• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Anonym
    Bullen11 skrev 2014-09-12 08:01:22 följande:
    Numret är 08-12075500 och då kommer du först till en växel, då väljer du Kista/Rimbo. Och den ligger i Kista, trapphus 3 (samma som Vårdcentralen) =)
    Tack snälla du Glad
  • Bebben84
    Bullen11 skrev 2014-09-12 08:01:22 följande:
    Numret är 08-12075500 och då kommer du först till en växel, då väljer du Kista/Rimbo. Och den ligger i Kista, trapphus 3 (samma som Vårdcentralen) =)
    Tack snälla du Glad
  • Bebben84

Gick in i vecka 5 idag och pangtjoff sa det med magen! Vad hände liksom?? Igår hade jag endast kvällssvullen mage, annars inget men imorse vaknade jag med väldigt synlig mage och var tvungen att leta efter en stor pösig tröja. Minns att det gick väldans fort med min dotter också och nu är det ju andra barnet så antar att det kommer bli svullet tidigare. Men minns också att den ena dagen kunde man vara supersvullen och  nästa dag platt igen. Hoppas lite på det för annars blri det svårt att dölja till v12 Rynkar på näsan

• Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-12 08:17:09 följande:

Gick in i vecka 5 idag och pangtjoff sa det med magen! Vad hände liksom?? Igår hade jag endast kvällssvullen mage, annars inget men imorse vaknade jag med väldigt synlig mage och var tvungen att leta efter en stor pösig tröja. Minns att det gick väldans fort med min dotter också och nu är det ju andra barnet så antar att det kommer bli svullet tidigare. Men minns också att den ena dagen kunde man vara supersvullen och  nästa dag platt igen. Hoppas lite på det för annars blri det svårt att dölja till v12

åh jag känner precis samma! Fick också mage rätt tidigt med sonen, så är orolig att det inte går att dölja så himla många veckor till... än så länge värst på eftermiddagen och kvällen, men det blir mycket fluffiga blusar nu framöver! Tänker att jag ska försöka dölja det fram till kub-testet i alla fall, men vi får se hur det går ;) och på måndag är det ju vul, får hitta på en nödlögn om en akut tandläkartid :P
  • Anonym
    Bullen11 skrev 2014-09-12 08:25:46 följande:
    åh jag känner precis samma! Fick också mage rätt tidigt med sonen, så är orolig att det inte går att dölja så himla många veckor till... än så länge värst på eftermiddagen och kvällen, men det blir mycket fluffiga blusar nu framöver! Tänker att jag ska försöka dölja det fram till kub-testet i alla fall, men vi får se hur det går ;) och på måndag är det ju vul, får hitta på en nödlögn om en akut tandläkartid :P
    Ja vi vill också vänta tills efter kuben. Jag har varit inställd på att vara svullen på kvällarna men att vakna med redan svullen mage var INTE beredd på redan. Får hoppas att det bara var en tillfällighet idag.
  • Anonym (MammaMu)
    Anonym skrev 2014-09-11 22:39:38 följande:
    Åh om du jobbar med det kanske du har det ultimata tipset då, har emmaljunga någon lätt smidig vagn med stora svängbara hjul fram som blir liten när den fälls ihop OCH där det går att fästa babyskydd? Eller har jag för många krav? :)
    De med stora svängbara är Super Nitro, Super Viking och Egde/Mondial vagnarna med Duo S chassi.

Chassit på dessa vagnar är densamma, olika kombinationer bara.
    Edge/Mondial har den lite större korgen, (4cm på längden invändigt) så den blir störst som liggvagn.

De andra två kan ha samma liggdelar, City Korg som är snäppet större än Viking korgen. Så de kan få lika stor/liten som liggvagn.

Sittdelen till Edge/mondial och Super Nitro är densamma så där blir de lika stora som sittvagn.

Minst som sittvagn blir Super Viking då den har en mindre, ergonomisk sittdel.

Så minst vagn av dessa tre är Super Viking med Viking Liggdel.

Att tänka på är att alla liggdelar/sittdelar har samma bredd i fästen på chassit och att chassit är sammalika. Så där är de lika stora.
    Den ergonomiska sittdelen är minst, men så också den större barn snabbare växer ur :)

Nackdelen med Super Nitron är att du inte kan välja mellan punkteringsfria eller lufthjul, de kan du på de andra två.

Hoppas du hänger med, hojta bara till om du funderar på något mer.

• fantasifull

Andra graviditeten inom ett år som jag 4-6 dagar efter BIM börjar blöda. Förra gången fick jag kramper och förstod att något var fel, men klarade kroppen av att skapa en bebis som dock inte klarade sig längre än vecka 9. Frågan är hur det blir sen här gången. Igår fick jag en yttepytte blödning utan ont som försvann illa snabbt. Någon med erfarenheter? Får känslan av att det här kommer sluta som sist. Den här graviditeten är så otroligt efterlängtad. Pallar man en gång till?:/ eller kan det kanske gå bra?

• Bullen11
    fantasifull skrev 2014-09-12 08:51:22 följande:

Andra graviditeten inom ett år som jag 4-6 dagar efter BIM börjar blöda. Förra gången fick jag kramper och förstod att något var fel, men klarade kroppen av att skapa en bebis som dock inte klarade sig längre än vecka 9. Frågan är hur det blir sen här gången. Igår fick jag en yttepytte blödning utan ont som försvann illa snabbt. Någon med erfarenheter? Får känslan av att det här kommer sluta som sist. Den här graviditeten är så otroligt efterlängtad. Pallar man en gång till?:/ eller kan det kanske gå bra?

Förstår verkligen din oro! Håller alla tummar för att de ska gå vägen den här gången!!

Vi har fått ett mf, då började jag småblöda kring v.7 och först v.9 var jag säker på att det var ett mf för då blev det en större blödning och kramper i magen. Det var fruktansvärt, visste inte då hur vanligt det var och tänkte att det händer väl inte oss! 

Blev sedan gravid med sonen med en menscykel emellan, fick en liten liten blödning även med honom i v.8 tror jag och tänkte ju då självklart att det var kört även då... men allt gick bra! Så så länge du inte blöder mycket, klumpar, och har kramper i magen är det nog ingen fara - håller tummarna för att det inte kommer mer nu!!

I denna graviditet fick jag ju "mens" tre dagar för tidigt, men var endast bruna blödningar som sedan avtog på tredje dagen. Då testade jag och fick svagt positivt, inga mer blödningar sedan dess och bara starkare och starkare test - nu är jag ju inte säker på om denna graviditet kommer gå bra men det jag menar är att vi är ju ganska många som trots graviditet blöder till och från ändå. Jag är ganska inställd på att få en blödning kring v.8 även denna gång, eftersom det är då mensen skulle kommit om jag inte var gravid.

Boka in ett VUL så att du förhoppningsvis kan stilla din oro lite! 

• Anonym (MammaMu)
    Anonym skrev 2014-09-11 22:39:38 följande:
    Åh om du jobbar med det kanske du har det ultimata tipset då, har emmaljunga någon lätt smidig vagn med stora svängbara hjul fram som blir liten när den fälls ihop OCH där det går att fästa babyskydd? Eller har jag för många krav? :)
    Och babyskydd kan man fästa på de jag skrev om ovan.
    Då ska du bara veta vilket babyskydd du ska ha, då de alla har olika adaptrar :) Men de flesta märkena funkar.
  • Bebben84

VUL inbokat den 1 okt. Tack Bullen11 för tipset Kyss. Men herregud vilken lååång väntan tills dess.

Svar på tråden Bf Maj 2015