• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Frallanz skrev 2015-01-11 01:19:53 följande:

Du kommer få dina barn, det tror jag! :) klart man vill ha den där gravditeten, med humörsvängningar som innebär skratt i ena sekuden för att sen sitta och gråta åt att det snöar ;) haha. Du kommer snart ha ett pyre i magen!

Loke tycker jag definitivt du ska spara :) det är ett jättehäftigt namn, så det låter kanon! Sen får man ju som sagt se vad den lille är för typ när hen dyker ut :)

Ja, det är ju inte smärtrritt att föda skulle jag tro. Men så värt det om där kmr ut en frisk bebis :) bebis kämpar lika mkt som en själv så man är ju inte ensam. Nej, planerat snitt är väl rätt smidigt gjort men det är just det där med läkningen och smärtan efteråt när man inte får lyfta o så som är jobbig har jag hört. Jag har ingenting emot kejsarsnitt, skulle mer än gärna prova det om de bad mig men jag vill ändå ha smärtan innan bebis kommer och sen kunna vara på benen snabbt :) nu är ju många som snittas på benen snabbt med, o det är ju inte alla som är pigga och utan smärta efter en vaginal förlossningen heller men du förstår hur jag menar :)

Jag hoppas det! Hoppet om ett pyre i magen just nu är extremt stort, vilket jag inte alls gillar :/ såna humörsvängningar har jag redan nu skumt nog, men det kommer mest då jag ser barn på tv, reklam, internet :p även djurbebisar startar tårarna.. O.o

Jo, vi planerar 3 barn, så man får väl hoppas på iallafall en av varje :) har fina namn till båda så man håller ju tummarna!

Hade det inte varit värt det skulle nog alla ta kejsarsnitt andra födelsen, och mamma gjorde alla tre vaginalt och säger att hon skulle kunna gå igenom fler, så såå dåligt kan det inte vara ;p har läst skräckhistorier om båda tyvärr, vilket inte var det smartaste kanske.. Men vi får lita på förlossningens personal när det väl kommer att dom gör sitt bästa :) jag hoppas din förlossning blir som du vill ha den :D jag hoppas vi båda är som syrrans väninna, hon var på benen 30min efter förlossningen och frågade om hon fick fara hem för hon mådde prima, hennes mamma som var med under förlossningen bad henne att sova så hon själv fick vila lite :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Bim+9. Negativt test. Suck.

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-11 12:21:48 följande:

Jag förstår att det är jobbigt både av hormoner och av att gå och vänta på plusset men tänk så att skulle det inte bli plus nu så blir det nån dag er tur, det lovar jag! Såg att du testat dig igen på bim+9, provar du på morgonurin på båda? Åk till MvC och gör ett test hos dem?

Ja, här vill vi ha två. Men just nu nöjer jag mig med en och kmr nog inte skaffa den andre förrän ettan är runt 4 kanske, man vet aldrig :)

Nej, att läsa om skräckhistorier avråder man ju ifrån. Men samtidigt kan jag tycka att man ska vara förberedd på det mesta. Man vet aldrig hur ens egen förlossning blir ochdet är väl ganska bra o inte veta även om jag är en som vill ha kontroll över situationer

Min mamma har fött 5 barn, så jag hoppas att det ståmmer när hon säger att hon hade kunnat fortsätta haha. Men riktigt så många hade inte jag tänkt mig

Man känner sig bara så dålig då man aldrig blir gravid bara :/ jag hoppas bara jag slipper ivf och allt vad det innebär, hoppas enbart hormonstimulerande fungerar så blir processen enklare :) använder alltid morgonurinet, var inte ens en antydan till streck.. Börjar hoppas testen är trasiga :p ska till kvinnokliniken på tisdag, har jag ingen mens då hoppas jag på blodprov eller något som visar mer svart på vitt. :)

Våran plan är 3 barn med 1-2 år mellan varje, lär bli en utmaning.. ;p

Jo, förberedd men när man läser vissa har jag lust att låta någon annan vara gravid med mitt barn, man blir nästan rädd :p Okej, kanske inte så illa men det finns riktigt äckliga historier.. Men förberedd på allt ska man verkligen vara :)

Jamen dåså, då klarar vi det nog också ska du se :D 5 barn lät mycket, men händer det så skulle jag nog inte ha något emot det, vill så gärna ha tvillingar så "risken" för 4 ökar ju iallafall om sista graviditeten blir tvillingar :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-11 21:13:00 följande:

