• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Frallanz skrev 2015-01-08 10:37:01 följande:
    Nemen, vad bråkigt :( har det blivit så förut eller är det första gången det strular såhär?

Vet att min äl hoppade över en gång för nåt år sedan, hade inte mens på två månader nästan, väldigt knepigt. Hoppas du får all hjälp du behöver hos gyn! Tråkigt att det ska strula :( styrkekramar!

Går bra med graviditeten, tycker dock det är väldigt lustigt att jag inte alls mått illa som de flesta gör. Kan komma när jag inte ätit på länge men nae, mår oförskämt bra men antar jag har tur bara.

Stora kramar!
    Den har alltid varit någorlunda regelbunden ändå, men inte helt. Har legat på ungefär 28-31 dagar, men förra cykeln gick den över till 37 dagar vilket var rekord, och nu är jag på CD 38 denna cykel.. Första månaden jag tempar så har tyvärr inget att jämföra med. 

Är det avhoppande äl så är det andra månaden i rad nu isåfall, så jag hoppas gyn kan hitta något fel och hjälpa mig med det. Kräver det pergotime, spolning eller bara extra progesteron så gör jag det, helt klart! 

Påminner om mammas senaste graviditet med lillebror, hon spydde inte en enda gång och mådde prima. Alla var såklart avis på henne då hon bara flöt på genom hela graviditeten. med mig och min syster spydde hon i 3 månader så kan ju vara könsrelaterat och individuellt, hennes väninna hade tvärtom :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-08 14:39:56 följande:

Det är ju helt otroligt att vissa ska behöva ha det jobbigt i bebisbakandet :( så tråkigt o höra om att man måste gå igenom olika saker fär att det ska hända nåt medan andra får till de på första, så orättvist! Men jag är samtidigt glad att det fibns hjälp att få, även om man måste gå andra vägar så finns det hjälp till en bebis :)

När jag plussade, så var min fördta reaktion "nej, varför sla det gå på första försöket fär mig när andra får kämpa i månader o ibland år?" Jag vet inte varför jag tänkte så, men de gjorde jag. Tycker än idag det är fruktansvärt orättvist att det ska vara så o jag önskar alla hade det lika lätt.

Ja, kanske ligger där inne en liten gosse :) det visar sig på rul den 23/1, om h*n vill visa könet såklart. Medt rädd att nåt ska vara fel o inte alls vara som det ska, bara för jag mår oförskämt bra :(

Alla är vi olika, förstått att jag skulle ha svårt sedan jag var 15 och körde oskyddat i ett helt år utan att bli gravid, han får sitt tredje barn i April så vet att det är mig det är fel på. :/ hoppas jag får hjälpen jag behöver och slipper ivf, vill få barn naturligt och vill ha flera syskon, ivf kostar för mycket för att vi ska lyckas med det... Då är det bara att inse att jag kommer vara barnlös.

Men. Nej, du ska vara glad att du blev gravid direkt! Jätteglad för din skull, men såklart avis också,men det är bara mänskligt att känna så.

Du ska kolla könet? Jag vill veta först när ungen kommer vad det är för kön :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Lagerbäck skrev 2015-01-08 18:40:09 följande:

Hur går det för alla? Några +  på gång? 

BIM+6, ingen mens, negativa test, tempdipp.. :/
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-08 23:25:30 följande:

Javisst är vi olika, både bra och dåligt. Men det är så jäkla orättvist att det ska vara så olika just där. Jag och min sambo har varit tsm i 5 1/2 år nu och vi har kört oskyddat sen dag 1. Avbrutet samlag, men nu när vi körde hela vägen och gav oss in i bebisverkstaden så tog det sig.

Kanske har det med o göra att ni vill så pass att kroppen blir stressad? Så kan det mucket väl vara och behöver inte alls vara fel på dig. Man ska ju aldrig "stressa" fram en bebis, trots att man vill ha helst igår. Jag kommer iaf hålla alla fingrar o tår för er och hoppas du plussar snart! Ge inte upp <3

Ja, vi ska troligtvis kolla kön. Blivit så nyfiken av mig nu så kan intlåta bli. Just nu är jag mest orolig över hur det ser ut på RUL.

