• Lazmi

Fler som planerar barn 2015?

Sarah1990 skrev 2014-11-05 12:43:55 följande:

Tror det kan komma ganska tidigt för vissa, senare för andra och inte alls för en del.

Har dock upplevt illamående som "symtom" innan men insåg att det var stress och nervositet då jag verkligen, verkligen ville bli gravid/var stressad/sovit för lite/varit skengravid.

Vänta tills du tror du ska få din mens och testa dig då ifall du INTE fått den :)

Okej jag vill ju verkligen så är nog förmodligen nervös / stressad.. Kräktes imorse men de kan man ju iofs göra om man är stressad. Får försöka att inte tänka och känna efter för mycket. Men det är svårt :-P
  • Lazmi
    Sarah1990 skrev 2014-11-05 13:23:28 följande:

Haha know the feeling! Var superdupernervös tidigare och gick konstant omkring och tänkte på det. Utvecklades till slut till magkatarr och då tillhörande illamående. Trodde ju då självklart att jag var gravid för att det är ett tecken och jag KÄNNER till och med i magen att jag har ont, typ. Detta var kanske 5 dagar efter ÄL, haha.

Vänta tills BIM och testa dig då, då kommer du ju garanterat veta ifall det var magbesvär eller en graviditet som låg bakom! :)

Haha okej då är jag inte ensam iaf :-P vet att jag måste vänta men tiden går så långsamt...
  • Lazmi

Vet ju inte om det blir plus den här månaden. Men om det skulle bli så, är det fel att ta ett glas vin till helgen innan jag vet? :-S

• Lazmi
    mavidyz skrev 2014-11-06 10:39:50 följande:

Vad jag har hört ska det inte vara någon fara! Om det är för tidigt för att visas på ett test så kan man leva på som vanligt har jag hört iaf :P

Okej då kanske jag inte behöver känna mig hemsk om jag gör det då :-P
  • Lazmi

Alltså jag känner mig helt knäpp. Drömmer att jag föder och tänker jättemycket på att jag vill plussa den här månaden. Trodde verkligen inte att det skulle påverka mig så mycket. Jag blir ju rädd för migsjälv!

• Lazmi
    kasovi skrev 2014-11-07 15:47:45 följande:

Veckan innan jag plussade så drömde jag varje natt om att jag både plussade och ibland födde jag eller hade bebis i vagn! Hade väldigt glada och starka drömmar som jag kom ihåg väldigt väl när jag vaknade. Kanske det är nåt i lilla magen hos dig då? :)

Åh hoppas!!
  • Lazmi

[quote=74304263][quote-nick]BabyJia skrev 2014-11-07 20:34:12 följande:[/quote-nick]Det är du inte ensam om.

Jag har drömt flera gånger i det sista om graviditet och bebisar. Tror det är för att man är i det hela och man planerar osv:)

Jag har haft värsta förlossningen en natt *haha*[/quote

Jo så är det nog skönt att inte vara ensam .. ^^

• Lazmi
    NattaLind skrev 2014-11-07 10:54:41 följande:

Jag hade precis så mitt första försök, och blev skitledsen när det inte tog sig. Nu är jag inne på tredje försöket och tänker på det knappt :) 

Det förstår jag att du blev kommer jag också bli om det inte tar sig. :-/
  • Lazmi
    Sarah1990 skrev 2014-11-09 12:18:06 följande:
    Ja jag tror nog inte dom är sådär superpigga efter att ha simmat omkring i 5 dagar i massor slem och letat ägg ;)

Håller tummarna i alla fall!! :D
    Beror på kvaliten hur många dagar de orkar, men de blir ju såklart långsammare för varje dag ^^
  • Lazmi
    glaesir skrev 2014-11-10 11:47:26 följande:

BIM +3! +- 1 dag. Har känt som kramper och "molande" kring tjejmagen sen ca 1v tillbaka och har ökade flytningar. Tog grav test i fredags som var tvärblankt men får nog ta ett nytt imorgon igen om mensen inte dyker upp

Precis samma för mig! Är ca en vecka kvar till Bim.. Uppdatera hur det går för dig!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?