• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Moorii skrev 2014-12-09 12:02:38 följande:
    Jaha, det såg jag inte, tack igen :)
    Ztarduzt skrev 2014-12-09 11:51:13 följande:
    Haha, jag är glad att min gick med på mina två namn som var skrivet i sten innan jag träffade honom ;) Sen att han kom med massa förslag och sedan skrattade åt dom själv är lite oroväckande ;P 
    Ja, det är en riktigt bra serie :) 

Jamen dåså, tycker nästan att Dylan får finnas på eran lista om din man gillar det :) Bättre att ha några fina att välja på än inga ;D 
    Ska se till att min barn inte döper sina djur till namn man kan ha på personer, dom får gärna ta typiska djurnamn (Smulan, Flisan, Piff, Puff) ;P 
    Jag är också väldigt intresserad av det, därav fick katten det av ren impuls. Loke är ett av dom finaste namnen i mytologin, och nu ångrar jag lite att han fick namnet :) 
    Ja, du har tur du :) Jag hade ett som var skrivet i sten, men fick en lång paus och ett njaaa.. på det. Suck :P Min mammas farmor hette det och det är både ovanligt
     och vackert. Får se om jag inte lyckas övertala honom i slutändan ;) Haha, tur kanske att han skrattar åt hans egna förslag?

Ja, kanske det :) Sant! Jag har precis återupptagit akvariehobbyn och ska skaffa fiskar efter löning, har bara planer på att ge dom lite töntiga namn som jag aldrig skulle få för mig att döpa mina barn till ;) Ja, jag tycker även fiskar ska ha namn... ;) Aha, där ser man. Men namnet finns ju i familjen iallafall :)
    Hitta du några nya namn att ha på listan? :) 

Men doh! Du kan nog lyckas övertala honom, om inget annat så dra förslaget igen när du fött en dotter, så kanske han är mjuk och lättövertygad ;D  Haha, jadu, vissa namn skrattar vi båda åt, ett skumt namn han och några kompisar lyckades få ihop på fyllan är helt galet, "Clitoria".. Du hör nog själv vad det kommer från... Karlar! ;) 

Haha, namn på fiskar? det var nytt :) Ska du ha massa olika då eller hoppas du ser skillnad på dom? :P 
    Får trösta mig med det :) 
    Juste, jag fick en lillasyster när jag var 19, hade då tanken att döpa en dotter till Nellie lite sådär halvt, var fortfarande osäker, men slutade med att min syster fick heta det :P 
  • Ztarduzt
    WhiteRose skrev 2014-12-09 12:22:08 följande:
    Vill också gärna vara med :) är 26 år, min man 28. Slutade med p-piller i augusti, och haft mens två gånger sedan dess. Nu är jag uppe i BIM+6, men testade neg i fredags.
    Välkommen!

Lycka till, håller tummarna att du plussar snart :) 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-09 12:25:56 följande:
    Ja, faktiskt, ett iallafall, sen kom jag på ett till som jag glömt vad det var, men kom på nu när jag såg ett som påminde om det :) 

Haha, ja, det är nog en bra idé ;) Nämen.. boys will be boys, antar jag :P 

Får väl se hur mycket jag orkar med det där med namn på fiskarna :) Ska ha malawi, och dom ska vara ett gäng. Tre arter och ett gäng av varje art, så kanske får bli ett samlingsnamn för varje grupp istället ^^ 
    Jaså, du får då aldrig ha dina namn ifred ;) Jag har alltid haft ett annat favoritnamn för en tjej, Ella, men så när jag började på mitt förra jobb så visade det sig att min kollega döpt sin dotter till det. Suck. Man ska nog inte börja spåna på namn förrän efter barnet är fött, så man vet vad man kan välja på och inte blir av med sina favoritnamn :P 
    Vad kul! Låt din man gå igenom listorna också och se om han hittar något :) 

Det är ju ändå du som fött, kanske kan få sista talan om du har tur ;) Jag får vara glad att dom kom på namnet för längesen i tonåren ;P Får även vara glad att han har någon typ av humor ^^

