• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Kissemiss
    Bullen11 skrev 2014-09-13 06:31:01 följande:

Dumma jag tog ett test nu på morgonen som återigen visade gravid 2-3, precis som det gjorde förra fredagen. TROR att jag är på dag 22-23 efter befruktningen, är det oroande att det inte visade 3+ eller är det bara jag som är nojjig?? :/

Bullen, jag var lika nojig som du över att 3+ dök upp. Men i torsdags kom det! 29 dagar efter befruktning! Phuu:)
  • kathen
    Den och den skrev 2014-09-13 07:47:33 följande:
    Ja, jag tog upp det med min läkare i torsdags... Hade en teori om att jag har _för_ lätt att bli gravid. Att kroppen inte gör nåt första urval utan tar första bästa spermie och att det då är större risk att det år nåt fel och så blir det missfall. Hon sa att det kunde vara så.

Då börjar ju givetvis grubblande jag fundera på om det är läge att göra fostervattenprov/moderkaksprov... Vi har ju lurat kroppen lite att göra graviditeten starkare med progesteronet. Tänk om det är en graviditet som egentligen skulle stöts bort. Ska fråga henne nästa gång :)

Vad tråkigt att du behövde gå så länge i dina första två mf :(

Jag testar också varannan dag nu för att se så det håller sig starkt! Testade nu på morgonen och det ser bra ut än så länge.

Jag ska på nytt VUL nästa lördag :)

Då är jag i vecka 6+6. Hoppas man kan se ett tickande litet hjärta då :)

Lycka till!!
    Det här är intressant läsning: www.expressen.se/halsoliv/studie-superfertilitet-bakom-manga-missfall/

Om det stämmer så känns det rätt skönt att våra missfall inte innebär att det är något fel på vår förmåga att behålla ett blivande barn i livmodern!

Jag kommer definitivt göra KUB om jag kommer så långt. Idag ömmar mina bröst lite mindre än innan och då blir jag genast orolig såklart men ska försöka att slappna av och tänka på annat idag :)

Lycka till nästa lördag!
  • Kissemiss
    Kissemiss skrev 2014-09-13 08:45:20 följande:

Bullen, jag var lika nojig som du över att 3+ dök upp. Men i torsdags kom det! 29 dagar efter befruktning! Phuu:)

*över att 3+ INTE dök upp

Ska det stå såklart ;)
  • Den och den
    rosahelikopter skrev 2014-09-13 08:14:01 följande:
    5+0 och hade då en hinnsäck på 6 mm men hon såg ännu ingen gulekropp. Hon sa då att man oftast inte ser en gulekropp förrän hinnsäcken är ca 10 mm. Men det var mer hennes min och blick som sa mig att detta inte var bra. Fick ta ett hcg-prov också som jag inte fått svar på ännu, antar att jag får det på måndag.

Jag känner snart att orken tar slut. Vi har kämpat SÅ länge för detta. Har sen tidigare ett missfall i bagaget (maj i år) och en abort i som gjordes i v.14 (januari i år) pga svåra kromosomavikelser som vi upptäckte på kub.

Jag fattar inte vad som är fel? Om man ändå kunde få svar? Är 24 år, inte över eller underviktig, äter nyttigt, äter vitamintillskott osv osv... Vill bara veta varför det inte funkar! Och sen känns det som ingen tar en på allvar pga åldern :(

Förlåt för långt inlägg, behövde bara få ur mig lite...
    Du har verkligen inget att be om ursäkt för! Jag ska inte säga att jag vet hur det känns för alla har vi olika känslor och upplevelser. Men tro mig, i närheten av att förstå din känsla är jag!

Jag förstår att gulekroppen är rätt avgörande. Det var inte förrän hon hittade något som hon var gaaaaanska säker på var en liten gulekropp som hon bekräfta att det såg bra ut.

Men ser man ofta inte det förrän säcken är 10 mm och 6 mm är normalt för 5+0 så kan det ju vara okej ändå!

Men jag vet också att det är knappt det man vill höra. Folk bara tror att "äh, det är säkert ingenting". Men det Kan ju vara dåligt, det får man ju bara medveten om...

