Bebro001 skrev 2014-10-21 21:12:02 följande:
Hej alla.
Hoppas det går bra för alla! :)
Jag väntar nu på tid på CVL för IVF. Har gjort en utredning i Stockholm redan. Bör få hem ett brev från CVL om 1-2v sa de. Sedan har de kort väntetid. Längtar så det gör ont!
En fråga: jag gör IVF för att tabletter ej fungerar. Tabletterna gjorde min redan tunna slemhinna ännu tunnare. Har någon av er haft problem med tunn slemhinna vid IVF? Vilken hjälp gick ni då?
//bea
Hej!
Vi testade negativt på vårt förra FET och ska nu göra nästa på söndag. Jag har alltid haft tunn slemhinna och det är väl ett ganska stort problem då det är svårare att bygga upp slemhinnan än att stimulera upp många ägg. Vid vårt äggplock i våras var slemhinnan för tunn för att sätta in ägg så alla fick frysas. På både FET som vi gjort har slemhinnan varit ungefär 6-7 mm vilket anses okej. Det jag har fått testa är östrogen i naturlig cykel för att enbart bygga upp slemhinnan men den blev ungefär 6-7 mm då också. Idag var jag där inför söndagen och slemhinnan är 6,5 mm redan på dag 13 så det känns bra! Har testat akupunktur och aloe vera juice denna cykel samtidigt som jag tagit letrozol för att stimulera fram ett ägg och försöka bygga upp slemhinnan. Letrozol är mycket bättre än pergotime då slemhinnan påverkas till det positiva! Akupunkturen verkar ha gett resultat! :)
Lycka till!
/Carro