Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Hej, jag plussade i tisdags och har bf 15 Maj. Är 29 år och bor också i Göteborg. :)

• Ciconiidae

Jag har stickningar och bedövande känsla i magen, illamående och trötthet. Magen är svullen till och från också. Igår märkte jag att bröstvårtorna var lite lite ömma, det har jag aldrig annars.

• Ciconiidae

När berättade ni för er familj? Mamma, pappa och syskon? Jag är bara i vecka 3+5, men det är jättesvårt att vara tyst om det. Jag har en kollega på jobbet som vet. Jag är ju ensamstående och har ingen partner att dela allt med. Den lille blev till genom insemination.

• Ciconiidae

Jag berättade om graviditeten för familjen idag, jag tycker det är skönt om de vet även om det är tidigt. Mina syskon blev såklart glada och pappa blev överraskande glad. Med mamma gick det desto värre, hon blev väldigt chockad och var påväg att visa sina förhoppningar på missfall, men kom väl på sig själv. "Gjort är ju gjort" sa hon väldigt bittert. Men jag pratade lite till med henne senare och den värsta chocken hade lagt sig, så jag hoppas hon accepterar mitt val snart. :)

• Ciconiidae

Varför hon reagerade så är för att jag valt att inseminera mig själv och är ensamstående så hon oroar sig för hur jag ska klara det, hur andra ska ta det, hur barnet ska ta det och om ngt går fel. Jag trodde ändå att hon skulle ta det bra eftersom jag berättade min plan för över ett år sen och förklarat hur jag tänkt, hur det går till, donatorns roll osv.

Men vi pratade lite igår och hon frågade mkt, och jag hade svar på det mesta. Idag verkar hon vara lugn (sov här då jag ska köra henne till flygplatsen idag). Jag har varit beredd på negativa reaktioner, men kanske främst från jobbet. Alla mina vänner vet att jag försöker och de är väldigt positiva alltihop. Den ena vill köra mig till förlossningen, en annan vara med på på profylax och förlossning (hon har bara gjort kejsarsnitt och vill uppleva en förlossning) och andra har också velat hjälpa med allt möjligt. Detta är inget jag frågat, utan de har frågat mig. Så jag är glad över allt stöd, jag hade aldrig vågat tro det.

fantasifull skrev 2014-09-05 23:15:19 följande:

Hur kommer det sig att hon reagerade så?

Anonym skrev 2014-09-06 06:46:00 följande:

Usch vilken tråkig reaktion :( Varför? Vet du det?

När jag skulle ha min äldsta tjej så sa min mamma "Men det var väl onödigt". Kändes också ruskigt att höra. Men hon ändrade sig snabbt och nu 8 år senare kunde hon nog inte önskat sig något annat. Tror säkert din mamma börjar glädjas med dig snart!

• Ciconiidae

Mamma vände väldigt fort. Hon är fortfarande orolig över vad andra ska säga. Men idag har hon berättat om sina graviditeter och förlossningar och börjat planera att hon ska ta mammadagar och vab-dagar, iaf när hon blir pensionär. Frågat vilket kön jag tror det är, och varit lite intresserad. Så det är kul!

Ringde mvc igår, fick tid 22:a Sep, då kommer jag vara i sjunde veckan. Har ni andra ringt och bokat?

• Ciconiidae

Jag skulle inte varit anonym.

Anonym skrev 2014-09-06 13:12:28 följande:

Jaså, får ni vul så tidigt? Jag tror inte man får det förrän ungefär vecka18 i Göteborg. Jag funderade på att ta ett tidigt på privatklinik, och betala för det själv. Men strålskyddsmyndigheten rekommenderar att man endast gör det av medicinska skäl då det inte är forskat tillräckligt kring riskerna. Jag hade velat göra det för att se att hjärtat slår och att barnet lever, men jag får förlita mig på att så länge jag inte får kraftiga blödningar så är det ok.

• Ciconiidae

Då förstår jag att det är skönt att få bekräftat att allting är ok med den lilla. Jag håller tummarna för att det går bra! :)

Mariposas skrev 2014-09-06 13:29:12 följande:

Jag går privat i Malmö. Gick på samma ställe med sonen. Då fick jag vul i v 10... Får lite innan nu pga ett missfall för några månader sen. Hade nog fått ännu tidigare om det inte varit för att jag kommer resa bort nu 2 veckor...

• Ciconiidae

Självklart, välkommen och stort grattis!

wassan skrev 2014-09-06 14:05:52 följande:

hej tjejer är det okej om jag hoppar in här? 

plussade idag nämligen 

• Ciconiidae

Jag har också stickande känsla i magen. Kände starkt stickande på ena sidan idag och blev lite orolig för utomkved, men senare stack det på andra sidan. I början kändes det som om det stramade i intervaller, nu är det som en svag värk i intervaller istället. Svagt illamående, trötthet, yrsel (fick lägga mig ner på golvet idag för att inte svimma), känner pyttelite i brösten också.

Svar på tråden Bf Maj 2015