Niisan skrev 2014-11-29 20:34:31 följande:
Okej. Men hur många hade du som blev befruktade då dom beslutade sig för att odla vidare? Ringde dom dagen efter äggplocket?
Jag tror på blastocyster så det hade jag velat göra ;)
Var det er första IVF eller har ni gjort någon tidigare?
Fjärde ivfet och alla olika. Första var färskt och sk icsi 2dagars, andra var fryst icsi 2dagars, tredje var färskt vanlig ivf 2dagars, och det sista var nu, färsk blastocyst.
De plockade tror jag 14st från mig och 11 blev befruktade, jag kommer inte ihåg var deras gräns var för 2dagar resp 5dagar. Men det informerade de om vid plocket. Sen bokade vi en tid två dagar senare men de sa att de skulle höra av sig med en riktig plan dagen efter då de visste säkert hur många som "klarat sig".
Jag har funderat mycket på varför de satte in två och slängde resten och jag tror att de andra embryona inte utvecklades som de skulle. Jag tror att de två jag fick var lika bra fast på lite olika sätt, det var så jag tolkade det som iaf. Jag är helt okej med tvillingar så jag klagade inte.
Nu går jag och väntar på testdagen och är förvirrad över alla tecken som är positiva och negativa och säkert inbillade också