• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Beengaah91 skrev 2015-03-14 09:24:25 följande:

Aa väldigt roligt att de finns nån här som e i samma ålder som en själv :) Asså vart i Västra Götaland bor han då? :)

Nepp de har ja inte gjort :)

Han bor hos mig i Västerbotten nu, men kommer från Trollhättan :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-14 10:13:44 följande:

Haha, ja man vill gärna strypa kärringen när hon är på besök och jobbar sig ;) snart är du i graviditeten och kan skratta henne i nyllet och slippa se henne på lääänge :D

Vi får hoppas att den lilla blödningen var en nidblödning! :) uppdatera om hur det går!

Längtar dit like hell! ;D

Nah, det kommer blod varje gång jag går på toa, men inte så pass mycket att det behövs binda än :s brukar blöda som ett vattenfall dag 1.. Min kropp gör då allt för att man inte ska kunna följa den :p
  • Ztarduzt
    Beengaah91 skrev 2015-03-14 11:08:06 följande:

Okej :) Ja e från Trollhättan från början men bor nu i Falköping, sambons hemtrakter :) Flyttade hit för kärleken ;)

Haha, se där ;) tror dock inte du vet vem min sambo är trots att ni båda kommer från Trollhättan, han är 8 år äldre än oss :) vi försöker fara ner en gång per år, är 100 mil enkelväg så inget man gör över en helg. En del av mig vill flytta ner, älskar dialekten, längre sommar och så fint med körsbärsträden! Men har hela släkten här uppe och känns lite halvdant att flytta från dem och dom underbara somrarna med ljus dygnet runt. Lite lagomt kluven!
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-15 23:14:59 följande:

Ja vad mysko! Hm, jobbigt att kroppen tyvärr gör som den vill faktiskt :/ svårt att förutse o så.

Har du använt dig av ägglossningstester o sånt? För mig vet jag att det aldrig skulle gå med tester och temper, skulle bli för stressad. Och min sambo skulle bli detsamma sa han när vi bestämde oss för att baka bebis.

1 dags "riklig" mens där det behövdes 1,5 tampong och inne på andra dagen där det totalt behövs 1 trosskydd på hela dagen..

Jag har använt det ja, detta var första cykeln med utslag öht. Tycker inte tempen är så stressande, tempar mer för att bekräfta när äl varit då alla andra appar jag haft visat fel och ägglossningstest alltid varit blankt.. Vi kör även med metoden "varannan dag fram till pos äl-test och då 3 dagar i rad" (eller ja, jag kör på den metoden ;)) vill inte stressa sambon i onödan så säger inte så mycket till honom. Är så drygt med olika lutealfaser hela tiden.. Förstår inte, den borde väl vara lika lång varje månad?!
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-16 09:16:24 följande:

Okej, jag förstår. Smar att inte berätta så mycket i banorna, det skulle säkert stressa honom ja :)

Ja man tycker den bör vara lika lång, mycket märkligt hur kroppen fungerar ibland :s

Men kanske kan ni kika din sambo också? Säger inte att det är fel nånstans där, men då har ni iaf kollat er båda två och kan arbeta utifrån det, så ni inte kämpar på med hormoner osv och sen kanske det egentligen är spermierna som behöver liten knuff på vägen.

Mycket frustrerande det där med ägglossning, om ändå allt bara kunde fungera genom ett schema ibland, haha.

Problemet är att vårat landsting inte vill göra utredning på honom än.. Eftersom jag har cystor på äggledaren är det såklart mig det är fel på och ska käka hormoner innan han utreds, grymt frustrerande. Hoppas det inte är han det är fel på, för då kommer vi bara ha råd att skaffa en unge typ. Ivf är ju inte direkt billigt.. Jag hoppas vi blir gravid snart, i maj ska vi på vidare utredning om jag gått ner i vikt men det går just nu bara upp. Gick ner 5kg, körde samma mat och träning och gick upp 1kg, ökade träningen och gick upp 2kg. Så nu ligger jag - 2kg och måste ner totalt 10kg till. Suck
  • Ztarduzt

Jobbigaste är att jag mår äckligt illa. Vill bara spy då jag äter så blir knappt nån mat = mindre ork att träna..

• Ztarduzt

Att se era magar gör just nu lite ont :/ försök två med hormoner done. Dag 8 nu och väntar på mensen så fint, använder progestall och hoppas det kan hjälpa lite iaf men denna månad känns hopplös just nu..

• Ztarduzt
    Maglizz skrev 2015-04-05 10:07:03 följande:

Förstår att det känns hårt. Jag gjorde en abort förra året då jag inte kände mig redo, jag hade så fruktansvärt lätt abort att till och med barnmorskan sa "har aldrig varit med om en sån enkel abort". När jag såg kompisar sedan som väntade runt samma tidpunkt gjorde det ju ännu mera ont för mig :(

Men tappa aldrig hoppet, vad du än gör. När det väl visar plus så kommer du få njuta <3

Vi går in i ett års försök nu. Börjar alltmer oroa mig att sambon har något fel men vi får inte kolla upp det. Så allt känns bara kört.
  • Ztarduzt
    Planritning skrev 2015-04-07 12:21:58 följande:

Vi går också in i ett års försök nästa månad. Men jag har tempat mig väldigt mycket under detta år för att kunna följa mina cykler (som är väldigt oregelbundna) och insett häromdagen att vi endast träffat ÄL under tre cyklar. Då känns det ju inte lika jobbigt längre att det snart gått ett år. Kanske det är något liknande för er?

Läste igår att om man har sex 1-2 dagar innan ÄL är det 26% chans att bli gravid och har man sex på självaste ÄL dagen har man 10% chans.

Vi har sex varannan dag så även om vi missar äl-dagen så har vi ändå haft sex dagen innan och har vi lyckats pricka äl-dagen så har vi ju 2 dagar innan och på äl, så miss av ägglossning har vi inte haft. (om jag nu fått ägglossning) Dock har min lutealfas varierat mycket och käkar nu hormoner för att få säker ägglossning och har börjat med progesteronkräm också. Bara vänta och se vad som händer
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-04-07 16:03:43 följande:

Förstår att det känns tungt :/ tänkte mig inte för heller ang. magbilden så ska försöka tabort den om jag vet hur man gör.

Jag håller tummarna att det tar sig snart för er, så kämpigt att gå och vänta på det där plusset antar jag :/

Nä det behövs inte.

Har slutat hoppas just nu faktiskt. Tar bara dag för dag och inställd att jag aldrig kommer bli mamma
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2015-04-07 20:25:50 följande:

Klart du kommer bli mamma! Jag borde också tänkt över dendär mobilbilden...

Jag håller alla tummar och tår för er(samt hovar och klor från djuren) att ett plus snart uppenbarar sig! :)

Är ju bra någon hoppas iallafall, jag försöker tänka att ju mindre jag bryr mig, desto mindre krav osv jag har på att bli gravid, desto bättre kommer det gå framöver. Så var dag i sänder. Poppa piller, smörja med progesteron, ha sex varannan dag för att lusten faller sig in och bara njuta av livet. Känner absolut inget annat än ömma bröstvårtor, vilket jag alltid har innan mens. Beräknad mens enligt FF är söndag. Sist gick mensen över 3 dagar så får se vad kroppen hittar på denna månad.
  • Ztarduzt

Det tråkiga är att jag redan kört den metoden i 9 månader utan framgång. Ohwell. Life sucks and then you die.

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!