Förstår att det känns så :/ men det är INTE ditt fel att det strular och kanske tar tid. Säg att det skulle bero på din sambo som ett exempel, så skulle det ju inte vara hans fel heller för man kan ju aldrig styra över kroppen just så sätt så du får absolut inte tro eller tänka att det är ditt fel, för så är det inte. Ibland behöver kroppen bara lite tid eller extra hjälp helt enkelt :/ ta det bara lugnt och ta hand om dig så att du mår bra, trots att det känns botten <3

Ja, vi kommer garanterat klara en förlossning både du och jag :) supermorsor ska vi bli! Ska bli roligt att få följa din graviditet sen, hoppas du får tvillingar på första ;) två kompisar är helt säkra på att jag väntat tvillingar, de känner bara det på sig men nej, jag vill ha en nu bara :) haha.

Jadu, med 1-2 års mellanrum så får du nog fullt upp ja :) men ack så mysigt med barn som inte har så stor åldersskillnad. Blir kanske syskon som blir bästisar, som jag o min lillasyster som är 2 år yngre än mig :)

Vad hoppas du att du får först, pojke eller flicka? :) och om det är tvilingar, en av varje lr två av pojke/flicka?

Nej, jag vet, men det känns jobbigt bara. Jag hoppas sä innerligt att jag inte behöver så mycket mycket hjälp och att det tar sig fort :) Tack för ditt stöd! Det är kul att följa din graviditet och få lite hopp om att man slipper illamående osv ;)

Haha, skulle du inte orka med tvillingar eller vill du kunna koncentrera dig på en bara? Hört att det är väldigt jobbigt med tvillingar, vissa önskar dom aldrig fått det medans andra älskat det trots det jobbiga. Får hoppas på tvillingar på iaf andra graviditeten :)

Jadu, jag vet inte, tror jag hoppas på kille först, för att "skydda" systrarna/systern typ, men ändå så har sambon en storasyster som han ser upp till, så han vill ha tjej först ;) tvillingar får gärna vara en av varje, men tror dom får mer gemensamt om det är av samma kön. Just nu hoppas jag på först en son och sedan två tjejer till tvillingar så är jag nog nöjd sen ;D vad svårt egentligen, men en av varje så får barn 3 bli vad den vill :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-11 23:50:25 följande:

Klart jag stöder dig! Minsta jag kan göra är att "lyssna" och bolla tankar med dig :) jag förstår ju hur du mår och så, jag skulle själv ha tankar som du har om det var jag. Men som sagt, igenting av det hela är ditt fel och du kommer få ditt plus och din bebis snart! :)

Jag vill nog starta livet som mamma med bara en, skulle bli kämpigt med två men samtidigt så är väl de nåt man vänjer sig vid trots att det kanske blir kämpigate med tvillingar :) men får jag tvillingar så har jag ju gjort mina två haha.

Faktiskt så har jag tänkt sådär också ang att ha en gosse först som kan skydda sina små sen :) tror de flesta tänker så faktiskt, men vi storasystrar kan en hel del med. Jag har 4 småsyskon, så jag är äldst och jag har haft "moderkänslor" för dem alla 4, men mest över de två minsta då jag var 13 när den ena föddes så nan har ju fostrat dem lite kan man säga :) men då var det ju ändå 13 års skillnad också, o man kabske inte har "moderkänslor" om man är 2 när lillsyrran föds liksom ;)

Tack, är så glad att jag hittade detta forum! :) man kan bolla med folk som man inte kan göra med sina vänner, känns fel att dra upp det med dom..

Kanske är lättast så, tror jag börjar med en också så får man lära sig lite om hur ens egna barn är så kanske man klarar 2 sen :) då gör du ju bort båda med en graviditet ;) vad får dig att vilja ha två barn?

