• Niisan

IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken

Nu är allt på gång!
    På lördag 30/8 har jag sprayat med Synalera i 15 dagar och ska då på kvällen börja spruta med Gonal-f.

På fredagen den 5/9 efter 7 sprutdagar ska jag ta blodprov och på ultraljudskoll av äggblåsorna.
    V.37 är det beräknat äggplock på Carl von Linné kliniken :D

Fler som vill följas åt?
    Någon mer som ska eller har gått hos dom?

• Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken
  • Niisan

Missade ditt inlägg som du skrev innan. Roligt att den kommit nu! :)

Du får säkert börja på tisdag eller onsdag :)

Spännande!!

Annars över tidiga symtom så får man grav. symtom av Lutinus så det går inte att veta något om. Nästan alla grav. symtom kan du få av vagitorierna.

Skulle jag bortse från det så har jag bl a fått större bröst, ont i brösten, värk i ländryggen till och från (som vid mensvärk fast lättare).

Men dom symtomen hade jag även innan det fäste så det är progesteronet :)

• Tgj

Grattis till ett sådant starkt plus så tidigt ????

Nu är det "bara" väntan på ca nio månader innan h*n kommer ????

Vilken vecka är man i när man har testdag?

• Niisan

Tgj- Ja, det är otroligt att det är så pass starkt redan nu. Ingen tvekan om att det är plus :)

Jag är i v 4 (3+4) idag och har testdag egentligen om en vecka på måndag. På torsdag går jag in i v 5 (4+0) så på måndag på td är jag alltså i v 5 (4+4).

• Anonym (Hemlig)

CvL är toppen!
    Jag har provat en annan klinik innan och det är stor skillnad i dels i tankesätt men även i utförande. 
    Jag fick tillbaka mitt embryo för ett par dagar sen, så jag väntar med spänning. Har gjort två misslyckade på den andra kliniken och bytte till CvL pga flytt. 

Jag har en sådan där korkad idiot fråga som jag inte kommit ihåg att ställa, så jag tänkte göra det här och hoppas på att ni förstår.
    Första ivfet var jag tvungen att vara kissnödig, så när de återfört embryot så låg jag ner kanske 30min innan jag var tvungen att gå på toa. När jag fått av mig kläderna så såg jag som en torkad blodsträng i trosorna. Tror det är vätskan från pipetten de använder för att få in embryot. Det försöket misslyckades och jag har undrat om det var embryot och allt som åkte ut.
    Kommer inte ihåg om det hände vid försök nummer två, men nu igår hände det igen. Tror ni att det är embryot som åker ut tillsammans med vätskan som de stoppar in, eller kan embryot ha fäst och inte alls har med saken att göra?

Vi har försökt länge och provat först hormoner, sen assisterad befruktning och nu är vi inne på tredje ivfet så jag blir lite galen av alla tecken och funderingar och sådant. 

• Niisan

Embryot syns inte (innehåller inte blod) och åker heller inte ut. Det behöver du inte oroa dig för. Däremot sätter dom ju in en kateter upp till livmodern och under ivf:en är man oftast väldigt känslig i slemhinnorna så tar man drar ut katetern kan den föra med sig slem och/eller blod ner närmare öppningen som du sen ser i trosorna.

Embryot kan heller inte ha fäst då det sker först runt dag 4 men ett 2-dagars.

• Anonym (Hemlig)

Ahh tack så mycket, jag blir lite nojjig då och då. Jag vet att det värsta mankan göra är att tänka för mycket men har jag inte så mycket annat att göra så blir det lätt så.

Grattis till att det tog sig för dig!

Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken