• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • ejh97
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 15:07:05 följande:
    Haha i så fall kommer jag nog ALDRIG att bli gravid!!! Skrikandes
    Är expert på att stressa upp mig för ingenting tyvärr..
    Kanske ska börja någon yogagrupp och gå någon hitta-ditt-inre-lugn-kurs så återkommer jag om några månader igen och ser om det tar sig? ^^

Förresten alla ni tjejer, om ni fick bestämma (självklart kan man bara önska), hur många barn skulle ni vilja ha då? :)
    Två, fast tre är ju helt okej också!
  • Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-15 20:55:15 följande:
    Fy, måste vara så jobbigt :O Jag hoppas att jag aldrig råkar ut för det.. :(
    Vad fick du för symptom då?
    Haha alltså det var verkligen helt sjukt! Första gången var jag kanske 19-20 år och nu senast var för ca 1.5 år sedan. Hade spiralen då så förstod väl egentligen att jag inte var det men kunde ändå inte vara säker. Mådde illa på morgnarna, var sugen på skumma saker, trött och sov mycket, jätteömma bröst och bröstvårtor, humörsvängningar och jättekänslig, började gråta för ingenting, kissade oftare osv. Speciellt det där med ömma bröst var skummast! Dom svullnade, bröstvårtorna och vårtgårdarna ändrades (blev större) och hela brösten var jätteömma och gjorde ont.

Fick för mig saker och mim hjärna sa liksom till mig att JA! Du är gravid, det är ett barn i magen! Minns att jag även började drömma om det.

Hela situationen var bara så bisarr. Väntade in i det sista med test eftersom jag ibland fick min mens. Sa ett datum då jag skulle testa mig om ingen mens kom och då kom mensen dagen innan :p Alla symtom försvann med mensen!
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 22:38:04 följande:
    Haha alltså det var verkligen helt sjukt! Första gången var jag kanske 19-20 år och nu senast var för ca 1.5 år sedan. Hade spiralen då så förstod väl egentligen att jag inte var det men kunde ändå inte vara säker. Mådde illa på morgnarna, var sugen på skumma saker, trött och sov mycket, jätteömma bröst och bröstvårtor, humörsvängningar och jättekänslig, började gråta för ingenting, kissade oftare osv. Speciellt det där med ömma bröst var skummast! Dom svullnade, bröstvårtorna och vårtgårdarna ändrades (blev större) och hela brösten var jätteömma och gjorde ont.

Fick för mig saker och mim hjärna sa liksom till mig att JA! Du är gravid, det är ett barn i magen! Minns att jag även började drömma om det.

Hela situationen var bara så bisarr. Väntade in i det sista med test eftersom jag ibland fick min mens. Sa ett datum då jag skulle testa mig om ingen mens kom och då kom mensen dagen innan :p Alla symtom försvann med mensen!
    Usch, det är nästan otäckt! :O

Dumma dumma kropp :(
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 20:43:56 följande:

Förresten, börjar få mensvärk nu så tror tyvärr inte att det tagit sig :/ Känner mig så jävla besviken..

Fast jag har hört att vissa får som mensvärk fast det inte är det :) Så hoppet är inte ute fören mensen kommer! :)
  • NattaLind

Jag har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv, men jag har fått för mig att min ägglossning kanske kan kännas som mensvärk?

Vet att jag "känt av något" några veckor innan mens ibland, och det har till och med "huggit till" när jag ibland ställt mig upp hastigt. Ibland kan jag också känna mig extra kissnödig fast jag inte är det. ÄL? :P

• FiiaN
    NattaLind skrev 2014-09-16 08:22:32 följande:

Jag har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv, men jag har fått för mig att min ägglossning kanske kan kännas som mensvärk?

Vet att jag "känt av något" några veckor innan mens ibland, och det har till och med "huggit till" när jag ibland ställt mig upp hastigt. Ibland kan jag också känna mig extra kissnödig fast jag inte är det. ÄL? :P

Det kan absolut vara ÄL :)
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-09-16 08:22:32 följande:

Absolut möjligt :) många känner ju av sin ÄL :)
  • glaesir

Tolkningshjälp! Har ju tagit ÄL test varje dag sen torsdags. Idag var det starkare än andra dagar! ÄL på g? Är ju inte som att de verkligen sku va ÄL, då ska de ju va starkare!
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-16 08:38:00 följande:

phpTCGI7p91540.jpg

Tolkningshjälp! Har ju tagit ÄL test varje dag sen torsdags. Idag var det starkare än andra dagar! ÄL på g? Är ju inte som att de verkligen sku va ÄL, då ska de ju va starkare!

Med ÄL-test ska du ju mäta stegringen av ÄLhormonen (kommer inte ihåg vad just den heter) som stegras några dagar innan ÄL :) så det ska bli starkare och starkare fram till ÄL
  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-09-16 08:38:00 följande:

phpTCGI7p91540.jpg

Så kör en gång idag, en gång i övermorgon och sedan ytterligare en gång på lördag så borde ni ju pricka in det! ;)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?