Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Bebben84 skrev 2015-04-25 07:29:34 följande:

Nja, är väl mest för att jag är inställd på en maj-bebis :). Och sen har jag så mycket kul inbokat denna helg och nästa vecka som jag gärna vill hinna med :). I helgen åker jag och sambon till Yasuragi på babymoon <3

Och skulle min bebis komma nu skulle hon vara prematur eftersom jag bara är på 36+1 och det vill jag inte heller :/

Nej, en prematur vill man helst inte ha. Själv är jag i 37+2 och känner mig inte redo för att bebis kommer ännu. Men jag jobbar ett tag till också, vill gärna sluta jobbet och sedan varva ner i några dgr.
  • Ciconiidae
    litetmoln skrev 2015-04-26 01:00:58 följande:

Jag mår inte bra! Blir så ledsen av allt det här. Jag har foglossning från helvetet. Kan knappt röra mig längre. Känns som hela venusberget är brutet. Jag har så ont att jag nästan gråter varje dag. Det är ett rent helvete att vända sig i sängen på natten och att komma upp och kissa. Det låser sig i hela bäckenet och känns precis som jag har brutit sönder allt. Min sambo måste vända mig på natten och bära mig till toaletten. På dagen hasar jag mig fram på kryckor. kan knappt sitta, stå eller ligga då bäckenet tar stryk. Sen har jag jätteont i ryggen och det knäpper i ryggraden som att kotorna gnider mot varandra . Om jag står upp i mer i en halvtimme så krampar hela vänstra sidan av lår och rumpa ihop så jag viker mig och skriker av smärta. Jag är dessutom jättenhård i magen så att gå på toaletten är en mardröm. Tror jag ska dö där inne ibland och gråter mig igenom hela tiden på toaletten. Det känns som det bara blir värre. Plus halsbränna, massa vatten i kroppen, svullna fötter och händer. Måste få hjälp att ta på mig kläder och skor. Är i vecka 38 och orkar inte mer! Gick över tiden med 15 dagar med nr 2 och vill inte att det blir så denna gången. Känner mig nedstämd och utmattad. Har ju knappt sett utsidan av huset på flera månader.

Fy, vad du får kämpa på. Skönt att du har en sambo som är så hjälpsam.

Jag hade också en hårdmage där jag nästan grät mig igenom toalettbesöken och det rann bara av färskt blod för att jag sprack så. Har börjat med att dricka ett glas vatten med massa linfrön som har dragit en stund, varje kväll. Det började hjälpa efter några dgr. Även om jag fortf är lite hård i magen så är inte toalettbesöken en ångestladdad upplevelse längre. Jag kände att jag var tvungen att lösa det fram till förlossningen, för det tog så mkt krafter från mig och jag började bli rädd för hemorojder.
  • Ciconiidae
    Isabella93 skrev 2015-04-26 19:59:08 följande:

Usch! Jag mår verkligen inte bra..Jag började må illa igår kväll när jag skulle sova, det har hållt i sig hela dagen och nu känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst hela tiden. Det är som en tjock klump i halsen o illamåendet blir bara värre o värre. Har även varit på toa 3-4 gånger idag.

Någon annan som varit med om liknande i denna eller tidigare graviditeter.

Jag har också mått illa idag, förmodligen inte lika illa som dig. Men det var en pärs att vara handla mat idag och jag har vilat i stort sett hela helgen.

Men ikväll fick jag bb-väskan packad! Skönt att ha det gjort, äntligen! :)
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-04-28 21:42:55 följande:

Åh redan vecka 40!! Lyllos dig :). Är i vecka 37 (36+4) och har tappat både kurvan med magen och vikt så imorgon ska vi på TUL. Ska bli underbart att se vår lilla tös!

Vad spännande! Imorgon går jag in i vecka 39 och har sex arbetsdgr kvar. Ser så framemot att gå hem och få vila.
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-04-28 22:24:42 följande:

Oj vad duktigt av dig att jobba så länge!

Jag har ju mått oförskämt bra, så det har inte varit några problem mer än denna extrema trötthet på slutet. Sen har jag varken barn eller man hemma så jag orkar inte sitta i lägenheten ensam hela dagarna. Känns bättre att få gå till kontoret och vara social.

:)
  • Ciconiidae
    Blicka skrev 2015-04-28 22:25:38 följande:

Har sju arbetsdagar kvar längtar o räknar ner. Sen en o halv vecka innan snitt 21/5. Snart framme vid målet.

Perfekt att vara hemma 1,5 vecka. Det är lite lyxigt att veta datum. :)
  • Ciconiidae

Igår började jag dricka hallonbladste, ganska sent då jag gick in i vecka 39 idag. Dricker ni också det? Tror ni de positiva effekterna på förlossning, läkning och amning stämmer? Hur mkt dricker ni per dag?

• Ciconiidae
    Kissemiss skrev 2015-04-30 07:14:17 följande:

Jag drack det! Tror inte det fungerar.. Men klart man kan testa :D det kan ju inte göra något värre i alla fall

Är också väldigt tveksam. Dricker för säkerhetsskull. :P Om det finns ngt bra med det så vill jag ju inte missa det. :)
  • Ciconiidae

Ja, nu är vår månad här!!

När lillan kom till jorden,

Det var i MAJ, när göken gol,

sa mamma att det lyste

av vårgrönt och av sol.

Svar på tråden Bf Maj 2015