• Syrran86

Fler som planerar barn 2015?

FiiaN skrev 2014-09-23 08:37:39 följande:

Gud jag måste bara skriva detta!

Va iväg nu på morgonen iväg till gyn, dom tog test på livmordertappen. Men när jag låg där så sa hon, det ser ut som du har ägglossning nu :O WHAAAT? Trodde inte den va nu redan! Måste ta en sticka och kolla sen! Så blir det till att ligga i ordentligt när killen kommer hem sen :D Hoppas inte det är försent bara!

Have fun
  • Syrran86
    NattaLind skrev 2014-09-23 13:41:05 följande:

Hur är det för er tjejer? Brukar ni ha det här molandet mellan ÄL och mens?

Brukar inte ha något molande förutom dagen innan mens. Hur var det, hade du precis slutat med något preventivmedel? Det kanske får livmodern att "röra lite på sig"
  • Syrran86
    NattaLind skrev 2014-09-24 09:54:18 följande:
    Visst är det frustrerande att bara ha det där molandet men egentligen inga andra tecken alls? Jag är typ helt säker på att jag inte kommer plussa denna månad, skulle nästan kunna sätta 1000 spänn på att jag kommer få mens nästa vecka.

Å ena sidan är det väl bra om den kommer för det innebär ju att det är regenbundet, men hade helst av allt inte velat se den på ett bra tag pga andra orsaker ;)
    Hade du regelbunden mens med P-staven? Det är ju så olika det där med när kroppen blir "som vanligt" igen efter preventivmedel med hormoner. När jag skulle bli gravid med mitt första barn så räknade vi med att det skulle ta 6 mån, men jag hann inte ens få mens innan jag blev gravid så det kan gå snabbt! Min kompis där emot slutade med P-piller och fick inte regelbunden mens förrän efter ett år, och först då blev hon gravid. Man vet ju aldrig vad hormonerna gör med kroppen :-S
  • Syrran86

Nu har jag bokat en tid för att ta ut min kopparspiral!! snart får jag också börja verkstaden!

• Syrran86
    Sarah1990 skrev 2014-09-24 14:07:10 följande:
    Åh vad spännande! Lycka till! :D
    Tack! Men ska inte ta ut den förrän 15 okt. Och sedan har jag mens runt 18e tror jag så det blir inget försök förrän mitten på nov.
  • Syrran86
    FiiaN skrev 2014-09-25 15:05:13 följande:

Vi låg i förrgår, igår kom annat ivägen tyvärr, så hoppas det inte är kört pga det. DOCK blev jag så fruktansvärt ledsen imorse! När jag gick på toa så hade jag typ ett blodbad där nere :´( Vet inte vad som hände inatt! HAr haft liiite sparsamma blodflytningar men imorse va det liksom mer än vad jag brukar ha vid mens :( Har fått haft tampong hela dagen... Vad händer med mig? Avtar det inte så ska jag ta mig till gynakuten. VAd skulle ni göra? HAr typ googlat sönder google utan ett bra svar...

Blöder du fortfarande? Om jag var du skulle jag ringa 1177 och rådfråga!
  • Syrran86
    FiiaN skrev 2014-09-29 12:12:35 följande:
    Fick tag i bm i fredags, hon visste inte heller vad det kunde vara... Antingen har mensen kommit igen eller så vill kroppen bara blöda av sig lite.. :(

Fick min mens den 14e slutade den 18e och började igen den 25e... Inte så himla kul! Den håller fortfarande på. Men är inget svullen eller har ont på något sätt. Så jag vet inte alls :( Har blödit mer nu än när jag har min vanliga mens. Blir så ledsen :(
    Usch vad tråkigt. Men kan det inte vara så att kroppen inte riktigt hamnat i fas ännu efter p-pillren? Det kan ju ta ett tag innan allt blir normalt så att säga. Men segt att börja blöda när man tror det är ägglossningsdags! >
  • Syrran86

Jag är nog en skeptisk person men jag skulle inte lita allt för mycket på äl-tester. Vad vet jag, de kanske är pålitliga men det känns som att många är väldigt billiga, och av tveksam kvalitet.

• Syrran86
    kasovi skrev 2014-10-03 17:35:20 följande:
    Så kan det absolut vara! Jag tänker mest egentligen på hur jag känner mig i kroppen. Sen vill jag testa mest för att ha gjort det och se om det funkar :)
    Ja det kan ju vara ett litet bevis på att man "känner rätt" men jag tänker också att testerna kan skapa stress om de inte visar vad man tror/hoppas att de ska visa. Och stress kan ju sätta käppar i hjulet om man vill bli gravid. Alla gör ju som de vill och jag tror absolut att äl-test kan hjälpa många om man inte riktigt vet när äl inträffar om man har oregelbunden cykel eller nyss slutat med preventivmedel. Jag tror bara inte att man ska förlita sig allt för mycket på dem.
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?