Kan bli jobbigt att döpa alla då ;P sen att hålla reda på vem som är vem, gruppnamn blir nog bra ^^ 
    Nja, verkar inte som det, så nu håller jag tyst om mina namn, känns säkrast just nu iallafall ;) Ella är fint, har en kusin som heter det :) En av mina mostrar har enbart lite mer ovanliga namn på sina barn. Dom heter Emmy, Nilla och Totte. Har en rätt stor släkt så blir många namn som försvinner. När jag var yngre gillade jag Timothy mycket, sen fick jag en kusin som döptes till Tim. Tyckte det var för likt så dissade namnet. 
    Känns som att det är bäst, men då sitter man väl där med ett barn i famnen och har ingen aning om vad h*n ska heta ;P 

Vill du veta könet innan barnet föds om du kan? 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-09 13:15:16 följande:
    Ja, det kanske är en bra idé :) Han kanske hittar något som jag missat. 

Helt sant ;) Haha, ja humor är ju väldigt viktigt, sen kan den ju spåra ur ibland med, men det kan man väl leva med :) 

Ja, jag tror jag håller mig till det ^^ 
    Det gör du nog rätt i! Jag har faktiskt inte nämnt mina favoriter för någon heller, känns väldigt riskabelt i dessa tider :) Jaså, det var ju typiskt. I våran släkt är vi inte särskilt nära, så jag har ingen aning om vad mina kusins barn heter, kanske är lika bra det ;) 

Jaaa, jag är så nyfiken av mig, så jag kommer aldrig kunna vänta till födseln :P Plus att jag vill kunna känna på lite olika namn under tiden man väntar :) du då?
    Alltid bra att vara två med att söka namn :) man hittar olika saker, sen kan man alltid hitta ett fint namn, men ändra stavningen :) 

haha, ja! Har hellre en del urspårningar än en tråkmåns, kan inte leva med en betongvägg som aldrig skrattar :) 

Av någon anledning är det riktigt svårt att ha sina namn ifred, och man vill ju inte döpa sitt barn till samma som någon man känner heter. Minns när jag såg Emil i Lönneberga som barn, älskade namnet Lukas då, nu heter ju varannan unge det.. O.O 
    Kanske är lika bra ja ;) Kan ju hända som för bonusbrorsan, hans pappa och farbror hade inte pratat på 10år, sen kom dom fram till att båda hade döpt sina söner, som är födda samma år, till Christoffer Tungan ute

Jag vet inte än, är riktigt nyfiken av mig, men vill samtidigt inte veta innan förlossningen.. Jag kommer göra mitt bästa i att vänta, men är så kluven i det hela! Är ju ändå 50/50, så gissar man har man ju 50% chans till rätt ;) 
  • Ztarduzt

Någon som kan förklara hur en ägglossning känns... typ? Hade ont i äggstockarna igår, liknande mensvärk, men äl är väl för tidigt nu om mensen slutade den 5:e?

• Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-09 15:05:18 följande:
    Det tycker jag också! Hade Elsa sen några år tillbaka men sen kom filmen Frost och då lär ju var och varannan unge heta det.. Typiskt! Jag gillar äldre namn :) alla mina katter heter ju gubbnamn; Valter, Styrbjörn och Ingvar. Sen vill jag inte döpa mina barn med gubbnamn, men äldre gillar jag :)

Haha, ja det är fan inte lätt ;D
    Har en vän som älskar äldre namn, hennes barn heter Alma och Valter :) Tycker Alma är ett väldigt sött namn! 
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-09 12:40:43 följande:
    Visste inte om att jag var gravid ;)
    Då är det bara att testa på och se vad testen säger Skrattande
    Lycka till! ^^
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-09 21:02:46 följande:

Ja Alma var fint, men farfar har en hund som heter det så det blir ju lite fel :D

Men der var ju typiskt! Dessa djur :p
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-09 22:31:07 följande:

Helt klart, och det hela blir ju dessutom roligare om man gör det tillsammans :)

Haha, kan inte hålla med dig mer! Lite galen humor är bättre än igen ;)

