• Lazmi

Fler som planerar barn 2015?

Har tydligen ägglossning tidigare än jag trott. Wish me luck. ;)
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-13 17:45:25 följande:

Ja... jag antar det. Hade inte föreställt mig allt detta väntande innan vi började försöka. Är det bara jag som typ trodde att det skulle va att ligga lite och sen skulle det ta sig typ direkt? Haha lite naiv kanske :)

Det trodde jag och sambon också. Är inne på tredje försöket nu! Fast det känns inte lika jobbigt nu som första försöket, väntandet alltså :)
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-13 20:55:07 följande:

Det gäller att ha tålamod antar jag :) bra att öva på det tills då man faktiskt får barn haha har förstått att tålamod går åt rätt bra då :D

Ja det lär gå åt då ;) det går upp och ner med mitt tålamod även nu . Men första försöket, usch kände mig helt galen, blev rädd för mig själv . Kändes som att tiden stod typ still. Kände av alla möjliga symtom, som uppenbarligen var inbillning. . :p men det är bara att fortsätta !
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-14 07:43:26 följande:

Ja jag trodde verkligen inte jag skulle bry mig så mycket utan vara mer "det händer när det händer" haha så blev det ju inte riktigt ;)

Samma här! :p
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-14 19:26:04 följande:

Hur länge kvar tills du hade tänkt testa då? :)

Jag har precis haft ägglossning.. men ska åka bort fre den 23 så tänkte testa innan jag åker :) det är nog för tidigt men tror inte jag kommer orka vänta haha ;) Du då?
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-14 19:26:04 följande:

Hur länge kvar tills du hade tänkt testa då? :)

Jag har precis haft ägglossning.. men ska åka bort fre den 23 så tänkte testa innan jag åker :) det är nog för tidigt men tror inte jag kommer orka vänta haha ;) Du då?
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-14 19:50:16 följande:

Kunde inte hjälpa att testa igen och blev lika besviken ännu en gång. Blir bara så himla irriterad på mig själv. Varför testar jag för när jag vet att det bara kommer vara negativt och att jag bara blir ledsen. Varför kan jag inte bara få mens om jag nu inte är gravid så man se framåt mot nästa försök?

Nu står allt bara stilla. Ingen bebis. Inget nytt försök. Bara en jäkla onödig och jobbig väntan på något som kan ta hur lång tid som helst. Jag blir så trött på allt det här.

Du låter precis som mig ! ; ) det gick över när jag fick min mens förra gången. Sen har det känts bättre. Läser mycket om andra som försöker och har insett att det kan ta tid och att jag ändå bara är inne på tredje försöket. Sluta köpa test, har du dem inte hemma kan du inte testa . Blir bara att man testar å testar annars... så gjorde jag iaf :)
  • Lazmi
    WhiteRose skrev 2015-01-15 07:25:41 följande:

Någon här som varit med om ett pos. äl-test flera ggr under en cykel? Jag testade pos. förra veckan och även igår..

Japp! Kan bero på fler saker.. men det tar tid för kroppen innan hormonet som påvisar stegring lämnar den och därför kan de ge utslag flera dagar. Man kan vara gravid, tagit gravtest? Jag har haft positivt i fyra dagar nu men man brukar ändå ha störst chans att bli gravid om man har sex dagarna innan ägglossning samt samma dag. Jag tror bara att hormonet finns kvar än så jag har slutat testa :)
  • Lazmi
    WhiteRose skrev 2015-01-15 08:33:33 följande:

Tycker det är svårt att isf veta när man egentligen har/har haft äl. Är rätt säker på att jag inte har det nu iaf pga helt torr i trosan :P (d.v.s. inga äl-flytningar, eller flytningar öht).

Det kan man inte veta med 100 % :) men första positiva ägglossnings testet och sen två dagar framåt brukar jag köra :) finns risk att man missar annars, att man har sex för sent liksom . Flytningarna är också ett sätt att veta, är du torr och brukar ha flytningar vid ägglossning är du förmodligen inte fertil. Vet inte hur lång cykel du har så
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-15 07:45:03 följande:

Har tre tester kvar hemma så efter dom blir det nog fasen inga mer. Du har rätt i det du säger :)

Bra där ;)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?