I början brydde jag mig inte alls, för då hade vi annat för oss hela sommaren och tänkte "det kommer när det kommer", hade sex var och varannan dag för att lusten fanns.. Sen när vintern började komma och vi kom på att jag fortfarande inte var gravid kom tankarna om att något är fel. Då började stressen lite och vi "stressade" i september och oktober, i november brydde jag mig inte längre för vi hade annat på hjärnan och sen var mensen 7 dagar sen och nu känns allt lönlöst.. :/

Spännande! Vad "hoppas" du på då? Klart man hoppas på friskt barn men du förstår :) har ni kommit på namn än?
  • Ztarduzt
    redemption skrev 2015-01-09 00:57:57 följande:

Hej! Hoppas det går bra att hoppa in här?

Min mens är 3 dagar sen men fick ett neg test för 2 dagar sedan, vill bara att den ska komma så man kan få göra andra chansen :)

Välkommen! Jag är själv på BIM+7 med negativa test.. Jag håller ju tummarna för låghormonare även om det känns kört :/ vet dock en som plussade först i vecka 8 (jag är i v. 5 om de är något) så chansen finns för dig med! :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-09 01:53:18 följande:

Det är ju inte direkt lätt att inte känna stress och oro i nåt man så gärna vill. Jag vet inte riktigt nåt bra tips jag kan ge, men vet att en kompis försökte i 5 år utan att nåt hända, men sen när de "la de på hyllan" så small det till och de fick en gosse :) säger inte att det kmr ta så lång tid för dig, men menade att de fick sitt mirakel när de slutat tänka på det, vilket man kanske gör efter så lång tid kanske. Men idag har de två barn, och de andra fick de relativt snabbt på stickan, men kanske har o göra med att de inte var lika stressade då :)

Jag hoppas nog på en gosse, sambon med :) men alla andra tror på tjej. Vilket som är såklart välkommet. Bara det är helt och friskt så kvittar det, som alla känner antagligen :)

Har pratat lite svagt om namn, Oliwer och Saga eller Ines har väl nämnts mest :) Ellen är jäkligt mysigt också. Pojknamn är lite svårare kan jag tycka. Men Namnet Saga har jag fastnat för :)

Man försöker iallafall, men så svårt att sluta tänka på det och hoppas. Vi ska ta paus i mars, helt och hållet och ta nya tag på ettårsdagen. Förhoppningsvis börja med pergotime då också eller liknande. BIM+7,ingen mens och temp höjning...... :| förstår ingenting, CD 39 idag.. Suck.

Jo det är klart, friskt är ju prion men nog kan man längta lite mer efter ena könet :) just nu vill jag ha tjej, kille, tjej, andra dagar vill jag ha kille, tjej, kille. (vi hoppas innerligt på ett av varje kön) och har just nu två tjejnamn och ett killnamn.. Är så grymt svårt med namn :s fina namn :) jag är förtjust i ovanliga namn, gärna engelska. Typ Zoey, Ryne osv, men vissa blir så fula "försvenskade" :/
  • Ztarduzt
    redemption skrev 2015-01-09 13:35:07 följande:

Jaha men då blir man ju lite mer optimistisk :) Dok känner jag ingenting (symtommässigt), kanske lite extra trött men annars inget, så väntar nog mens närsom. Har ingen som helst koll på äl, vill bara att det ska hända, att det blir en "överaskning", typ som i filmer  Men kör ändå varannan dag så man inte missar äl. 

Jag känner ingenting heller faktiskt, så är säker på att min cykel fått damp och mensen kommer snart. Äl är lätt att räkna ut om man har regelbunden mens, men kör man varannan dag så är det ju lugnt :)
  • Ztarduzt
    redemption skrev 2015-01-09 14:57:04 följande:

Ja regelbunden är mensen iallafall (vet inte med äl), dok har jag en längre cykel så brukar vara på 35 (det normala är väl 28 antar jag).  

Verkar vara stressigt med äl tester och de är ju så hemskt dyra, lika bra att spara pengar. Sedan om det inte blir ett barn efter ett år så kanske det är värt att köpa äl tester o allt vad det finns.

Men man blir lite dagdrömmande allt  Funderar redan på namn fastän jag vet att det kommer bli en fight med det med mannen haha. Tycker än så länge är Nova, Ebony, Blessing och Isatou är så vackra flicknamn :) 

Har du regelbunden mens brukar äl följa ett visst mönster också, är oftast 14 dagar innan mensen och längden på cykeln spelar ingen roll.

Kul med namn, våra är redan bestämda tillsammans :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-09 21:59:22 följande:

Ja, försöka måste man ju alltid :) bara så otroligt orättvist, som jag sagt innan. Fy för det! Men kanske är det så att du är låghormonare och därför kanske inget visas nu? :) vill inte ge dig falska förhoppningar, eller så, men vet två som plussade på bim+10. Det är nog eran tur snart ska du se! Hoppas innerligt för din skull!

Ja, allt detta med namn är ju en riktig cirkus. Zoey är jättefint! Vet en på min väninnas dagis som heter just Zoey och det är ju bara sååå vackert :) men visst kan amerikanska namn bli "fula" i svenskan, väldigt trist! Tjejnamn är ju så mycket lättar än pojkar. Var inne på Vincent och Maximilian förut. Och nu Oliwer. Jisses, får väl se vad hen ser ut att klä i för namn när det är dags för förlossningen, som jag nu börjat tänla väldigt mycket på...

Jag hoppas det! BIM+7 idag och tempen gick upp igen, så jag hoppas på låghormonare och att tempen inte känner hormonet bara då kroppen kanske int fattar det än. Illamående, trött och dålig aptit.. Suck :) Tack så mycket!

Zoey var sambons förslag och blev kär direkt, så vi har två tjejnamn, båda på Z och ett killnamn, så nu vill vi ha våra små så vi kan döpa dom ;) älskar jack och zack, men försvenskat blir det jack som i ett sår och sack..inte lika charmigt. Tjejnamn är så mycket lättare! Älskar Loke, men det heter såklart katten..... Suck liksom ;) haha ja, men tror nog att finns namn redan så ser ungen ut som det också när hen kommer :)

Förstår det, men det går säkert bra! :) Blir de kejsarsnitt eller vaginalt?
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-10 13:19:11 följande:

Jag håller verkligen tummarna för dig! Man ska inte ge upp förrän motsatsen visats :)

Åh ja Loke har jag en kompis som döpte sin son till, jättebra namn! Haha, nedrans katt då ;) Saga har jag fått från min förra katt som jag älskade mer än livet, hon var verkligen en helt underbar katt, fast hon hette Zaga. Så därfrån kommer iden om Saga :) så man kan säga att hon blir döpt efter en katt om det är en tös, haha.

Jag kommer föda vaginalt, men även läst om snitt och läst på om vad det innebär osv ifall det skulle bli att de behöver snitta mig av någon anledning. Men vaginalt är planerat iaf :) har du funderat nåt på din förlossning?

Precis! Hoppas bara att jag kan få egna barn, vill så gärna vara gravid och få känna allt vad det innebär att föda, kärleken osv!

Aaah, men det gör nog inget :D en kompis blev döpt efter en kanin av sina bröder :) hade en docka då jag var liten som hette Saga, har henne kvar i en kartong i förrådet tror jag :) Funderar på att döpa en son efter katten om vi får två, vill ju ha iaf en tös då jag har ett namn jag älskar och hoppas på att få en mor-dotter relation :)

Okej, då sitter vi i samma båt där. Min plan är vaginalt, har hög smärttröskel men redan beredd på att man lär skrika en del och skylla allt på karln när man väl ligger där ;) snitt är väl inte alltför komplicerat?
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!