Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Jag är beräknad till 13:e och tänkte jobba tills bebben kommer eller den 15:e Maj.

• Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-01-06 20:12:32 följande:

Måste fråga. Är det fler än jag som känner mig ständigt irriterad på min sambo utan anledning? Har aldrig varit det innan och han ger mig egentliga inga skäl till det heller. Han är jordens bästa och helt fantastisk. Gör allt för mig och graviditeten. Finns verkligen inget att klaga på. Ändå är jag ständigt irriterad. Och det gör mig så ledsen för det är så orättvist mot honom :(

Jag har ju ingen sambo att vara grinig på, men jag märker att jag är mer lättirriterad på jobbet. Som tur är så är det oftast kollegor i andra länder, så man hinner andas några ggr innan man skriver svar tillbaka över mailen. Men jag har en på samma avdelning, som gör att jag måste bita mig i kinden flera ggr per dag för att kunna agera proffessionellt (vilket f ö inte är hennes starka sida).
  • Ciconiidae

Nej, jag känner två andra som är gravida och de är tydligen riktigt bitchiga hemma (enligt de själva). Så det ingår väl i paketet, PMS i nio månader. :P

Bebben84 skrev 2015-01-06 22:06:46 följande:

Ok "skönt" att höra att det antagligen är hormoner som spökar då. För jag känner inte igen mig riktigt :(.

• Ciconiidae

Jag är osäker på småsakerna. Med vad bäddar man vagnen, vilka hygienartiklar ska man ha, behöver man ngt till amningen (salva till brösten etc) eller köper man bara vid behov osv.

Blicka skrev 2015-01-09 14:57:03 följande:

Vad tänker du med tillbehör? Vi köpte iaf badbalja, skötbädd, säng, vagn, hygienartiklar o lite kläder när vi väntade första barnet. Då kommer man långt i min värld!

• Ciconiidae

Hur mkt har ni gått upp? Jag är i vecka 25 och har redan gått upp 12 kg. Känns inte alls bra. Men med handen på hjärtat så har jag tränat lite och ätit riktigt dåligt. Förmodligen en del pga gravidtrötthet, stress på jobbet och en återkommande förkylning. Kosten är lite bättre nu och denna veckan har jag varit på gymmet två ggr. Så hoppas viktuppgången inte fortsätter att skena.

• Ciconiidae

Skönt att höra att jag inte är den enda som gått upp en del. Men det känns lite sådär för mig då jag vet att jag har slarvat, och att det inte är bara bebiskilon. Men men, det blir långa skogspromenader i sommar. :)

• Ciconiidae

Jag ska inte kolla blodgrupp förrän nästan besök. Då är jag i vecka 30. Men min bm sa att om man är rh-negativ så får man ta blodprover för att se så att man inte utvecklar antikroppar. Du behöver nog inte oroa dig, men fråga vid nästa besök. Om din bm inte vill informera dig om viktiga saker kanske det är dags att byta.

• Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-02-10 19:40:50 följande:

Fler som har växvärk varje dag? Jag har det verkligen VARJE dag fortfarande och börjar bli rädd att min bebis är mega :O

V.26

Men växtvärken har ju med livmodern att göra, jag tror inte du behöver oroa dig. Jag har knappt haft ngn växtvärk alls, men jag har haft frultansvärda pms smärtor innan och ligger och gråter på golvet vissa månader. Så jag undrar om min livmoder är lite "härdad".
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-02-10 21:39:00 följande:

Vet men tänkte om den måste växa pga stor bebis :O. Jag hade ingen växvärk alls med dotter nr 1. Och det verkar vara ovanligt att ha det i v26 efter att ha hört mig runt hos vänner som varit gravida. Ingen hade haft det. Ska till bm på torsdag. Får se vad hon säger.

Det är inte sammandragningar? Hoppas bm kan ge dig ett bra svar, tror inte att du behöver oroa dig. :)
Svar på tråden Bf Maj 2015