Jag håller verkligen alla tummar jag har!! När skulle du på nytt VUL sa du? Måndag? Ska tänka på dig då!
  • Den och den
    kathen skrev 2014-09-13 08:45:27 följande:
    Det här är intressant läsning: www.expressen.se/halsoliv/studie-superfertilitet-bakom-manga-missfall/

Om det stämmer så känns det rätt skönt att våra missfall inte innebär att det är något fel på vår förmåga att behålla ett blivande barn i livmodern!

Jag kommer definitivt göra KUB om jag kommer så långt. Idag ömmar mina bröst lite mindre än innan och då blir jag genast orolig såklart men ska försöka att slappna av och tänka på annat idag :)

Lycka till nästa lördag!
    Tack för länken! Det var verkligen intressant :)

Ja KUB blir det här också i ett första steg i alla fall :) blodprovet ska tas 13/10 och UL 31/10. Allt bokat och klart ;)
  • Bullen11
    Kissemiss skrev 2014-09-13 08:45:20 följande:

Tack! Jag får väl köpa ett till om någon vecka för att vara på säkra sidan :)
  • rosahelikopter
    Den och den skrev 2014-09-13 08:50:55 följande:
    Du har verkligen inget att be om ursäkt för! Jag ska inte säga att jag vet hur det känns för alla har vi olika känslor och upplevelser. Men tro mig, i närheten av att förstå din känsla är jag!

Jag förstår att gulekroppen är rätt avgörande. Det var inte förrän hon hittade något som hon var gaaaaanska säker på var en liten gulekropp som hon bekräfta att det såg bra ut.

Men ser man ofta inte det förrän säcken är 10 mm och 6 mm är normalt för 5+0 så kan det ju vara okej ändå!

Men jag vet också att det är knappt det man vill höra. Folk bara tror att "äh, det är säkert ingenting". Men det Kan ju vara dåligt, det får man ju bara medveten om...

Jag håller verkligen alla tummar jag har!! När skulle du på nytt VUL sa du? Måndag? Ska tänka på dig då!
    Ja, men det är så frustrerande att aldrig kunna slappna av och njuta. Man ser var och varannan gå ut med det offentligt när dom plussat i princip, för dom är allt så självklart. Att bara för man får plus så blir det automatiskt en bebis. För mig är graviditet inte längre lika med gläjde, alltså missförstå mig inte nu.. Det här är verkligen det enda vi vill, men så fort plusset visar sig startar en lång, lång orosresa. Usch, blir ledsen bara jag skriver om det.

På måndag kl 15:20 ska jag vara där. Tack, vad gulligt av dig att tänka på mig!
  • Anonym
    rosahelikopter skrev 2014-09-13 07:10:05 följande:

Jag tar också progesteron.

Ska på vul nu på måndag igen eftersom dom endast hittade en liten hinnsäck sist. Är redan inställd på det värsta, är liksom ganska van att få dåliga besked.

Det här blir i såna fall 3:e graviditeten på mindre en ett år som inte går vägen :( Förstår liksom inte vad det är som inte funkar.

hoppas på det bästa<3 har ni fått progesteron utskrivet eller köpt det själva?

jag skulle också prova men jag vågade inte för man måste ha exakt mängd och ta vid samma tidpunkt och ABSOLUT inte missa någon dag.
    men det skulle jag inte klara av..

går ni inte på utredning?
  • Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-13 08:02:07 följande:
    Usch förstår din oro men lägg inte för mycket energi åt det testet. Kanske har du låga hormonhalter bara? Du ska väl på VUL snart?

Själv har jag inte haft växtvärk på över ett dygn och börjar tro att det kanske inte är som det ska där inne.... :(
     måste fråga hur känns växtvärk? när jag har ont tänker jag på missfall direkt. 
  • rosahelikopter
    Anonym skrev 2014-09-13 11:45:05 följande:
    hoppas på det bästa<3 har ni fått progesteron utskrivet eller köpt det själva?

jag skulle också prova men jag vågade inte för man måste ha exakt mängd och ta vid samma tidpunkt och ABSOLUT inte missa någon dag.
    men det skulle jag inte klara av..

går ni inte på utredning?
    Har fått progesteron utskrivet.

Ja, vi har gått på utredning. Eller ja, jag har pco så vi har fått hjälp med hormoner för att bli gravida. Har tagit massa prover innan och även sambon har lämnat prov. Så vi ska inte ha några "problem" egentligen, förutom pco då = ingen egen ägglosning.
Svar på tråden Bf Maj 2015