• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • NattaLind
    FiiaN skrev 2014-09-23 08:37:39 följande:

Gud jag måste bara skriva detta!

Va iväg nu på morgonen iväg till gyn, dom tog test på livmordertappen. Men när jag låg där så sa hon, det ser ut som du har ägglossning nu :O WHAAAT? Trodde inte den va nu redan! Måste ta en sticka och kolla sen! Så blir det till att ligga i ordentligt när killen kommer hem sen :D Hoppas inte det är försent bara!

Haha, det är just det där jag är rädd för ska hända så jag och sambon ligger runt varannan dag varenda vecka, IFALL kroppen skulle vara helt oregelbunden. Litar inte på min kropp för fem öre :P
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-09-23 09:33:08 följande:
    Haha, det är just det där jag är rädd för ska hända så jag och sambon ligger runt varannan dag varenda vecka, IFALL kroppen skulle vara helt oregelbunden. Litar inte på min kropp för fem öre :P
    Vi har inte legat någonting nu typ, har varit svängar hit och dit plus jobb och grejer, så har inte blivit av :O FAn är så rädd att det ska vara försent nu!
  • Syrran86
    Sarah1990 skrev 2014-09-23 08:28:33 följande:
    Men så kan det säkert vara! Känns liksom inte som om min kropp är återställd än! :/ Haft mensvärk rätt länge och känner av äggstockarna en hel del!

Trodde dessvärre att blödningen som kom några dagar efter uttaget var en riktig mens och att jag kunde börja räkna efter denna men vet faktiskt inte! Mina efterskickade ÄL-test får avgöra nästa period (när nu den perioden bestämmer sig för att komma :p)

Har du ett barn sedan innan? :)
    Ja så himla svårt att veta, men ägglossningstesten kanske hjälper dig att få lite klarhet i det hela.

Ja vi har en liten son som är född i maj -13 :)
  • Syrran86
    FiiaN skrev 2014-09-23 08:37:39 följande:

Gud jag måste bara skriva detta!

Va iväg nu på morgonen iväg till gyn, dom tog test på livmordertappen. Men när jag låg där så sa hon, det ser ut som du har ägglossning nu :O WHAAAT? Trodde inte den va nu redan! Måste ta en sticka och kolla sen! Så blir det till att ligga i ordentligt när killen kommer hem sen :D Hoppas inte det är försent bara!

Have fun
  • FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-09-23 12:16:27 följande:
    Have fun
    Hahah tack så mycket :)
  • FiiaN

Tog en sticka förut och sen såg ut såhär. Dock hoppas jag att strecket blir stackare och inte svagare :( Trodde inte jag skulle ha äl fören om några dagar... :O
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-23 12:29:09 följande:

Tog en sticka förut och sen såg ut såhär. Dock hoppas jag att strecket blir stackare och inte svagare :( Trodde inte jag skulle ha äl fören om några dagar... :O

Hoppas att det blir starkare så att du inte haft ÄL än och kan träffa lättare!! Va spännande :D
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-23 12:34:29 följande:
    Hoppas att det blir starkare så att du inte haft ÄL än och kan träffa lättare!! Va spännande :D
    HOPPAS HOPPAS!!!! :D HAde i alla fall sex i söndags isf.
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?