Men ojdå :P Man kanske ska hålla kontakten lite bättre då ;) Ja, jag har då blivit av med både det ena och andra favoritnamnet, inte tänkte jag på att det skulle bli så här klurigt att hitta något bra som ingen annan snott redan :) 

Minsann, 50/50 är ju rätt bra odds ;) Jag har aldrig varit tålmodig av mig, så jag försöker inte ens bestämma mig för nåt, jag vet ändå var det slutar :P Nu är det spännande, bara några timmars sömn kvar tills det är dags för test! Gah. Den så kallade mensvärken har blivit starkare idag, så jag var orolig ett tag att mensen skulle komma, men icke. Ska försöka att inte bli besviken, det är ändå 5 dagar innan BIM. Men hoppas lite gör jag ju ändå :)

Precis! Hoppas ni hittar något båda gillar bara ;D

Oja annars blir man galen på personen ;) ja, namn är så jäkla svårt! Jag har sagt till mamma lite fint att snor någon mina namn så skaffar jag inga barn, hon fick lite panik.. Whoops.

Haha, jag lär väl se något på ul och sen vara inställd på ett kön efter det, borde ju se en kille rätt bra tycker man ju :)

Ooh, väntar på update imorrn kl. 5 då ;)

Ajaj, hoppas det bara är värken då ägget gör sitt där inne och inte mens! :) Men det kan ju visa negativt ändå om det är 5 dagar innan BIM men ändå vara ett pyre där inne, bara testa igen vid BIM! :D jag har alltid väntat på BIM innan jag testat, tror jag är låghormonare så tror inte det kommer visa något innan ändå :) på 8 försök har jag testat 3 ggr. 2ggr var mensen sen 1dag,1ggn var mensen sen 7dagar.. O.o har jag bra tålamod som orkar vänta på BIM?
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-09 22:57:32 följande:

Det gör vi nog, vi brukar vara bra på att komma överens :) 

Haha! Kom ihåg när jag var typ 28, då sa jag till pappa att om jag inte får barn innan jag är 30 så blir det inga barn. Han blev helt vit i ansiktet och började prata om att de flesta inte skaffar barn förrän de är över 30 :P och ja, här är jag nu, trots allt ;)

Jo, det kan man tycka, den där extra kroppsdelen är ju lite avslöjande ;)

Skulle inte förvåna mig om jag sätter mig vid datorn direkt och skriver, haha. Får väl se vilket zombie mode jag är i ;) eller om jag ens kommer kunna sova efteråt, det vet man aldrig :) 

Ja, än ger jag inte upp hoppet, inte förrän tant röd kommer och förstör, om hon nu gör det :) Hmm, ingenting borde vara relaterat till min tålamodhetsgrad, för den existerar inte :P Men jag skulle säga att du nog generellt har väldigt bra tålamod :) Jag blir tex väldigt arg om jag inte kan något på en gång, vilket är otroligt dumt, för ingen är bra på något direkt. Men, den egenskapen får jag leva med, för inte har den blivit det minsta bättre med åren :P 

Men dåså! Då hittar ni nog något fint trots att Sixten blev snodd :)

Vilket lidande man utsätter sina stackars föräldrar för :D hur gammal är du nu? :) minns när mitt ex syster var 31 och hon kom till mig och grät, hon trodde inte att hon skulle bli gravid alls, varav jag påminde henne om att hennes mamma fick mitt ex då hon var 38, och pappas fru fick barn då hon var 45. Helgen efter vårat samtal blev hon gravid :)

Haha ja, men för det är det väl handen som syns eller något ;)

Plussar du förväntar jag mig bild på testet och inge mer sovande för din del, vare sig zombie innan eller inte ;) gud, vill plussa! Less på att vänta nu :)

Det är bra! Tant röd kan fara åt pipsvängen denna månad och vara borta ett tag ;D Jag känner igen det du skriver i min lillasyster, hon har noll tålamod och allt ska ske direkt, annars tappar hon intresset ;p får hoppas dina barn blir lite mer tålmodiga ;)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!