• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • NattaLind
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 14:43:55 följande:
    KAN ju vara så att det är stress som spökar hos oss båda.. Börjar bli mer och mer säker på att det är det som ligger bakom mina symtom. Vad jag än gör så tänker jag ju konstant och hoppas på att jag blivit gravid och någonstans där kommer väl stressen smygandes också. Mycket "tänk om" och "tänk om inte"-tankar som dyker upp hela tiden :/
    Kanske är likadant för dig?
    Jag tror absolut att det är samma för mig. Jag vill ju inte vara stressad så jag försöker att inte tänka på det, det ideala när man vill bli gravid är ju att vara lugn och tillfreds. Men HUR lätt är det?! :D
  • Sarah1990
    NattaLind skrev 2014-09-15 14:49:40 följande:
    Jag tror absolut att det är samma för mig. Jag vill ju inte vara stressad så jag försöker att inte tänka på det, det ideala när man vill bli gravid är ju att vara lugn och tillfreds. Men HUR lätt är det?! :D
    Haha i så fall kommer jag nog ALDRIG att bli gravid!!! Skrikandes
    Är expert på att stressa upp mig för ingenting tyvärr..
    Kanske ska börja någon yogagrupp och gå någon hitta-ditt-inre-lugn-kurs så återkommer jag om några månader igen och ser om det tar sig? ^^

Förresten alla ni tjejer, om ni fick bestämma (självklart kan man bara önska), hur många barn skulle ni vilja ha då? :)
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 15:07:05 följande:
    Kanske ska börja någon yogagrupp och gå någon hitta-ditt-inre-lugn-kurs så återkommer jag om några månader igen och ser om det tar sig? ^^

Förresten alla ni tjejer, om ni fick bestämma (självklart kan man bara önska), hur många barn skulle ni vilja ha då? :)
    Hahah en sån kurs skulle jag nog också behöva gå på! :P

Hmm 2 eller 3 tror jag :)
  • NattaLind

Hahaha, skulle inte förvåna mig om det tog sig direkt när man bara kände "äh va fan, jag ger upp!!".

Jag vill ha 3 :) Som sagt, man vet ju aldrig vad man hamnar på men 3 känns bra.
  • Therese2014

Tre eller kanske tom fyra:)
  • mavidyz

Kroppen kan ju vara riktigt jävlig ibland alltså! 
    Läst om så många som har så EXTREMA symptom men inte är det minsta gravida ;) Bara för att man vill så gärna och letar efter det. Skengraviditet är fan inte ok! :( 

Jag vill ha 2, kaaaanske 3 barn :)

• Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-15 19:57:29 följande:

Kroppen kan ju vara riktigt jävlig ibland alltså! 
    Läst om så många som har så EXTREMA symptom men inte är det minsta gravida ;) Bara för att man vill så gärna och letar efter det. Skengraviditet är fan inte ok! :( 

Jag vill ha 2, kaaaanske 3 barn :)

Vet du? Jag har varit skengravid två gånger! Det var helt sjukt!
  • Sarah1990

Förresten, börjar få mensvärk nu så tror tyvärr inte att det tagit sig :/ Känner mig så jävla besviken..

• mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 20:41:53 följande:
    Vet du? Jag har varit skengravid två gånger! Det var helt sjukt!
    Fy, måste vara så jobbigt :O Jag hoppas att jag aldrig råkar ut för det.. :(
    Vad fick du för symptom då?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?