• Diamant

BF Juni 2015

micra skrev 2014-10-03 20:29:50 följande:

Jag märker inte heller av det särskilt mycket. Det som känns är att det värker och drar lite i magen och att jag är lite öm i bröstvårtorna. Men än är det så tidigt så jag är helt säker på att om en vecka eller två kommer illamåendet komma som ett brev på posten.

Tränar ni något tjejer? Vad? Har ju läst att flera av er åker skidor, vad gör ni annars? Hur har ni tänkt kring träningen och graviditeten?

Jag har inte kunnat träna på flera månader pga ledproblem, magproblem och annat men nu MÅSTE jag ta tag i det igen.. Funderade på gravid-yoga men för det måste man vänta till v14 tydligen.. :S 

Vet inte riktigt hur man ska träna nu..? 

• Diamant

Okej, jag kanske har LITE symtom då..

Började gråta nyss för att jag vart sugen på pasta (läste era inlägg och blev supersugen!) men är glutenintolerant..

Mannen frågade om han kunde fixa något annat till mig och då ville jag ha Marabou Mjölkchoklad och grät ÄNNU mer för det är BÅDE gluten och laktos (laktosintolerant också..)

Inte fullt normal reaktion kanske haha!

Jag sa mitt i gråtattacken till mannen

"Man kan bli lite mer gråtig när man är gravid.."

Han: "Jaha, vi får väl se om du blir det då ;)"

Hahaha tur man har en underbar man <3

• Diamant

Blev ju magsjuk i början av veckan och ligger nu med dropp på sjukhuset :(

Det vill bara inte ge sig!!

Är orolig för att fostret i såhär tidigt stadie inte ska få rätt näring för att utvecklas, eller för att jag har någon allvarlig sjukdom som påverkar fostret på något annat sätt!

Dropp är ju en bra start, men måste få lov att kunna äta (och behålla det) snart!

Får man äta leverpastej?

• Diamant
    micra skrev 2014-10-04 19:47:53 följande:
    Åh din stackare! Död åt magsjuka!

Vad har personalen sagt om att du är gravid, har de nämnt några risker?

Näring får bebisen ändå och den är ju så liten så det går inte åt så mycket. En vän till mig kräktes upp allt de 20 första veckorna av graviditeten, hon blev inlagd flera gånger med dropp. Ut kom en normalstor frisk kille i rätt tid. Kanske kan lugna lite? Hoppas du kryar på dig snart i alla fall!
    Tack för omtanken Hjärta 
    Ja det var skönt att höra att hon fick en frisk bebis ändå! 

De nämner ingenting om några risker mer än att det är svårt att veta om illamåendet och vissa av smärtorna i magen är relaterade till sjukdomen eller graviditeten, men illamåendet har lagt sig nu efter droppet och jag har inte lika ont i magen. 
    De har däremot frågat varje gång de pratat med mig om jag haft någon blödning eller så. 

Mina provsvar kom tillbaka som helt okej, har troligtvis fått ett virus och det tar kroppen lång tid att återhämta sig, har lågt natriumvärde som tusan men det är ju för att jag inte kunnat äta på flera dar och bara druckit vatten och Resorb liksom! Så nu blir det till att salta allt! 
  • Diamant
    JosPhi skrev 2014-10-04 21:40:10 följande:

Min lärare i medicin är barnmorska och har jobbat som det ganska länge, jag frågade henne lite hur det är när man inte får i sig ordentligt med näring. Hon förklarade som så att egentligen är det bara mamman som lider av det, bebisen lever som en parasit av dig i magen och kommer ta den näring hen behöver.

Hoppas du får bli frisk snart!!

Skönt att höra! Tack! :) 
    Hihi DEN parasiten är jag glad över att den är där ;) 
  • Diamant
    JosPhi skrev 2014-10-04 21:40:10 följande:

Min lärare i medicin är barnmorska och har jobbat som det ganska länge, jag frågade henne lite hur det är när man inte får i sig ordentligt med näring. Hon förklarade som så att egentligen är det bara mamman som lider av det, bebisen lever som en parasit av dig i magen och kommer ta den näring hen behöver.

Hoppas du får bli frisk snart!!

Skönt att höra! Tack! :) 
    Hihi DEN parasiten är jag glad över att den är där ;) 
  • Diamant
    micra skrev 2014-10-06 22:30:03 följande:

Diamant

Hur är det med dig? Mår du bättre?

<3

Tack för omtanken!

Tyvärr är det oförändrat, kom hem från sjukhuset inatt och ska få vila upp mig hemma. Kan ta lång tid att återhämta sig tydligen och jag får mer dropp om jag behöver, men just nu är jag hellre hemma och FÖRSÖKER äta iallafall.

Hur går det för dig, har illamåendet startat?
  • Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-10-07 12:46:49 följande:
    Jag kör mandariner och nötter, funkar dugligt. Kanske ska testa riskakor... Mineralvatten kör jag hemma, men inte på jobbet. Håller med om problematiken runt tänderna och även småätande generellt, men vad ska man göra liksom. Känner precis som du, äter frukost hemma, men är hungrig igen när jag kommer till jobbet. Inte klokt...
    Hur går det med ditt illamående?

Drabbades precis av illamåendevågen från helvetet! Har läst att man ska äta något då men mat är det SISTA man tänker på!
  • Diamant
    JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Åh nej! STOR kram! 
    Är din partner hemma o stöttar? 
  • Diamant
    JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Åh nej! STOR kram! 
    Är din partner hemma o stöttar? 
Svar på tråden BF Juni 2015