• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bullen11
    MorCaa skrev 2014-09-11 11:08:17 följande:

Är såååå glad!!! Har precis kommit hem från mitt första VUL.. :) såg en ärta med nåt som tickar i mitten.. *lycka* blev sjukskriven en vecka för illamåendet.. WIIIIIE!!

GRATTIS!!! Vad underbart!! :D Vilken vecka är du i nu?
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-11 11:06:12 följande:

På första vagnen hade inte svängbara hjul och tyckte det funkade bra, sen när jag skaffade sittvagnen så hade jag svängbara, dock små hjul vilket inte funkar när det är snö ute, men annars gillar jag de svängbara hjulen. Nästa vagn vill jag har svängbara stora hjul

Ja det är stora svängbara jag tänker på mest, känns som att det bör bli en bra kombination av lättkörd och terrängvänlig. Speciellt kanske med de låsbara svängbara om du förstår vad jag menar då? :)
    Bebben84 skrev 2014-09-11 11:13:50 följande:

Hissar svängbara big time!

Tack!

Har ni några tips på bra vagnar då? Jag har sett flera som haft trille viper 4s, men man vill ju gärna ha lite alternativ ;)
  • Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-11 11:13:00 följande:
    Men Gud vad roligt! Vi bor typ på andra sidan vägen, Tungels väg :D
    Haha vad häftigt! Då får vi ta barnvagspromenader i Viby-spåret i sommar då ;)
  • Bullen11

Angående vagn;

Vi hade först en Kronan (vanliga hjul) och var supernöjda med den! Det var rätt mycket snö den vintern + mycket slask sedan, och när vi var ute och gick kunde vi ta oss fram överallt men vi fick ofta vända och ta en annan väg pga att de andras vagnar inte klarade av att ta sig framåt... Det kändes som ett bra val eftersom vi har hund och behövde komma ut oavsett väder och/eller plogade vägar!

Sedan köpte vi en City Mini GT sittvagn, som hade ett hjul fram som också var svängbart och den var ju grymt smidig!! Då va ju sonen äldre och tyngre, så att slippa häva vagnen i varje sväng var mycket behagligar för mina handleder.... 

Så nästa vagn tror jag bli svängbara hjul fram faktiskt, gillar Kronan - de är verkligen rejäla och bra. Men vilket märke det blir får vi se :) Ska man ha svängbara tänker jag att det är bättre med större hjul, små svängbara borde ju bli fulla med snö ganska direkt?

• Bebben84
    Anonym skrev 2014-09-11 11:31:28 följande:
    Haha vad häftigt! Då får vi ta barnvagspromenader i Viby-spåret i sommar då ;)
    Ja det måste vi göra :)
  • SJLN
    Bullen11 skrev 2014-09-11 11:34:58 följande:

Angående vagn;

Vi hade först en Kronan (vanliga hjul) och var supernöjda med den! Det var rätt mycket snö den vintern + mycket slask sedan, och när vi var ute och gick kunde vi ta oss fram överallt men vi fick ofta vända och ta en annan väg pga att de andras vagnar inte klarade av att ta sig framåt... Det kändes som ett bra val eftersom vi har hund och behövde komma ut oavsett väder och/eller plogade vägar!

Sedan köpte vi en City Mini GT sittvagn, som hade ett hjul fram som också var svängbart och den var ju grymt smidig!! Då va ju sonen äldre och tyngre, så att slippa häva vagnen i varje sväng var mycket behagligar för mina handleder.... 

Så nästa vagn tror jag bli svängbara hjul fram faktiskt, gillar Kronan - de är verkligen rejäla och bra. Men vilket märke det blir får vi se :) Ska man ha svängbara tänker jag att det är bättre med större hjul, små svängbara borde ju bli fulla med snö ganska direkt?

Ja, det är det jag har hört ska vara så dåligt med svängbara hjul. Men som du säger så bör det problemet försvinna med stora svängbara hjul då det antagligen beror mer på storleken än på svängbarheten ;)
  • Anonym

Hej!

Jag har kikat in här lite då och då? Jag plussade också förra veckan. Jag har inte riktigt vågat skriva nåt än, men nu kände jag att jag ville när ni började prata vagnar :)

Jag var gravid och förlorade min bebis i vecka 19 i april. Nu har jag ju då plussat igen. Men då i mars hade vi kollat ut en barnvagn och då fallit för Kronan City. Vi var i Danmark och kollade in Trille Viper 4 s också, den var en kandidat länge. Den enda med riktigt stora svängbara hjul. MEN så hittade vi Kronan City och föll direkt! Den avgörande skillnaden var att Trillen var mycket större ihopvikt än Kronan. Och Kronan kändes bättre i kvalitén. 

Så om allt går vägen så beställer vi en Kronan City sen när det blir dags :)

• SJLN
    Anonym skrev 2014-09-11 12:24:36 följande:

Hej!

Jag har kikat in här lite då och då? Jag plussade också förra veckan. Jag har inte riktigt vågat skriva nåt än, men nu kände jag att jag ville när ni började prata vagnar :)

Jag var gravid och förlorade min bebis i vecka 19 i april. Nu har jag ju då plussat igen. Men då i mars hade vi kollat ut en barnvagn och då fallit för Kronan City. Vi var i Danmark och kollade in Trille Viper 4 s också, den var en kandidat länge. Den enda med riktigt stora svängbara hjul. MEN så hittade vi Kronan City och föll direkt! Den avgörande skillnaden var att Trillen var mycket större ihopvikt än Kronan. Och Kronan kändes bättre i kvalitén. 

Så om allt går vägen så beställer vi en Kronan City sen när det blir dags :)

Åh tack för tipset! Jag har en liten toyota aygo, vi har en Volvo kombi också men jag kör aygon mest och i den bakluckan är det inte mycket som får plats, men då finns ett lite mindre alternativ också
  • Den och den

Åh vad glad jag är!

VUL idag pga smärtan i ena sidan. Det är ju alldeles för tidigt för att se nåt speciellt men en hinnsäck på 5 mm och antydan till en gulekropp! Alldeles precis som det ska vara så här tidigt. Framförallt ligger den inte på fel ställe som jag var så orolig för!!

Jag är glad!! Kanske man kan börja njuta lite nu ;)

Ska tillbaka för ett nytt VUL nästa lördag :)

Svar på tråden Bf Maj 2015