Den och den skrev 2014-09-13 07:47:33 följande:
Ja, jag tog upp det med min läkare i torsdags... Hade en teori om att jag har _för_ lätt att bli gravid. Att kroppen inte gör nåt första urval utan tar första bästa spermie och att det då är större risk att det år nåt fel och så blir det missfall. Hon sa att det kunde vara så.
Då börjar ju givetvis grubblande jag fundera på om det är läge att göra fostervattenprov/moderkaksprov... Vi har ju lurat kroppen lite att göra graviditeten starkare med progesteronet. Tänk om det är en graviditet som egentligen skulle stöts bort. Ska fråga henne nästa gång :)
Vad tråkigt att du behövde gå så länge i dina första två mf :(
Jag testar också varannan dag nu för att se så det håller sig starkt! Testade nu på morgonen och det ser bra ut än så länge.
Jag ska på nytt VUL nästa lördag :)
Då är jag i vecka 6+6. Hoppas man kan se ett tickande litet hjärta då :)
Lycka till!!
Det här är intressant läsning:
www.expressen.se/halsoliv/studie-superfertilitet-bakom-manga-missfall/
Om det stämmer så känns det rätt skönt att våra missfall inte innebär att det är något fel på vår förmåga att behålla ett blivande barn i livmodern!
Jag kommer definitivt göra KUB om jag kommer så långt. Idag ömmar mina bröst lite mindre än innan och då blir jag genast orolig såklart men ska försöka att slappna av och tänka på annat idag :)
Lycka till nästa lördag!