Jag är också äldst, uppväxt med en äldre bror från 10 års ålder då mamma hittade ny men innan det skyddade alltid jag min lillasyster som är 2 år yngre. Fick en lillebror när jag var elva som jag fortfarande uppfostrar lite då han nu är 12, och fick en lillasyster då jag var 19, hon har jag tyvärr aldrig bott med så har inga "mammakänslor" för henne :/ tror inte jag bryr mig så mycket om vilket kön som kommer först :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-12 02:11:56 följande:

:) det är helt fantastiskt vilka fina människor som anslutit sig till just min tråd, känns jättekul att man använder den och att man känner sig betydelsefull och välkommen in här. Håller helt med dig, det är en stor skillnad på att bolla tankar här och utanför forumet. Jag trivs jättebra med denna tråd och med alla fina människor jag kommit i kontakt med :)

Hm, jag vet inte riktigt. Jag har bara alltid velat ha just två barn :) går allt bra med denna grav och förlossning så kommer jag vilja ha fler, men å andra sidan kanske jag nöjer mig med livet som enbarns mamma sen, man vet ju aldrig hur det ser ut i framtiden, men drömma får man ju alltid :)

Ja visst är det mysigt med småsyskon? Tills de kommer upp i tonåren ;) haha! Just en bra relation till syskonen är viktig, det är vad jag hoppas att mina barn kommer få - att de kan vända sig till varandra men också till mig eller sin pappa såklart :) mor/son eller mor/dotter relation är ju viktigt med, så jag hoppas mina barn kommer känna att de kan prata om allt med både mig och sin pappa, det är väl nåt alla önskar :) man är ju såå nyfien på hur livet är om 5-10 år.

Lite knasigt ändå hur ett forum kan få en att känna sig normal trots problem, känner på mig att mina vänner skulle kolla snett eller fråga varför jag ens vill skaffa barn.. Är i den åldern då hälften redan har barn, hälften super varje helg och har inga planer på att skaffa barn på iallafall 10år..

Nej det är sant, allt kan ändras :) jag kan sluta på två barn, eller rätt var det är sitter man där med fem.. Allt beror på hur allt går och hur allt känns :) vi drömmer om att bygga hus, har räknat att det blir billigare än att köpa begagnat och då är allt nytt, fräscht och precis som vi vill ha det :)

Min lillasyster var alltid mycket lugnare än mig, även i tonåren.. Men hon tar ut en hel del nu istället då jag lugnat ner mig helt :p alla relationer med barnen hoppas jag kommer gå galant både med mig och deras pappa :) oja, undrar hur allt ser ut, man blir lite nyfiken och önskar man kunde kolla lite snabbt samtidigt som man vill se först när man kommer dit :)

Jag hoppas jag och min sambo håller ihop och inte blir en sån familj där man separerar när barnen är små :/
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-13 01:13:03 följande:

Men om de ska kolla snett på dig eller dömma dig för de drömmar och planer du har, så är det just dem man ska kolla snett på tycker jag, och kanske är de inte ens värda att kallas vänner när man gör så mot någon som sträcker ut sin hand för lite stöd. Vänner ska ju finnas där i vått och torrt.

Ja bygga hus vore ju en dröm :) sen jag var liten har jag velat ha ett litet rött hus på landet med stor trädgård, med många äppel/päronträd. Jättemysig dröm, men som känns väldigt långt bort just nu. Får nöja med mig lägenheten för tillfället helt enkelt :)

Haha, vore ju både jättemysigt och jättedumt att tjuvkika på framtiden. Det är väl det som är det fina, att det är nu vi bygger framtiden genom att drömma och planera :) sen min bästa vän dog för 7 år sen har jag tagit en dag i taget och lärt mig att ta vara på nuet och allt/alla som ger mig energi i livet. Tråkigt att man ska behöva upptäcka det på det sättet, men är ändå så glad över min syn på saker och ting idag. "Fånga dagen" bär verkligen på en mening :) och även du, som kämpar efter plusset bör ta en dag i taget, och leva i nuet och försöka hitta det positiva i det jobbiga, låter konstigt men du förstår nog hur jag menar. Har du känt av nåt mer förresten? Symtom lr så?

Styrke kram!

Umgås väldigt sällan med dom, men dom är roliga att umgås med ibland, men tyvärr så har båda mina bästa vänner flyttat ca. 90mil var åt varit håll.. Så man känner sig som ensam och bortglömd.

Jag drömmer om hus, stall, växthus och jordgubbsland, smultron, hallonbuskar, äppelträd..tur man får drömma.

Min dröm om ett plus gick i tusen bitar idag. Fick diagnosen PCOS med längre äggstockar än normalt, vilket ökar risken för utomkvedshavandeskap. Kommer ha extremt svårt att bli gravid, så tre barn verkar vara att glömma men vill inte bara ha ett barn heller, och vill ha tätt mellan. Allt känns hopplöst och ivf får jag inte ens göra pga för högt bmi.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-13 20:38:38 följande:

Fan fan fan!!! :( :( jag beklagar verkligen det beskedet! Så orättvist, önskar jag kunde göra eller säga nåt som kunde hjälpa dig att må bättre. Det är ju inte omöjligt att kunna bli gravid, men ni kommer få kämpa lite mer än andra men omöjligt är det inte <3

Okej, ska ni få gå vidare i utredning eller få hjälp på annat sätt? Nån hjälp på vägen måste ni kunna få.

