Bf Maj 2015
Jag hoppade från en metershöjd till marken idag utan en tanke på min graviditet, och blev väl en rätt kraftig duns. Kan det ha varit farligt? Känner mig orolig, men har inte fått några kramper elker blödningar än iaf.
Jag hoppade från en metershöjd till marken idag utan en tanke på min graviditet, och blev väl en rätt kraftig duns. Kan det ha varit farligt? Känner mig orolig, men har inte fått några kramper elker blödningar än iaf.
Samtidigt så kan samma person må bra en graviditet och må illa den andra.
Men jag kommer kanske vara surrogat i framtiden, så då är det toppen om jag har bra graviditeter. Annars vet jag inte om jag skulle ställt upp.
Ja det är ingen som vet riktigt. Vissa klarar nog av hormonökningen bättre än andra bara.
Hoppas du slipper för det är inge trevligt!
Har ni ingen privatmottagning. Tidigt ul eller gratis kub är nog inte standard utan antingen har man särskilda omständigheter (ivf, flera mf tidigare, sjukdom etc och kub beror på ålder) eller så betalar man för det. Ul kostar inte så många hundralappar om man är orolig.
Vi får inte göra kub eller tidigt ul hos oss, sjukt att det skiljer så mkt beroende på var man bor.
Kan vara UI, lättare att få det när man är gravid. Du har inga andra komplikationer?
Grumlig urin? Normalt? Inte bra? Nån som vet?
Så länge du inte har andra besvär behöver du nog inte oroa dig. :)
Nej inga andra kompliationer. Ska känna efter idag. Sist jag hade Ul var nog 10 år sen och då kissade jag blod. Huu
Det finns en vetebskaplig teori att man mår mindre illa när man väntar en pojke för att de manliga hormonerna lättar på illamåendet. Så kanske är det en tjej du väntar denna gång. ;)
Hej! Jag har läst i tråden lite på avstånd för att invänta vul då jag inte hade någon aning om vilken vecka jag var i. Men vi fick bf 29 maj så jag hoppar gärna in här!
Jag har en son på nio månader och vi är så glada att vi lyckades med täta barn. Om nu allt går vägen!
Min förra graviditet var rena drömmen och den här är motsatsen, mår så dåligt! Kräks flera gånger varje dag och sist mådde jag inte ens illa. Tänk att det kan vara så olika.
Är det någon som äter något mot illamåendet? Hur illa måste det vara för att man ska få tabletter mot det?
Usch, är det vid inskrivningen man tar så mkt prover?
Fy var och tog blodprover idag, alldeles för många rör. Tur det är över nu!
Som sagt är det vara en teori och inte forskat, så som jag förstod det. Har inte grävt ner mig i ämnet. Men vad skönt att höra att ni fått tjejer utan illamående. Jag är nämligen inte ett dugg illamående. :)
Självklart kan du det, det beror på när du har äl. Om din menscykel är en vecka kortare än normalt samt att graviditetstestet visade på att du var längre så skulle jag gissa på att du är ungefär en vecka längre än vad din bm säger.
Hej alla! Har följt denna tråd sen dag ett på grav. och hela tiden haft en fundering som gnager så nu måste jag fråga om någon varit med om liknande... Hade senaste mensens första dag den 16 aug och enligt den är mitt beräknade bf 22 maj, men... Jag gjorde mitt grav. test den 12 sept på dag 28 och fick resultatet 3+ veckor. Gjorde ett clearblue digital, inte med morgonurin heller utan på kvällen. Gjorde ett nytt prov dagen efter, också kvällstid, med samma resultat. Jag har förresten aldrig haft en 28 dagars cykel, den har alltid varit oregelbunden och med 21-23 dagar, mao ganska kort. Min fundering är bara om det är möjligt att jag kan vara längre gången än bm vill få det till? Har inte gjort något vul så måste vänta till runt jul och ul för att få det bekräftat...
V 10+5
Vecka 12+0 idag. Jag borde känna mig lättad men är oroligare än någonsin bara för att jag skulle bli så förkrossad om något hände nu. Jag var på ul 10+6 och bebisen var vild som tusan och hade tjock navelsträng, så allt såg toppen ut. Frågade då om man kunde känna sig säkrare nu och fick svaret att det kan man aldrig vara. Hade önskat lite mer lugnande ord för från att inte nojat mig gör jag det mer nu än någonsin, trots att jag gått in i en säkrare period.
Jag hoppas inte jag drar ner stämningen med detta, men undrar om någon har några lugnande ord att ge för jag tycker detta är jättejobbigt. Jag vill börja njuta nu, men vågar inte "för tänk om". Rent logiskt så förstår jag ju att detta oroandet är helt onödigt.