89an skrev 2014-10-16 14:27:45 följande:
Jag har följt denna tråden ett tag nu men aldrig skrivit i den. Men nu är det väl dags att ge sig tillkänna? Haha!
Ja, jag tempar också. Är inne på andra månaden. Dock har jag tyvärr inte sett någon skymt av ÄL än så länge. Har även kombinerat lite med ÄL-stickor. Jag har gått på hormoniella preventivmedel i ca 10 år, varav p-ring nu i slutet under ca 1 års tid (tidigare p-piller). Så det kan ju vara därför ÄL inte kommit igång än. Kroppen behöver komma i balans och hitta tillbaka först. Jag opererade även bort i stort sett hela min ena äggstock förra året, hade en cysta i den. Så det kan även vara så att det är därför jag inte haft någon ÄL än. Den kan ju bli oregelbunden när det bara finns en äggstock som jobbar som den ska.
Förra månaden körde vi skyddat med kondom här hemma, men denna månaden har vi skippat skydden. Men vi har inte börjat försöka "på riktigt" än eftersom vi vet att ÄL inte har kommit igång. Första menscykeln var på 29 dagar, får se om denna är lika lång, i så fall kommer den 26/10.
Välkommen, och hoppas att din ägglossning kommer igång snart!