser! :S Så det gjordes på plats också. 
  • Diamant
    Jag jobbar uniformerat. Måste byta tjänst under graviditeten och det blir kort efter v.12-14 när jag berättar på jobbet. Hade helst sluppit det då jag älskar mitt jobb men jag vet ju att det är dumt att utsätta sig själv och fostret för risker! 
    Känns lite tufft att veta att jag bara kommer göra det jag älskar fram tills max nyår och sen göra något bra mycket tråkigare hehe fram till BF men det är bara att bita ihop, jag har ju valt att bli med barn själv! ;) 
  • Diamant

Åkte till affären för att köpa lite mjölk, smör och grönsaker.. Kommer hem med 2st 4pack chokladpudding (!!) coctailbär, glass, maränger, skumtoppar, Daim och cheesecake.. WTF!!?
    Jag äter aldrig sånt vanligtvis! Jag gillar isglass, popcorn och Babybell-ost när jag är gottesugen liksom.. Ibland med en burk cola..
    Började äta lite glass med coctailbär och satt och funderade på hur gott det hade varit med gurka till det här.. Jag börjar bli knäpp. 

Svar på tråden BF Juni 2015