• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Den och den
    kathen skrev 2014-09-12 20:49:00 följande:
    Tar du också progesteron pga upprepade missfall? Vi får stötta varandra lite extra i så fall :) Jag avundas dom andra som pratar barnvagnar och sånt redan. Jag tänker inte ens i dom banorna, för mig är ett plus inte lika med barn utan lika med missfall...

Läskigt med skakningar! Jag har ungefär samma symptom som du! Vilken typ av progesteron tar du?
    Ja, det är pga upprepade missfall.

Har haft två mellan mina tjejer men dom faller väl inom ramen för "otur".

Men nu, med min nya sambo, har jag haft ett mf i november, ett i januari, ett x i februari och ett mf i maj.

Sen hade vi uppehåll över sommaren och nu gravid igen (ja, att BLI gravid är deffinitivt inte det svåra för oss ;))...

Men progesteronet verkar ha hjälpt bra, dom andra missfallen har varit väldigt tidiga och jag har kunnat se på tester att hcg:t har börjar sjunka efter bara några dagar och efter 7-10 dagar har jag börjat blöda.

Nu är jag i v 5+5 och har sett en hinnsäck och gulekropp på VUL och mina tester fortsätter hålla sig starka. Så det känns bra! MEN det är verkligen en lång väg kvar, och känner precis som du ang detta med inköp osv. Det ligger såååå långt bort i tankarna. :)

Hur långt gången är du? Ungefär när har du fått dina missfall?
  • Anonym
    Den och den skrev 2014-09-12 22:06:51 följande:
    Ja, det är pga upprepade missfall.

Har haft två mellan mina tjejer men dom faller väl inom ramen för "otur".

Men nu, med min nya sambo, har jag haft ett mf i november, ett i januari, ett x i februari och ett mf i maj.

Sen hade vi uppehåll över sommaren och nu gravid igen (ja, att BLI gravid är deffinitivt inte det svåra för oss ;))...

Men progesteronet verkar ha hjälpt bra, dom andra missfallen har varit väldigt tidiga och jag har kunnat se på tester att hcg:t har börjar sjunka efter bara några dagar och efter 7-10 dagar har jag börjat blöda.

Nu är jag i v 5+5 och har sett en hinnsäck och gulekropp på VUL och mina tester fortsätter hålla sig starka. Så det känns bra! MEN det är verkligen en lång väg kvar, och känner precis som du ang detta med inköp osv. Det ligger såååå långt bort i tankarna. :)

Hur långt gången är du? Ungefär när har du fått dina missfall?
    Det är samma här, jag blir alltid gravid på första eller andra försöket så jag är nog överfertil eller nåt! Har läst att överfertila kvinnor får fler missfall än andra...

Mitt första mf var en ofostrig graviditet som upptäcktes vid inskrivningen v 10, den kom ut av sig själv ca 4 dgr efter ultraljudet.

Det andra var ett MA som upptäcktes i v 11, embryot hade dött i v 7+4... och det tredje var ett tidigt mf,  tror jag var i v 4+3 eller nåt sånt. 

Vad skönt att du har kommit längre med denna graviditet! Jag hoppas verkligen att progesteronet hjälper oss... vi får ta en dag i taget helt enkelt.

Jag testar med gravtest varannan dag för att se om hcg:t har börjat sjunka och än så länge ser det bra ut :)

Imorgon går jag in i vecka 8 (7+0). Ska på UL den 29:e september när min läkare är tillbaka från sin semester så det är först då jag får veta om embryot lever eller inte. När ska du på nästa Vul eller ul?
  • Lollipoppan
    Bebben84 skrev 2014-09-12 21:34:56 följande:

Usch min mage är så stor nu på kvällen att jag ser ut att vara i femte månaden. Spänner och gör ont också :(. Hoppas det bara blir så i början och att det lägger sig igen snart. Längtar efter att få mage men detta är ju inte bebis utan bara svullnad

Känner igen det dör. Kom hem från jobbet nu och magen ser ut att vara i typ 6:e månaden. Kunde inte ena knäppa mina stora jeans. Blir roligare när det är pga bebis
  • Bebben84
    Lollipoppan skrev 2014-09-12 22:58:00 följande:
    Känner igen det dör. Kom hem från jobbet nu och magen ser ut att vara i typ 6:e månaden. Kunde inte ena knäppa mina stora jeans. Blir roligare när det är pga bebis smile1.gif
    Skönt att man inte är ensam :)

En annan fråga, hur hanterar man denna helt sinnessjuka oro att allt kanske inte är ok? Sist jag var gravid var jag 21 och inte alls då insatt eller orolig. Tänk om det är ofostrigt? Tänk om den slutar att utvecklas i magen? Tänk om, tänk om, tänk om. Det tar aldrig slut :(. Vi har ett VUL om 2 2/1 veckor. Men det känns som en evighet tills dess. Hur hanterar ni andra denna stress och oro?
  • kathen

Det var jag som skrev inlägget ovan... gah vad jobbigt att man ska klicka i sitt nickname varenda gång man skriver ett inlägg

• kathen
    Bebben84 skrev 2014-09-12 23:02:43 följande:
    Skönt att man inte är ensam :)

En annan fråga, hur hanterar man denna helt sinnessjuka oro att allt kanske inte är ok? Sist jag var gravid var jag 21 och inte alls då insatt eller orolig. Tänk om det är ofostrigt? Tänk om den slutar att utvecklas i magen? Tänk om, tänk om, tänk om. Det tar aldrig slut :(. Vi har ett VUL om 2 2/1 veckor. Men det känns som en evighet tills dess. Hur hanterar ni andra denna stress och oro?
    Jag försöker ställa in mig på det värsta så att jag inte blir helt knäckt ifall det slutar med missfall... fast det lär jag bli ändå :( Går nog inte att förbereda sig utan man får försöka ta en dag i taget. Som tur är så går dagarna snabbt förbi när man jobbar osv
  • Bebben84
    kathen skrev 2014-09-12 23:12:19 följande:
    Jag försöker ställa in mig på det värsta så att jag inte blir helt knäckt ifall det slutar med missfall... fast det lär jag bli ändå :( Går nog inte att förbereda sig utan man får försöka ta en dag i taget. Som tur är så går dagarna snabbt förbi när man jobbar osv
    Jag vill inte ställs in mig på det värsta heller för då går jag miste om lyckan man känner också :(. Jag önskar att jag bara kunde vara lika cool som jag var under bebisverkstaden :/
  • Bullen11

Dumma jag tog ett test nu på morgonen som återigen visade gravid 2-3, precis som det gjorde förra fredagen. TROR att jag är på dag 22-23 efter befruktningen, är det oroande att det inte visade 3+ eller är det bara jag som är nojjig?? :/

• Bullen11

Angående kläder så har jag en del kvar sedan förra graviditeten, men det är inte så mycket för jag var snål och klämde ner mig i vanliga så länge som möjligt. Jag pluggade då och tyckte det var så dyrt + att jag satt hemma mest de sista månaderna (sammandragningar och pluggade på distans). Men den här gången jobbar jag och ska/måste unna mig fina gravidkläder :) har lagt in en rejäl beställning från h&m, de har rea på en hel del mammakläder ;)

• rosahelikopter

Jag tar också progesteron.

Ska på vul nu på måndag igen eftersom dom endast hittade en liten hinnsäck sist. Är redan inställd på det värsta, är liksom ganska van att få dåliga besked.

Det här blir i såna fall 3:e graviditeten på mindre en ett år som inte går vägen :( Förstår liksom inte vad det är som inte funkar.

Svar på tråden Bf Maj 2015