• Niisan

IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken

Nu är allt på gång!
    På lördag 30/8 har jag sprayat med Synalera i 15 dagar och ska då på kvällen börja spruta med Gonal-f.

På fredagen den 5/9 efter 7 sprutdagar ska jag ta blodprov och på ultraljudskoll av äggblåsorna.
    V.37 är det beräknat äggplock på Carl von Linné kliniken :D

Fler som vill följas åt?
    Någon mer som ska eller har gått hos dom?

• Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken
  • Niisan

Japp. Långa metoden här med. Den är vanligast.

Jag blev lite grinigare men annars har allt gått otroligt bra för min del.

• Tgj

Vore skönt att slippa biverkningar men det är ju en del medicin så sådan tur har jag nog inte????

Niisan- när har du testdag?

• Niisan

Tgj- Jag var inställd på det värsta men det jobbigaste som jag tycker hittills är Lutinus som man tar 3 ggr/dag efter återföring. Man känner sig mer eller mindre sig konstant ofräsch. Kladdigt!! *Urk*

Jag har td den 29/9. Rd 5 idag :)

• CochM

Vi har gjort den korta i våras. Fick 10 ägg, 6 befruktade varav 5 som fick frysas. Jag kunde inte få något ägg tillbaka då slemhinnan var för tunn.

Nu väntar vi på om det blir insättning beroende på svar på tisdag. Har ju gjort en insättning som inte blev nåt tyvärr. Har tagit letrozol nu men blev inte som vi räknat med utan får gå på med menopur nu i fem dagar för att bygga slemhinna och få nån blåsa som mognar för att sedan kunna sätta in ägg efter ägglossning.

• Niisan

CochM- usch vilken jobbig procedur. Som att inte all ivf-behandling vore nog.

Hoppas att det ger resultat snart iaf :)

• Hanna87a

Jag har sprayat i 11 dagar nu, kanske är lite grinig och har svårare att somna.. Men ingen större fara :) svettades lite mer än vanligt på jobbet idag också!!

Håller tummar för dig niisan!! Inte långt till den 29e...

• Niisan

Hanna87a- Ja, svårt att sova fick jag också. Har du fått någon blödning än?

Efter sprayningen är klar så går det ju fort :)

Kommer antagligen att veta innan den 29:de med tanke på att det är 18 dagar efter ägglossningen (har en lutealfas på 13 dagar och de sägs att den är densamma under ivf).

• Hanna87a

Niisan: började blöda idag! Hade en jävla mensvärk hela förmiddagen, aldrig haft sån mensvärk någonsin. Nu är det bättre.

Så jag ska ringa till dom imorgon och förhoppningsvis få dagen för sprutstart!

• Niisan

Hanna87a- Jag fick i torsdags (rd5) en mer färgad flytning som började på morgonen och fram mot em/kvällen blev den rätt så brun. På fredag morgon var det som bortblåst. Hade en fundering på om det var ägget som fäste och att det skulle ha varit en nidblödning.

Det visade sig stämma för jag plussade svagt positivt i morse redan på rd 8! :)

10 dagar efter äl och 12 dagar efter ovitrellen. Får hoppas att den stannar nu bara :)

Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken