• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • NattaLind
    hannap90 skrev 2014-09-19 09:43:53 följande:

Jag och min sambo planerar också barn. Hade ägglossning den 16:e nu, och BIM den 30 september. Så håller tummarna för att det skall vara något.
    Tycker jag är lite tröttare än vanligt, haft lite känningar vid äggstockarna, men kan ju vara inbillning också..
    Hade ju varit en enorm tur om man hade blivit gravid på första försöket :)

Du ligger du på exakt samma dagar som mig! :)

Jag tror inte jag är gravid nu, känner inte av någonting alls. Hoppet är ju det sista som överger en men jag tror allt att allt känns precis som vanligt (mer än höströtthet).
  • hannap90
    NattaLind skrev 2014-09-19 09:52:05 följande:
    Du ligger du på exakt samma dagar som mig! :)

Jag tror inte jag är gravid nu, känner inte av någonting alls. Hoppet är ju det sista som överger en men jag tror allt att allt känns precis som vanligt (mer än höströtthet).
    Spännande! :) Vi får hålla tummarna för varandra då. Som du säger, hoppet är det sista som överger en. 

Är det ert första försök också? :)
  • FiiaN

Phialia90, 24 år, 2a försöket, BIM 11/9
    Ancl, 23 år, Småland, BIM 28/9
    Therese2014, 23 år, Värmland, 1a försöket, BIM 7/10
    Haylie13, 1a försöket, BIM 10/10
    Glaesir, 23 år, 1:a försöket BIM okänt.
    Pinglon, 26 år, Finland, 1:a försöket, BIM okänt (men runt 21-26.9)
    Klumposaurisen, 20 år, Östergötland

• NattaLind
    hannap90 skrev 2014-09-19 09:54:32 följande:
    Spännande! :) Vi får hålla tummarna för varandra då. Som du säger, hoppet är det sista som överger en. 

Är det ert första försök också? :)
    Ja man kan ju hoppas att man är en av dom som blivit gravid men inte känner av något. Högst tveksamt men vatusan ;)

Ja det är det :) Tog ut p-staven för några veckor sedan så jag vet ju inte om ÄL kommit igång ens. Men ååååh vad jag hoppas!
  • Sarah1990

Imorse kunde jag inte hålla mig längre så tog ett test, råkade nog kissa lite för mycket på det och hålla det åt fel håll eftersom hela testrutan blev rosa, haha.
    Visade såklart negativt! :p
    Känner inte att jag är gravid längre (hade ju en inbillningsgraviditet innan) men känner inte heller att mensen är på gång (28 dagar sedan förra startade) så undrar fortfarande lite vad det är som händer.

Nu har jag bestämt mig för att inte testa förens kanske onsdag-torsdag nästa vecka (ifall inte mensen kommit då såklart) och då kissa i en plastmugg istället!

• Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-19 09:03:31 följande:

Har inte varit inne på 1 eller 2 dagar och när jag loggar in här så är det så många fina människor som skrivit :) Blir så glad!

Grattis till förlovning och födelsedag
    Välkommen hit till er som är nya
    Synd att några hade fått sin mens, men vet ni vad? På´t igen!
    Roligt att någon tänkt på namn, det är du inte ensam om :)

Är så glad att det finns så många trevliga tjejer på denna tråd. Tonen är trevlig och vi alla försöker hjälpa varandra med råd och tips :) Sånt tycker jag om!

Kram på er alla!

(Ska även försöka puffa fram listan på alla oss :))

Haha ja visst händer det mycket på några dagar? Fick ladda ner Familjeliv.se på mobilen tillslut så jag kunde hänga med i diskussionerna ;)
  • ancl

En vecka och två dagar till bim. Så svårt att hålla sig från att testa!

Känner spontant att det är bättre att gå över några dagar innan man testar, men man vill ju såå gärna veta!

Vet hur liten chansen är och försöker tänka att jag inte är gravid för att istället bli positivt överraskad.

Längtar efter en A eller en L :)

• haylie13

Om mensen tog slut igår, när tror ni jag ska börja med älstickorna? Har 7 st och snål som jag är vill jag inte börja för tidigt med de! Men vill ändå ha koll när jag har ägglossning, för trots mina 26 år har jag noll koll.. ;)

• Syrran86

Phialia90, 24 år, 2a försöket, BIM 11/9

Ancl, 23 år, Småland, BIM 28/9

Therese2014, 23 år, Värmland, 1a försöket, BIM 7/10

Haylie13, 1a försöket, BIM 10/10

Glaesir, 23 år, 1:a försöket BIM okänt.

Pinglon, 26 år, Finland, 1:a försöket, BIM okänt (men runt 21-26.9)

Klumposaurisen, 20 år, Östergötland

Syrran 86, 28 år, Göteborg, 1:a försöket, BIM 20/10

• Syrran86

Oj vad utdragen listan blev, kopierade i telefonen. Har ju inte ens tagit ut spiralen än men planerar att ta ut den i oktober, får se om jag hinner ta ut den innan ÄL som borde bli runt 6/10 annars får jag flytta fram BIM en månad

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?