• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • mavidyz

Händer som sagt mkt här, haha!

Hemma här händer det inte mkt däremot. Mannen ligger i feber och andra tråkigheter sen i onsdags, så jag hoppas att inte ÄL passat på att komma nu :(
    Uppe i CD 77 och börjar bli trött på att aldrig få nån ÄL :(
    Hoppas dock som sagt att den inte kommit nu utan kanske kommer nästa vecka när mannen är frisk igen och kanske sugen på att ta igen förlorad tid ;)

• Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-19 22:10:03 följande:

Händer som sagt mkt här, haha!

Hemma här händer det inte mkt däremot. Mannen ligger i feber och andra tråkigheter sen i onsdags, så jag hoppas att inte ÄL passat på att komma nu :(
    Uppe i CD 77 och börjar bli trött på att aldrig få nån ÄL :(
    Hoppas dock som sagt att den inte kommit nu utan kanske kommer nästa vecka när mannen är frisk igen och kanske sugen på att ta igen förlorad tid ;)

Feel ya! Jag fick just reda på att vi inte heller kommer kunna ha sex på ett tag framåt. Min första tanke var inte "shit, jag kommer dö!!", den var "oh no! Tänk om jag får ägglossning då!?" Haha :)

Antar att vi alla blir lite störda av det här med menscykel! ;)
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-19 22:53:06 följande:
    Feel ya! Jag fick just reda på att vi inte heller kommer kunna ha sex på ett tag framåt. Min första tanke var inte "shit, jag kommer dö!!", den var "oh no! Tänk om jag får ägglossning då!?" Haha :)

Antar att vi alla blir lite störda av det här med menscykel! ;)
    Eller hur!! Visst är det tråkigt om man går en längre period utan sex, men man överlever ju, man vet ju att man kommer få ha det igen liksom. Men nu när man försöker skaffa barn är man ju livrädd att missa ÄL! ;D skulle jag ha ÄL nu och min nästa cykel också är på ca 80 dagar så har jag ju ingen ÄL igen förrän typ i nov-dec >.
  • Ilwah
    Sarah1990 skrev 2014-09-19 19:48:30 följande:
    Hej och välkommen! :)
    Kul att se någon annan i samma ålder som också har planer på att gifta sig nästa år! :D Hur tänker ni kring ert bröllop?

Tack! :)
    Jadu, litet sommarbröllop med de allra närmaste, på Wapnö slott strax utanför Halmstad. Tanken var väl barn efter bröllopet, men tvivlar starkt på att vi orkar vänta, haha. ;)
    Ni då? :)

• Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-20 08:49:25 följande:
    Eller hur!! Visst är det tråkigt om man går en längre period utan sex, men man överlever ju, man vet ju att man kommer få ha det igen liksom. Men nu när man försöker skaffa barn är man ju livrädd att missa ÄL! ;D skulle jag ha ÄL nu och min nästa cykel också är på ca 80 dagar så har jag ju ingen ÄL igen förrän typ i nov-dec >.
    Åh ja du har ju extra lång väntan också! :/

Tänker att de här totalt sexfria veckorna ska jag börja läsa böcker, meditera och hitta mig själv för just nu känns det bara som en evighet! ;p
  • Sarah1990
    Ilwah skrev 2014-09-20 09:20:26 följande:

Tack! :)
    Jadu, litet sommarbröllop med de allra närmaste, på Wapnö slott strax utanför Halmstad. Tanken var väl barn efter bröllopet, men tvivlar starkt på att vi orkar vänta, haha. ;)
    Ni då? :)

Åh vad mysigt det låter! Är slottet fint?

Vi är väl inne på att hyra en lokal någonstans, fixa den jättefint och sedan ha en rolig fest där dans, glädje, kärlek, gemenskap och fest står i centrum ^^

Lite som dom där filmerna man ser om de stora festerna syrier har typ ;p

Haha kul att höra att ni inte heller kunde vänta! Vet dock inte hur jag ställer mig till att faktiskt gifta mig som höggravid än men OM jag blir gravid snart har vi faktiskt pratat om att flytta fram bröllopet lite och kanske ha det när jag är i vecka 25 eller något så jag i alla fall orkar vara vaken och levande hela kvällen ;)
  • Ilwah
    Sarah1990 skrev 2014-09-20 11:28:03 följande:
    Åh vad mysigt det låter! Är slottet fint?

Vi är väl inne på att hyra en lokal någonstans, fixa den jättefint och sedan ha en rolig fest där dans, glädje, kärlek, gemenskap och fest står i centrum ^^

Lite som dom där filmerna man ser om de stora festerna syrier har typ ;p

Haha kul att höra att ni inte heller kunde vänta! Vet dock inte hur jag ställer mig till att faktiskt gifta mig som höggravid än men OM jag blir gravid snart har vi faktiskt pratat om att flytta fram bröllopet lite och kanske ha det när jag är i vecka 25 eller något så jag i alla fall orkar vara vaken och levande hela kvällen ;)

Det är helt fantastiskt! Vi var där på bröllopsmässa förra året, och föll direkt. Vi tänkte egentligen vara hos hans föräldrar och ha det hela väldigt simpelt, men vi kände direkt att det är på Wapnö som vi ska vigas :)
    (bild: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Vapn%C3%B6_slott.jpg)

Er idé låter himla härlig också! har nån av er nån koppling till Syrien, eller hur kommer det sig att ni valt just det?

Ja, det är lite så vi tänker också. Det är ju i stort sett enda anledningen till att vi skjuter upp verkstaden till tidigast nästa vår. Men vi får se hur bra det går ;)

• mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-20 11:23:49 följande:
    Åh ja du har ju extra lång väntan också! :/

Tänker att de här totalt sexfria veckorna ska jag börja läsa böcker, meditera och hitta mig själv för just nu känns det bara som en evighet! ;p
    Låter som en sund idé! ;D jag har faktiskt funderat på att prova yoga eller nått sånt :) lär ju inte skada liksom :)
  • Sarah1990
    Ilwah skrev 2014-09-20 15:11:24 följande:

Det är helt fantastiskt! Vi var där på bröllopsmässa förra året, och föll direkt. Vi tänkte egentligen vara hos hans föräldrar och ha det hela väldigt simpelt, men vi kände direkt att det är på Wapnö som vi ska vigas :)
    (bild: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Vapn%C3%B6_slott.jpg)

Er idé låter himla härlig också! har nån av er nån koppling till Syrien, eller hur kommer det sig att ni valt just det?

Ja, det är lite så vi tänker också. Det är ju i stort sett enda anledningen till att vi skjuter upp verkstaden till tidigast nästa vår. Men vi får se hur bra det går ;)

Guuuud så fint det ser ut där!! Kunde inte öppna bilden du skickade men googlade på namnet och hittade flera bilder!! Verkligen ett sådant där traditionellt supermysigt ställe!
    Haha alltså anledningen till att jag sa syriskt bröllop är för att jag har för mig att det finns en film om just detta? Vi har inga kopplingar till syrien men ett annat land där man firar liknande :)

Ja, då får i väl se ifall det inte slutar med två vinter/vårbröllop för oss båda till slut i alla fall då? ;p
  • ejh97

Börjar närma sig ÄL nu. Tre dagar kvar, nervöst som bara den. Hoppas hoppas

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?