• Lazmi

Fler som planerar barn 2015?

NattaLind skrev 2014-12-12 10:32:57 följande:
    Jo tack, jag skrev mycket om det i början av tråden. Mitt första försök var jättetufft, just för att jag hade lärt mig i skolan att det är jättelätt att bli gravid (om allt fungerar som det ska). Jag gjorde till och med en lite ironisk tråd om det här på FL och blev totalsågad för allt var ju så självklart att veta. Men jag hade lärt mig att  risken att bli gravid fanns oavsett tid på månaden, samt att kring ägglossning var det typ nästan säkert att man blev gravid. 

Behöver jag säga att det blev som en fet jävla örfil i ansiktet när jag insåg vilken jävla hjärnforskning det faktiskt är?! :P

Googlade lite snabbt och hittade inte just samma tabell som innan, men hittade en annan sida som skrev exakt samma, att träffar man helt rätt dag så är det 30% chans. Tabellen som jag sett innan var typ

4 dagar innan äl - 3% chans
    3 dagar innan äl - 13% chans
    2 dagar innan äl - 17% chans
    1 dag innan äl - 23% chans
    ÄL - 33% chans

Så eeeehh... detta kan ta tid :P
    Är inne på andra försöket och har BIM 21/12.. Förra försöket stressade jag sönder totalt och inbillade mig massa symtom. Jag hade också lärt mig att det var typ hur lätt som helst att bli gravid om allt är som det ska :P
    Detta försöket är jag lugn.. Jag känner snarare att det inte är en chans i världen att jag blir gravid på andra försöket och det är som du säger.. detta kan ta tid... Fast jag är inte så bitter som jag kanske låter, för hoppet finns ju alltid där :) 
  • Lazmi
    Syrran86 skrev 2014-12-13 13:03:00 följande:

Åh nu drar tankarna igång igen! Vi har ju inte ens försökt denna månaden, så jag har varit helt lugn, inte tänkt så mycket på graviditet utan planerat att försöka i januari. Och så idag fick jag en lite blodblandad flytning. Räknade ut att jag är på äl+ 7 eller 8 och att hi hade sex 3 eller 4 dagar innan äl. Nu känner jag mig helt besatt av tanken att det kanske var en nidblödning och jag blivit gravid ändå! Ååh vad långa dagarna till mens kommer vara nu!

Känt mig jättelugn fram till idag. Nu börjar det igen, fan haha :-P
  • Lazmi
    Lissing skrev 2014-12-14 11:27:32 följande:

Kan meddela att det var CB som hade fel.Jag har fortsatt testa dessa dagarna, medbåde CB och andra sorters tester.Det har ALDRIG mer visat positivt.Det var BARA den morgonen CB visadepositivt. Litar fan inte på ÄL-tester mer!

När jag testat positivt på ältest så syns det bara just.då. Testar jag igen på kvällen är det negativt.
  • Lazmi

Har två dagar i rad börjat gråta av saker jag vanligtvis inte gråter av. Kliar i brösten. Vet inte om det är vanlig "före mens " eller inte. Bim 21-22/12 typ. Åh...

• Lazmi

Jag har ju bim Typ 22 men jag lyckades såklart inte hålla mig från att testa. Negativt dock. Dagarna segar sig fram. :-P

• Lazmi
    Dalhia skrev 2014-12-25 20:17:39 följande:

Har mått lite illa igår och idag och ivrig som man är så tog jag ett test för drygt en timme sen. Bim sön 28:e så jag är väl på bim -3? Hur mkt jag än skulle vilja så såg jag inga tecken för ett till streck på stickan. =(

Jag är på bim +3.. Negativt test, ömma bröst och molvärk. Sjukt irriterande.
  • Lazmi
    NattaLind skrev 2015-01-05 14:29:35 följande:

Känns som att någon skämtar med mig!

Åh grattis!!!!
  • Lazmi
    Joozzaan skrev 2015-01-07 17:40:57 följande:

Hur ser det ut för er alla nu då? När är nästa BIM för alla? :)

Jag har bim 27/1 . Tredje försöket!
  • Lazmi
    NattaLind skrev 2015-01-08 10:28:20 följande:

Tjejer! Jag tycker vi gör en ny lista, och så lovar jag att hålla den uppdaterad :) Vi var ju så himla duktiga på det för ett tag sedan!

Så skriv ett inlägg med:

Ålder

Vilket län ni bor i

Vilket försök ni är inne på

Om ni har barn sedan innan

När ni har BIM

Svara på det ni vill/kan så skapar vi en ny lista :)

25 år

Södermanland

tredje försöket

inga barn

bim 27/1

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?