• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hoppar in här!

Börjar med att gratta alla som fått plus :)

Jag är 23år, född 91 med en sambo på 31år,född 83. Vi båda planerar första barnet och har försökt sedan april i år.

Har just nu tant röd på besök, 7 dagar för sent så har ingen koll på cykeln längre, men strävar efter att ha mycket sex så löser det sig nog :)

• Ztarduzt
    GrönTröja skrev 2014-12-05 00:06:55 följande:
    Svårt att få till en bild på det.
    hm, kolla upp det kanske? :) eller ring VC, är nog inget farligt men hade ju underlättat att få en salva eller något för att lindra kliandet
  • Ztarduzt
    Loviza skrev 2014-11-29 22:09:36 följande:

Vi har försökt i över ett år nu och är under utredning ang barnlöshet.
    Men min mens är sen med nästan en månad
    (har hänt tidigare men bara 2veckor sen då) men nu upplever jag att jag fryser verkligen HELA TIDEN. Yttrar sig bara på kvällen, känner mig även hängig då.
    Är en extremt varm människa av mig i vanliga fall. Har mensvärk till och från samt öma bröst. Bör jag göra ett grav test? Har fått det där minuset så många gånger nu att man blir lite less på att ta testerna. Och man vågar inte riktigt hoppas.

Hur har det gått för dig? 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-05 21:49:25 följande:

Kul med en till som är född 91 :) jag har inte heller någon koll på min cykel, nästan så jag inte vill det heller så jag inte känner någon press för ÄL liksom.

Oh, vad kul! :)

Nej, jag kommer göra samma sak nu, ska jag gå efter alla tester har jag inte ens äl så ha sex ofta känns som bästa lösningen, så slipper man stressa upp sig och liknande!

Min tanke är just nu att inte tänka på bebbe alls och bara köra på! Brukar ju ta bättre då :)
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-05 22:01:40 följande:

Ja men precis! Är ju faktiskt bevisat att man lättare blir gravid om man har ohämmat sex och inte pressat nu-måste-vi-bli-gravida-sex :)

Men ni hade försökt sen april skrev du? :)

Precis, håller man spermierna fräscha också! ;) njuter nog mer och är mer avslappnad om man inte tänker på att ägget ligger och väntar, typ :p

Jo, men då alla test jag tagit för äl varit neg är jag inte förvånad, har alltid missat äl eller så har jag ingen äl..

Hur länge har ni försökt? :)
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-05 22:19:01 följande:
    Ja men eller hur! Prestationsångest vill man ju slippa också, hehe :p

Jaha, okej.. Har du testat att tempa? 

Vi har väl inte riktigt börjat med första försöket på riktigt än, men den här månaden har vi kört på som vanligt men utan att försöka undvika äl som innan :)
    haha, det har tackochlov aldrig hänt här, än iaf ;D 

Nä, jag litar inte på något som indikerar min temp då hela jag är helt knasig, min vanliga temp han variera mellan 35 och 36 med några timmars mellanrum, feber vid 37. Så har ingen aning hur det skulle se ut att tempa älen ^^ 

Men det är väl så man ska göra, bara köra på och inte alls tänka på något alls :) 

Vart i landet bor du förresten? :) 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-05 22:32:53 följande:
    Skönt det :D men är nog ganska lätt att få det om man tänker på att bli gravid för mycket.

Jaha, okej. Ja då känns ju det som ett ganska osäkert kort :P bättre att bara köra på då istället.

Jo precis!

I Norrköping (östergötland). Du då? :)
    Jo, det är väl det, sen kan det nog bli jobbigt för killen om man ska stressa dom massor :P 

Såg att du fanns på ett annat forum jag joina också, herregud. Liten värld. Ser "bekanta" överallt ^^ 

Uppe i norrland, Umeå! :) 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-05 22:38:39 följande:
    Ja precis :P

Haha, ja. Man vill ju skriva av sig lite liksom :D

Aha, där ser man :) har ni snö däruppe nu eller? Helt apropå liksom, haha :D
    Man vill ju det, och gärna få tips från personer i sin egen sits :) 

Vi hade lite snö, fram tills idag.. nu regnar det för fullt :P jag gillar inte snö, men snö är så mycket bättre än regn på vintern.. 

där nere då? :) 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-05 22:48:50 följande:
    Ja men precis! Vill inte tjata sönder min sambo, kanske börjar blöda ur hans öron snart då ;D 

Jaha, okej :P ja det är det ju. Ingen snö sen första för några veckor sedan och just nu regnar det.
    min sambo är rätt less, han vill lika mycket som jag men har en mycket lugnare inställning än jag har.. han bara "äsch, nästa månad!" så fort jag får mens :P jag typ "MEEEEEEEEEENNNNN VARFÖÖÖR?!" och sen kommer en och annan tår. Jag ju påstå att jag inte är såhär gällande annat, är väldigt lugn av mig men just när det gäller bebbe så har jag svårt att hålla lugnet :P 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-05 22:55:13 följande:
    Hahah, ja lär garanterat vara likadan! Jag har så fruktansvärt dåligt tålamod och vill verkligen inte vänta, medan min sambo är lugn och säger att det kommer när det kommer :P
    Man vill ju så gärna ha en bebis så jag förstår dig :D
    haha, helt galet vad tankar om en bebis kan göra med en.. 
    och jag blir så sur då min sambo inte reagerar som jag, varför kan inte han också blir lite ledsen? 
    MEN, när väl plusset kommer, så kommer jag inte tro testet för 5öre.. kommer behöva testa flera gånger och lär inte släppa fören man varit hos bm och skrivit in sig :P 

crazy lady ^^ 
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!