• Syrran86

Fler som planerar barn 2015?

Tror att jag har äl idag. Tydliga äl-flytningar och även en pytteliten rosa blödning i morse vilket jag ibland har i samband med äl. Tror dock att chansen till sex i kväll är lila ned noll då vi sovit dåligt. Vår son drömde mardröm och vaknade flera gånger så vi är ganska slut. Har fått jätteont i halsen också så jag är inte det minsta sugen vi hade sex i helgen så får väl hoppas på att det finns några levande spermier kvar och väntar på ägget.

• Syrran86
    Pyret 85 skrev 2014-11-04 21:50:04 följande:

Har fått mf igen!

Fy vad tråkigt. Beklagar.
  • Syrran86
    Sarah1990 skrev 2014-11-05 11:27:48 följande:

Alltså tjejer, det här är helt sjukt!!
    Försökte i lyckan som inföll sig förut posta ett inlägg via mobilen här men misslyckades så testar nu igen via datorn istället! :D
    Har medvetet hållit mig borta från det här forumet nu ett tag då det känns som nedräkningstiden från efter mens till ÄL - från ÄL till BIM osv osv kändes som en smärre evighet när jag hela tiden loggade in här och såg alla förväntansfulla och plussande tjejer.
    Hur som, satte ju BIM nu på fredag den 7e men skulle nog egentligen varit i förrgår, har ju varit osäker på hur lång min cykel är så tänkte att det var bättre att höfta lite över tiden än under ;)
    Igår kväll tänkte jag att jag skulle testa mig nu under morgonen i alla fall, bara för att kunna släppa alla tankar som hela tiden kommer smygandes. Hittar liksom "tecken" hela tiden som lika gärna skulle kunna vara tecken på att mensen kommer..
    Sagt och gjort, tog ett test på morgonurinen och efter någon minut började ett andra streck synas på stickan! Jag vart så sjukt förvånad då jag hela tiden gått med inställningen att NEJ, jag är inte gravid. Började gråta samtidigt som tusen tankar flög runt i huvudet. Tog upp ett nytt test och tänkte "kontrollera" ifall det faktiskt stämde, andra testet fick ett lika starkt streck som första. Försökte planera hur jag skulle överraska mannen då han kom hem från jobbet men kunde inte vänta, ringde upp och började stortjuta och pep ut: jag tror jag är gravid!!
    Det är helt surrealistiskt alltihopa och jag funderar på att köpa ett sånt där Clear blue för att få det svart på vitt. Håll tummarna för att det kommer hänga kvar så vi får lyckan att få träffa vårt lilla efterlängtade barn 2015!!
    Vi är så glada!! :D

Grattis! Vad underbart för er!
  • Syrran86

Jag har också varit med sedan starten! Har inte heller skrivit så mycket ännu för jag tog ju ut spiralen i slutet på oktober och har haft första äl utan preventivmedel nu i tisdags eller i går. Har dock inga förhoppningar på att jag blivit gravid då vi hade sex i lördags och inte orkat sedan dess då vi är förkylda. Men men, vi önskar ju ett septemberbarn och då är det ju äl i dec eller jan som gäller

• Syrran86
    Sarah1990 skrev 2014-11-06 14:42:44 följande:

Måste bara uppdatera er lite här i gravid-lyckan. Bokade tid för inskrivning idag via telefon och ska tillsammans med mannen gå dit om 2.5 vecka. Kvinnan i telefonen sa att vi skulle ta ställning till huruvida vi vill göra ett KUB-test och NUPP (alltså ÄLSKAR att de döpt det till just NUPP!!!). Läste på lite på 1177:s hemsida och vi har bestämt oss för att ta blodprovet och det tidiga ultraljudet, mest för att se så det faktiskt finns någon aktivitet där inne, vi vill däremot inte göra det för att upptäcka eventuell kromosomförändring, ex Downs syndrom.
    Är personligen emot abort och tror mannen också är det (även om han försöker ställa sig mer neutral då han i slutänden inte kan tvinga någon att INTE genomföra en abort) så vet inte riktigt hur det skulle hjälpa oss ifall vi fick reda på att barnet vi (förhoppningsvis) väntar har en kromosomavvikelse.

Hur tänker ni som vet vad just KUB och NUPP handlar om? Har ni tagit ställning till det?

PS. Borde skrivas någon typ av bibel där det steg för steg står ALLT man behöver veta, göra, förbereda sig på, ta ställning till osv. Det här är ju en hel jäkla djungel!!

Och Mavidyz - håll hoppet uppe! Tror du är en jättefin tjej så när det är menat att det ska hända, kommer det hända! <3

Vi gjorde kub när jag var gravid förra gången. Kommer definitivt att göra det igen! Det var otroligt skönt att göra ett ultraljud i v.13 gör få började alla symtom försvinna och jag kände mig knappt gravid längre. Så underbart att få se den lille 6cm stora bebisen sprattla omkring då! Vi tänkte såhär att om det visar ökad risk för kromosomavvikelse så har vi tid på oss att förbereda oss och låta det sjunka in innan bebisen kommer ut.
  • Syrran86
    Vw88 skrev 2014-11-07 11:10:51 följande:

Tänkte höra efter om någon har provat Clearblue digital ägglossningstester? Jag och sambon tänkte denna månaden att det kunde vara bra att kolla om och när jag har ÄL (trots ett aktivt sexliv). Har gjorde första testet runt 30 sep och har fortfarande inte fått någon glad gubbe... Känner av symtomen på ÄL nu men BIM är 15 nov. Kan det stämma?
    Första mensdagen senast var 22 sep...
    Fast har kunnat läsa mig till att det är inte säkert att alla får glad gubbe på morgonurinet, att det kanske inte ger utslag förrän under dagen/kvällen för vissa. Så kanske har haft det fast att jag inte fått utlsag :S känner mig förvirrad

Har ingen erfarenhet av äl-tester själv, men har läst här att morgonurin inte ska användas utan man ska vänta tills mitt på dagen.
  • Syrran86

Pyttepytteliten blödning idag på äl+3. Kan det vara så att det är en nidblödning trots att vi endast hade sex fyra dagar innan äl? Eller så tänker jag bara för mycket och hittar symtom som inte finns!

• Syrran86
    Lissing skrev 2014-11-08 18:58:20 följande:
    Jag hade det likadant!
    Både på äl+3 och äl+4. 
    Vet inte om jag är gravid ännu, är bara på äl+5 nu Obestämd
    Tiiiiden gåååår såååå saaaakta Rynkar på näsan
    Ja visst går det sakta när man väntar. Har som sagt egentligen inga förhoppningar om graviditet då vi inte hade sex vid äl men nu letar jag symtom ändå! Puh. Kan inte minnas att det var såhär när jag blev gravid med min son.
  • Syrran86
    Lissing skrev 2014-11-08 19:50:14 följande:
    Spermierna kan leva länge, så även om ni hade sex 4 dagar innan äl kan du ju vara gravid Glad 
    Ja det finns väl en liten chans men jag är inställd på att vi får försöka nästa månad! När har du BIM?
  • Syrran86
    mavidyz skrev 2014-11-09 09:16:54 följande:
    Har för mig att de kan leva upp till en vecka? :O
    Jag vet inte, hade för mig att det var två-tre dagar men kan ju hoppas att det är längre
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?