• Anonym (Hemlig)

IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken

CvL är toppen!
    Jag har provat en annan klinik innan och det är stor skillnad i dels i tankesätt men även i utförande. 
    Jag fick tillbaka mitt embryo för ett par dagar sen, så jag väntar med spänning. Har gjort två misslyckade på den andra kliniken och bytte till CvL pga flytt. 

Jag har en sådan där korkad idiot fråga som jag inte kommit ihåg att ställa, så jag tänkte göra det här och hoppas på att ni förstår.
    Första ivfet var jag tvungen att vara kissnödig, så när de återfört embryot så låg jag ner kanske 30min innan jag var tvungen att gå på toa. När jag fått av mig kläderna så såg jag som en torkad blodsträng i trosorna. Tror det är vätskan från pipetten de använder för att få in embryot. Det försöket misslyckades och jag har undrat om det var embryot och allt som åkte ut.
    Kommer inte ihåg om det hände vid försök nummer två, men nu igår hände det igen. Tror ni att det är embryot som åker ut tillsammans med vätskan som de stoppar in, eller kan embryot ha fäst och inte alls har med saken att göra?

Vi har försökt länge och provat först hormoner, sen assisterad befruktning och nu är vi inne på tredje ivfet så jag blir lite galen av alla tecken och funderingar och sådant. 

• Anonym (Hemlig)

Ahh tack så mycket, jag blir lite nojjig då och då. Jag vet att det värsta mankan göra är att tänka för mycket men har jag inte så mycket annat att göra så blir det lätt så.

Grattis till att det tog sig för dig!

• Anonym (Hemlig)
    Hanna87a skrev 2014-10-28 16:53:46 följande:

Weeeeeiiii!!!

Jag har plussat!! Så jäkla skönt...

Men man är ju ändå konstant orolig... Ska in på Vul 13/11, så det blir 2 långa veckor dit!!

Grattis har det hållit i sig?

Ni som testar alldeles för tidigt, vet ni om att enligt vissa läkare så kan ägglossningssprutan ge ett positivt test upp till 14dagar efter det att man tagit den?
    Jag har haft fler än en läkare som påpekat detta och det är därför onödigt att testa innan riktiga dagen.
  • Anonym (Hemlig)

Jag är ju också på CvL och fick ett femdagars. Plockades på tisdagen och sattes in på söndagen, det borde bli femdagars. 
    Till mig sa de att får vi fler än X-befruktade så vill vi odla till dag fem, och det sa de när de precis plockat ut alla. Sen ringde de och sa att det blev femdagars odling.
    Jag fick dessutom två vilket de inte heller brukar men de hade en förklaring. Själv tänker jag inte tänka och fundera och nojja mig så mycket över sånt, även om det är svårt att inte låta bli att spekulera. 

• Anonym (Hemlig)

Men jag fick inga till frysen, utan de tog de två bästa och satte in och slängde resten. 

• Anonym (Hemlig)
    Niisan skrev 2014-11-29 20:34:31 följande:

Okej. Men hur många hade du som blev befruktade då dom beslutade sig för att odla vidare? Ringde dom dagen efter äggplocket?

Jag tror på blastocyster så det hade jag velat göra ;)

Var det er första IVF eller har ni gjort någon tidigare?

Fjärde ivfet och alla olika. Första var färskt och sk icsi 2dagars, andra var fryst icsi 2dagars, tredje var färskt vanlig ivf 2dagars, och det sista var nu, färsk blastocyst. 

De plockade tror jag 14st från mig och 11 blev befruktade, jag kommer inte ihåg var deras gräns var för 2dagar resp 5dagar. Men det informerade de om vid plocket. Sen bokade vi en tid två dagar senare men de sa att de skulle höra av sig med en riktig plan dagen efter då de visste säkert hur många som "klarat sig". 
    Jag har funderat mycket på varför de satte in två och slängde resten och jag tror att de andra embryona inte utvecklades som de skulle. Jag tror att de två jag fick var lika bra fast på lite olika sätt, det var så jag tolkade det som iaf. Jag är helt okej med tvillingar så jag klagade inte.

Nu går jag och väntar på testdagen och är förvirrad över alla tecken som är positiva och negativa och säkert inbillade också
  • Anonym (Hemlig)

Jag loggar in så sällan. 

Mina två blastisar tog sig så det ser ut som det blir tvillingar i början på augusti. Är i v11 om jag räknat rätt. 22dec var jag i v8 och gjorde UL då syntes två små blinkande hjärtan. 
    Jag har inte fått se dem sen dess för jag ska på inskrivning om en vecka och på ett ul veckan efter det, så om två veckor får jag se dem igen. Jag hoppas att båda lever och mår bra. Fast jag vågar inte riktigt tro på det än. 
    Jag lever och mår inte bra, mår otroligt illa och kräks varje kväll. Men jag hoppas det är värt det. 

Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken