Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Får jag fråga er som haft missfall, har ni haft en känsla om det innan? Hade ni t ex växtvärk? Jag har en känsla av att det ska hålla sig där inne, men jag undrar om jag inte bara är naiv som första-gångs-gravid.

fantasifull skrev 2014-09-14 08:59:22 följande:

Känner mig gravid än... Så hoppet lever än. Förra gången märkte man liksom att något var fel det gör jag inte den här gången. Skönt på något vis. Även om oron alltid finns vid minsta lilla känning.

• Ciconiidae

Jag hoppas det bara är ofarliga blödningar. Gör det ont?

flugsvampis skrev 2014-09-14 10:23:45 följande:

Om man får missfall... Hur länge får man positivt på graviditetstest efteråt?

Tror att jag håller på att få missfall nu. Jag blöder till och ifrån, hormonsvängningarna är borta och jag känner mig helt enkelt inte gravid längre.

Detta är första försöket på första barnet så tar det inte så hårt utan blir mer nyfiken på hur o varför.

• Ciconiidae

Min mage denna morgon. Är i 5+4. Får börja tänka på vad jag sätter på mig till jobbet.

• Ciconiidae
    Ciconiidae skrev 2014-09-17 07:31:16 följande:

Min mage denna morgon. Är i 5+4. Får börja tänka på vad jag sätter på mig till jobbet. phpd6htuQ68001.jpg

För att jämföra är detta min morgonsvullnad i lördags, 5+0.
  • Ciconiidae

Det hoppas jag då verkligen inte, är ju ensam i detta. Men det är för tidigt för att vara livmodern, det är ju bara hormonerna som bråkar. Jag brukar vara svullen inför mens annars, kanske inte riktigt såhär mkt och absolut inte på morgonen.

Mamly1983 skrev 2014-09-17 08:14:52 följande:

Oj! Du kanske har fler där inne ;)

Min mage är svullen. Men inte så svullen

• Ciconiidae

Gick in i vecka 7 idag och jag har knappt kännt ngt alls på en vecka. Jag glömmer ofta bort att jag är gravid då jag inte känner ngt. Inget illamående, ingen växtvärk (kanske 30sek 1 gång om dagen). Min mage var hård och gasig i mitten av vecka sex men det har gått tillbaka nu. Jag hade förberett mig på ett helvete efter allt man läst om spyor och illamående. Så jag förbereder mig nu på att det inte är ngt längre, men än så länge har jag inget spår av blod alls så förmodligen är allt ok.

Längtan efter ett syskon skrev 2014-09-20 22:06:31 följande:

E jag den enda som inte har nån växtvärk alls?

Enda gången jag känner av nått i livmodern e när jag e kissenödig

• Ciconiidae

Känns bra att höra att man är fler. Ska till mvc på måndag, får se vad hon har att säga. Funderar på att boka tidigt ultraljud vecka 12-13 så man vet att allt är ok innan jag berättar på jobbet. De flesta omkring mig vet redan, då de också visste att jag försökte.

Längtan efter ett syskon skrev 2014-09-21 00:13:49 följande:

Skönt att jag inte e ensam. Detta är min sjätte grav och denna är den enda grav jag inte har haft nån växtvärk av.

En del dagar drar det o strammar runt h äggstocken men det e allt.

Annars har jag lätt illamående bara stundvis o maten växer i munnen.

Det sticker/bränner t i brösten då o då.

Hård i magen o gasig o mega svullen. Soeciellt på kvällarna o enormt trött prick 14:00 hahahaha.

Ska på vul på tisdag o jag hoppas få se ett pickande hjärta :)

Kissemiss skrev 2014-09-21 00:49:16 följande:

Exakt samma här!

• Ciconiidae

Det skulle jag absolut inte rekommendera. Sverige har ju fått dispans av EU för att sälja det då det är så mkt gifter. Egentligen skulle det inte vara lagligt att sälja till någon. Så köp med dig en burk sill istället. :)

thjafj skrev 2014-09-26 13:39:13 följande:

Kan man äta surströmming? Vid ett enstaka tillfälle imorgon? :)

• Ciconiidae

Jag utgår från hur jag själv tänker.

Jag försöker utesluta kodffeinet till 0 då koffein ger ökad risk för missfall. I Sverige rekommenderar man max två koppar per dag medan fertilitetsklinikerna i Danmark rekommenderar att sluta med det för att minska riskerna. Örtteer ska man också vara försiktig med. Rött te är förmodligen det bästa av teer, för att det egentligen inte är te och innehåller inget koffein. Jag dricker varmt vatten och snaksätter den kanske med lime, ingefära eller liknande. Jag vill inte ta några risker.

Jag hade aldrig druckit ngt med alkohol, då embryot inte har en lever som kan hantera alkoholen. Men samtidigt så får man utomlands ta ett glas vin då och då. Men jag personligen vill inte ta några risker.

Jag är långt över försiktigare än de flesta, det är väl än avvägning man får göra. Jag ser det som att jag lånat ut min kropp i nio månader.

hellolove skrev 2014-09-26 17:22:14 följande:

Jag ser att folk börjar undra över mat & dylikt. Jag har två frågor!

Jag är te-beroende, dricker mer än gärna tre-fyra koppar om dagen. Nästan enbart grönt & ekologiskt. Jag har läst på livsmedelsverket att man bör dricka max sex koppar SVART te om dagen för koffeinet i te, men är det någon här som har någon aning om det gröna teet? Någonstans läste jag om att det gröna teet också innehåller koffein, samt gifter (?). Vad tror ni, dricker ni te som vanligt under graviditeten?

Ikväll ska jag iväg på afterwork med mina närmsta tjejkompisar, de vet inte att jag är gravid, och jag kommer självklart inte dricka alkohol. Jag köpte hem mousserande äppeldryck som jag ser innehåller 0,5% alkohol (även om det står alkoholfri) men det kan väl inte vara någon fara. Eller? Jag kanske borde hålla mig till pommac, hur tror ni att det är?

Svar på tråden Bf Maj 2015