• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • glaesir

Men när man får som "ägglossningsblödning" är det DÅ man är som mest fertil eller är det tiden före? Alltså är "ägglossnibgsblödningen" tecken på att det är försent eller på att man är som mest fertil?

Haha ursäkta, kanske är megakorkad men blir så frustrerad xD

• FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-16 16:01:10 följande:

Förresten tjejer, hur gör ni?
    Jag försöker uppdatera min sambo om allt som händer och hur jag känner mig och liknande för att få honom att på något sätt känna sig delaktig. Förklarade för en stund sedan att jag vill att han ska kunna knyta an på något sätt också genom det jag berättar så han förstår processen och hur allt känns.
    Hur gör ni?

JAg gör detsamma som dig! :)
  • NattaLind

Alltså, man övertänker ju allting. Men ni kanske har något som kan stilla mina tankar :)

Jag har ju aldrig haft PMS, mensvärk eller liknande. Varken innan p-piller, under p-piller eller när jag hade p-stav. Har knappt haft några flytningar alls sedan jag började med p-piller. Med andra ord har jag inte haft det på 10 år. De sista åren kan jag ibland haft lite värk några veckor innan mens, vilket jag nu i efterhand tror varit ÄL (eller?).

Nu när p-staven har kommit ut har jag fått tillbaka flytningar, och de sista dagarna har dom varit mjölkiga (nu är dom borta). Väldigt söt doft. Men jag har inte känt av den här värken som jag (ibland någon gång då och då) känt vid ÄL, och jag skulle haft ÄL igår. Nu vet jag ju inte om den andra värken varit vid ÄL överhuvudtaget så har noll koll.

Det jag nog undrar är egentligen om jag kunnat ha ÄL fast jag inte känt av något alls i kroppen? Vad tyder flytningarna på?

Och framför allt: kan man sedan vara gravid utan ha några symptom som ömma bröst, illamående, bristningar osv? Jag vet ju svaret egentligen men ändå skönt att få det bekräftat från er, löjlig som man är! :P

• mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-17 13:58:54 följande:

Men när man får som "ägglossningsblödning" är det DÅ man är som mest fertil eller är det tiden före? Alltså är "ägglossnibgsblödningen" tecken på att det är försent eller på att man är som mest fertil?

Haha ursäkta, kanske är megakorkad men blir så frustrerad xD

När ägget har lossnat kan det befruktas upp till ett dygn är vad jag har hört! Därför det är bäst att ha sex innan så att spermierna redan är inne och är redo ;)
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-09-17 15:35:45 följande:

Alltså, man övertänker ju allting. Men ni kanske har något som kan stilla mina tankar :)

Jag har ju aldrig haft PMS, mensvärk eller liknande. Varken innan p-piller, under p-piller eller när jag hade p-stav. Har knappt haft några flytningar alls sedan jag började med p-piller. Med andra ord har jag inte haft det på 10 år. De sista åren kan jag ibland haft lite värk några veckor innan mens, vilket jag nu i efterhand tror varit ÄL (eller?).

Nu när p-staven har kommit ut har jag fått tillbaka flytningar, och de sista dagarna har dom varit mjölkiga (nu är dom borta). Väldigt söt doft. Men jag har inte känt av den här värken som jag (ibland någon gång då och då) känt vid ÄL, och jag skulle haft ÄL igår. Nu vet jag ju inte om den andra värken varit vid ÄL överhuvudtaget så har noll koll.

Det jag nog undrar är egentligen om jag kunnat ha ÄL fast jag inte känt av något alls i kroppen? Vad tyder flytningarna på?

Och framför allt: kan man sedan vara gravid utan ha några symptom som ömma bröst, illamående, bristningar osv? Jag vet ju svaret egentligen men ändå skönt att få det bekräftat från er, löjlig som man är! :P

Jag har inget minne av att jag någonsin känt av ÄL, varken innan jag började med stavar och piller för ca 10 år sen eller nu efter! Tror absolut det är fler som inte känner :)

Och man kan vara gravid utan några märkbara symptom :) man läser ju då och då otroliga historier om kvinnor som varit gravida i några månader utan att ha någon aning om det! Eller som de som faktiskt inte vetat något fram till förlossning :O
  • Syrran86

Jag "känner" inte ägglossning men märker på flytningarna när den inträffar. Efter mens brukar flytningar vara mjölkiga. Dagarna innan och under äl, när man är fertil, blir flytningarna hala och genomskinliga, lite som rå äggvita. Efter äl blir de lite tjockare och vitare. Om ni googlar på billingsmetoden kan hitta mer info. Utmärkt metod, jag vet alltid när jag har min äl :)

• klumposaurisen

oj härhade de skrivits masssor sen jag kollade sist  =)

Amanda 20 år östergörtland. väntar på mens eller ett pluss.  precis tagit ut staven så de är nog inte så trolig.=)

• NattaLind
    klumposaurisen skrev 2014-09-17 21:29:54 följande:

oj härhade de skrivits masssor sen jag kollade sist  =)

Amanda 20 år östergörtland. väntar på mens eller ett pluss.  precis tagit ut staven så de är nog inte så trolig.=)

Kul med en till Östgöte! När åkte staven ut? :)
  • NattaLind
    Syrran86 skrev 2014-09-17 21:20:05 följande:

Jag "känner" inte ägglossning men märker på flytningarna när den inträffar. Efter mens brukar flytningar vara mjölkiga. Dagarna innan och under äl, när man är fertil, blir flytningarna hala och genomskinliga, lite som rå äggvita. Efter äl blir de lite tjockare och vitare. Om ni googlar på billingsmetoden kan hitta mer info. Utmärkt metod, jag vet alltid när jag har min äl :)

Hmm, kanske kan stämma på när jag trodde att jag hade ÄL. Eller något! Haha, så snurrigt.
  • Sarah1990

Alltså, hur lång brukar en menscykel vara? :P
    Jag trodde att jag skulle få min mens imorgon ungefär (exakt 4 v efter förra blödningen efter uttaget av spiralen) men än så länge känner jag ingenting! Brukar f.ö. ha väldigt smärtor och besvär flera dagar innan mensen, till och med då jag åt piller fick jag smärtor 3 dagar innan mensen började!
    Har lovat mannen att inte testa mig förens imorgon för då rinner mitt tålamod över!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?