• Syrran86

Fler som planerar barn 2015?

Miia84 skrev 2014-10-16 13:17:26 följande:

Här är en till som planerar och hoppas :) Bim 22 okt, äl 6 oktober. Är 29 och det är vårt fjärde försök så hoppas det tar sig. Första månaden nu jag fått ömma bröst vilket jag sällan har annars,  sovit oroligt sen i helgen, svullet tandkött. Testade igår men fick neg så nu tänkte jag vänta till i helgen med nästa test!

Välkommen! Hoppas du får ett plus om några dagar!
  • Syrran86
    89an skrev 2014-10-16 14:27:45 följande:

Jag har följt denna tråden ett tag nu men aldrig skrivit i den. Men nu är det väl dags att ge sig tillkänna? Haha!

Ja, jag tempar också. Är inne på andra månaden. Dock har jag tyvärr inte sett någon skymt av ÄL än så länge. Har även kombinerat lite med ÄL-stickor. Jag har gått på hormoniella preventivmedel i ca 10 år, varav p-ring nu i slutet under ca 1 års tid (tidigare p-piller). Så det kan ju vara därför ÄL inte kommit igång än. Kroppen behöver komma i balans och hitta tillbaka först. Jag opererade även bort i stort sett hela min ena äggstock förra året, hade en cysta i den. Så det kan även vara så att det är därför jag inte haft någon ÄL än. Den kan ju bli oregelbunden när det bara finns en äggstock som jobbar som den ska.

Förra månaden körde vi skyddat med kondom här hemma, men denna månaden har vi skippat skydden. Men vi har inte börjat försöka "på riktigt" än eftersom vi vet att ÄL inte har kommit igång. Första menscykeln var på 29 dagar, får se om denna är lika lång, i så fall kommer den 26/10.

Välkommen, och hoppas att din ägglossning kommer igång snart!
  • Syrran86
    mavidyz skrev 2014-10-16 17:58:56 följande:
    Ingen aning och gyn vill inte kolla förrän vi försökt bli gravida ett år. Tycker dock att det är lite poänglöst att försöka så länge om man inte ens har ÄL/mens på flera månader :/
    Jag kommer inte ihåg, vilket preventivmedel hade du använt innan?
  • Syrran86
    mavidyz skrev 2014-10-16 18:34:49 följande:
    P-piller. Slutade med dem i början av november förra året
    Måste kännas segt att vänta så på äl och mens. Om det har gått flera månader borde det ju gå att åtminstone göra ett ultraljud för att se hur äggstockarna ser ut. Pcos till exempel är ju ganska vanligt och går oftast att åtgärda vid barnönskan.
  • Syrran86
    mavidyz skrev 2014-10-16 21:02:54 följande:
    Jag tyckte det jag också :( det hon kunde göra var i princip att vi räknade från när jag slutade med piller. vi försökte några månader men väntade sedan in mensen som kom några månader senare. Sen när jag fick mens var det så pass inpå vårar bröllop att jag inte kunde bli gravid för att komma i klänningen så vi väntade lite till. I juli började vi igen men har som sagt inte fått ÄL. Så vi kan skicka in papper för utredning om några veckor, men min man vill helst försöka lite till på egen hand.. Men jag tycker ju inte det är så mkt till försök som sagt :(
    Hoppas att ni får snabb utredning i alla fall. Man vill hu veta vad det beror på att kroppen beter sig konstigt! Men det kan ju ta sig innan dess också. Klart att ni ska försöka, men förstår att det känns motigt.
  • Syrran86

Mensen kom idag som beräknat! Nu ska den bara ta slut så att vi kan få börja försöka. Känns såå roligt men samtidigt lite läskigt. Ni andra som har barn innan, hur känner ni? Min son är snart 1,5 år och vi vill ju så gärna ha ett syskon till honom, men bävar lite inför hur tufft det kommer att bli med två småttingar!

• Syrran86
    FiiaN skrev 2014-10-20 09:23:40 följande:

Hade en jättebra känsla inför denna gången, äl imorgon om ptrackern visar rätt, vilket den gjorde förra månaden. Men igår hade jag liiite blod i flytningarna och idag är det mer... :( Exakt samma dag som jag fick blödning förra månaden... Ska ringa bm idag, får hoppas hon har något svar!

Åh vad jobbigt. Hoppas att bm kan ge dig något bra svar!
  • Syrran86
    NattaLind skrev 2014-10-20 08:30:49 följande:

Hej tjejer!

Kul att vi blivit så himla många! :)

Har fortfarande inte stenkoll på min cykel men förra var på 32 dagar, så bör ha äl på onsdag ungefär. Försöker vara lite avslappnad till det hela då det känns som att det är lättare att det tar sig då, men det är fan inte lätt! :P

Ja det är så lätt att bli lite besatt
  • Syrran86
    BabyJia skrev 2014-10-20 10:23:08 följande:

Jag hoppar in här om det är ok:)

Jag och sambon har två barn sen innan och planerar nu ett syskon under 2015.  Varit bebissjuk sen i somras, så det känns spännande att vi nu snart ska sätta igång.
    Vi kommer inte börja nu direkt, utan beslutet är att ta ut spiralen antingen i slutet av nov eller början av dec och sen är det fritt fram:)

Har varit gravid tre gånger och det blev två barn av dem gångerna. Har blivit gravid direkt, andra barnet var planerat och det gick på första försöket. Så vi hoppas att det vill sig lika fort denna gång också. Men sen vet man ju aldrig såklart.

Ska bli kul att få följa denna tråd och ventilera sig lite med tanke på att det får bli en hemlis för släkt och vänner tills det blir nåt:)

Välkommen! Hur gamla är dina barn?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?