• NattaLind

Fler som planerar barn 2015?

Åh spännande för er med BIM, ÄL och allt annat!

Min mens går nog över idag skulle jag tro, men då jag gått på p-stav och p-piller i 10 år så har jag ju inte en aaaaaning om hur min egna mens är. Så nu är jag inne på 6:e dagen(!?) men tror nu i alla fall att den är klar! :P

Vetifan om/när äl kommer men får börja ha sex redan nu och sedan 2-3, hoppas äl kickar igång direkt i början av nästa vecka :)

• NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-08 10:15:52 följande:

Ett tips är att ladda ner p-tracker på din telefon om du kan det! Då får du iallafall ett hum!

Så roligt att vi tog ut p-stav samma dag, allt är precis lika för oss :)

Jag kikade lite på appen, är den bra? :) Är det massa krusiduller och annat skit eller håller den koll bra? :)

Haha, jaaa riktigt kul ju! Hur har du det med mensen?
  • NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-08 13:44:23 följande:
    den är ju förstås inte 100%ig förstås :)

Den varade bara 4 1/2 dag så vet inte om de ens va en "riktig" mens :( Har annars minst 7 dagar! Och den var också liksom tjockare och mera brunaktig så vette tusan :( Får väl se, om den var riktig har jag ÄL runt den 15/9 :)
    Det förstår jag! Men kul att ha lite koll ändå. Ska testa! :)

Hmm lustigt, så irriterande att det ska vara så knas just när man försöker få barn. Kroppen spelar en ett spratt :)

Haha, ja jag är ju min då med! Men när jag räknar på den som finns här på FL (och skriver in mens i 6 dagar) så ska jag ha ÄL typ på fredag eller något. Hmm...
  • NattaLind

Nu när jag hade min mens hade jag inte alls mycket tankar på ÄL och annat. Men nu när den är över (första dagen), ja jäklar nu är tankarna där igen! :P

Har inte riktigt koll på min menscykel (ja ni vet, p-staven och p-pillrena). Men hade mens 6 dagar i alla fall. Vet inte riktigt vad det innebär ang äl, och hur man ska räkna (hur många dagar jag har mellan mens). Man kan räkna lite olika och antingen har jag äl på tisdag om en vecka ELLER typ redan på fredag.

Blir visst att "ligga" i från och med idag för att vara säker..... Flört

Sen är ju frågan när sjuttan man har BIM efter det?!

• NattaLind
    FiiaN skrev 2014-09-09 08:26:25 följande:
    Skönt att den är över :) Då kan ni börja köra på ;) Vi har kört på varannan dag här hemma. Så kan man typ inte missa! Håller tummarna för er!

Hmm jahdu, inte lätt det där! :/
    Håller tummarna för er också, och alla andra! Spännande att se var alla här, vilka symtom som uppstår osv.

Vill också ha BIM snart!! ;P
  • NattaLind
    Sarah1990 skrev 2014-09-09 08:39:10 följande:
    Läste igår natt (kunde inte sova utan låg och läste om graviditeter och massor trådar på fl......) att man bör ha ÄL mellan 11-16 dagar efter mensens första dag. Alltså skriv upp i kalendern då du fick mens och räkna utefter den. Sedan klarar sig ju spermierna flera dagar i livmodern men det är rekommenderat att ha sex varannan eller var tredje dag eftersom spermierna håller högst kvalité då :)
    Ja jag läste något sådant med, dock kunde det tydligen variera lite beroende på hur länga mensen varar också. Ja varannan kör vi på! :)
  • NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-09 09:38:46 följande:

Vad har era karlar för känslor då?

Hur gör ni för att behålla sexet "sexigt" för att det inte enbart skall bli "bebisverkstad"

Han är lika pepp som jag, och förväntansfull. Dock är han nog precis lika glad för att få ligga varannan dag - han skulle göra det varje dag om det inte var pga spermiekvalitén och jag hindrar honom därför :P

Vi gör det på olika sätt helt enkelt, varierar sexet och kör på som vanligt, dock just med det regelbundna varannan dag :)
  • NattaLind
    mavidyz skrev 2014-09-09 14:32:31 följande:
    Tkr det låter rimligt :) Man brukar ha en pillermens/stavmens när man slutat för att sedan få ÄL och "riktig" mens :)
    Jag hade mens i 6 dagar (riklig) som kom 5 dagar efter att jag tagit ut p-staven. Riktig mens eller "låtsas-mens"? :P
  • NattaLind
    mavidyz skrev 2014-09-09 22:02:19 följande:
    Är ju lite osäker på hur det är med stav, men jag skulle ta det som en "låtsas" :P Och jag är ju ingen gynekolog eller barnmorska, så lite inte allt för mkt på mig ;)
    Haha, det är bäst att ligga varannan dag så länge jag kan märker jag! :P
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?