IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken
Hej på er,
Ser att ni spekulerar lite kring CvL och deras rutiner. Jag är gravid efter 5 ET och 2 FET där, så har lite erfarenhet jag kan dela med mig av.;)
CvL är väldigt konservativa och går gärna på väldigt etablerade metoder, tex bara återföra ett embryo om de är fina (dock fryser de alltid fina extra embryon, inga bra slängs) 2dagarsodling, inga specialbehandlingar osv. De odlar också bara vidare till blasto om man har minst 5 embryon eftersom många faller bort på de extra dagarna, som KANSKE hade klarar sig i livmodern.
MEN, man kan prata sig till andra metoder, andra hormoner osv. Vi fick tex tillbaka dubbla perfekta blastisar de sista två gångerna, och den sista gången "preppade" jag med en Bisolvon på morgonen för ET (metod som är på försöksstadiet). Vi skulle också göra priming (rispa slemhinnan) på försök om vi behövt en omgång till. Vi experimenterade också med mängd hormoner varje gång, förstås.
Så, det jag ville säga med detta är att ni är kunder, ta upp alternativ om ni vill, de är absolut inte omöjliga!:)
Ps Vi är i v37 nu och kommer åka tillbaka till CvL om ett år. :) Ds