Förstår att du är både arg och ledsen nu, och att livet känns botten, men glöm inte att du inte är ensam! Vi alla finns här när du behöver lufta av dig, det är viktigt att prata mycket om det som tynger, annars kan man hamna i en riktigt jobbig bubbla, tro mig.

MÅNGA STYRKEKRAMAR <3

Tack! Jag har pratat med en del i samma sits så det känns skönt. Är glad på ett sätt att jag fått en diagnos, att jag har rätt till hjälp, och att vi upptäckte det nu och inte då vi försökt flera år. Läst mycket positivt om PCOS och pergotime, en fick dubbla tvillinggraviditeter vilket jag faktiskt önskar lite i dagsläget då jag på så sätt får 4 barn "till priset av" 2 graviditeter. Iallafall ett tvillingpar skulle underlätta en hel del, speciellt då vi vill ha nära mellan varje barn. Hon hade även väldigt svårt att hitta min högra äggstock, den var liksom.. Gömd :s

Jo det blir en hel del flängande kan jag påstå, kliniken ligger 14mil bort så jag hoppas dom kan göra allt samma dag, är hellre där flera timmar och väntar än att flänga fram och tillbaka.

Risken finns att ni får höra en del svordomar faktiskt, om kliniken tar för lång tid på sig i min mening. Dom stänger i maj för att öppna i augusti, så får jag ingen tid och pergotime innan maj, kommer jag skrika och gorma en del.. ;) 3 månader extra väntan känns inte så peppande.
  • Ztarduzt
    ME12 skrev 2015-01-13 21:29:50 följande:

Beklagar beskedet du fått. Men som vi ser i tidigare inlägg här i tråden, så lider GrönTröja av pcos. De sa att hon inte kunde bli gravid utan hjälp, men det blev hon! Så det är inte omöjligt, även om jag förstår att det måste kännas så nu.

Tack, känns extra omöjligt när beskedet "du har ägglossning ungefär 1-2 gånger per år, som högst" kom. Satt och grät under blodprovet och stackars sköterskan trodde jag var livrädd för blodprov tills jag förklarade situationen. Kommer såklart försöka bli gravid själv, men då jag aldrig fått positivt äl-test blir det svårt att pricka rätt dagar. Är nu på CD43 och ingen äl så väntar snällt på mensen.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-16 11:14:50 följande:

Det är nog viktigt och nyttigt att tala med andra i samma sits, så det har du rätt i :) skönt att du håller dig positiv, för som jag skrev innan så är barn inte uteslutet ur livet, det tar bara lite tid, men det kan de göra för andra som inte har pco också så jag hejar på och håller tummarna för dig, och för ett tvillingpar såklart ;)

Gorma och skrik hur mycket du vill! Därför jag gjorde denna tråden, för att ventilera, stötta, skratta och gråta tillsammans även om det bara är i skrivande läge man kan nå varandra men ack vad det hjälper, iaf mig :)

Fick reda på igår att vi med pcos har generellt bättre kvalité på äggen, bara det att kroppen inte riktigt kan fullborda dom... :s låter lite weird men tydligen har PCOSare lättare att få barn efter 40 och får även bättre IVF resultat.. Vill ju ha barn nu dock och inte då :p jag börjar bli glad att ha diagnos nu när jag läser om alla stackare som försökt i flera år och dom hittar inget fel på någon av dom. Det måste vara jobbigare än att faktiskt få veta varför det går trögt. Fick veta igår också att en vän väntar tvillingar, kändes lite som en käftsmäll men bara kämpa vidare! :)

Bra att veta faktiskt, men just nu känns allt lugnt. Tiden går segt tills jag kan ringa barnlöshetsmottagningen och allt beror ju på hur snabbt jag får hjälp där, får jag beskedet som andra fått kommer dom vela att jag går ner i vikt till bmi 30, ligger på 33 nu så ca. 10kg totalt. Har extremt svårt för att gå ner i vikt så då kommer nog gormet :p kämpar redan nu med vikten och står bara still :/
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!