Sarah1990 skrev 2014-09-17 08:39:53 följande:
Låter som om du gör lite som jag då :)
Jag försöker alltså säga hur jag känner mig, vad som händer i kroppen, när ÄL sker osv.
Berättade mina känslor och rädslor för att ta ut spiralen så han följde med som stöd.
Har sagt sedan tidigare att jag vill att han ska vara så delaktig som möjligt och hoppas även att jag kommer kunna pumpa ut mjölk så han får möjligheten att mata, har själv flaskmatat en bebis och den känslan är obeskrivlig! Jag vill att han just ska få möjligheten till denna rofyllda, intima och underbara stund.
I förrgår berättade jag att jag hade mensvärk och känner mig besviken eftersom det inte tagit sig och igår berättade jag att mensvärken var borta :p
Han får alltså med andra ord reda på det mesta kring detta just för att han ska kunna växa sig in i och känna sig delaktig. Jag vill inte känna mig ensam när besvikelsen över att mensen kommer, ensam med illamående, fysiska förändringar och humörsvängningar. Jag vill att han ska veta hur det känns, vad som händer och att detta är något som med tid kommer påverka oss båda :)
Låter det helt fel och konstigt i era öron?
Tycker det låter väldigt sunt :)