• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    kvinna16780 skrev 2014-09-13 14:32:05 följande:
    Precis! Du har ett positivt tänkande :)

Jag gick till en hälsobutik idag och köpte hihi. Hon som jobbade sa att det ökar fertilitet och att det är många som köper det. Hon sa även att det är bra vitaminer i det och är bra för huden. Om jag inte blir gravid så kanske jag får ett fint lyster iaf :p
    Ja men va bra :D Hoppas det funkar!
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-13 14:38:15 följande:
    Jag börjar tyvärr tro att du inte har haft någon ÄL än :( Du kan ju haft den mellan det datum du tänkte att du hade ÄL och nu, och därför ha senare BIM. Men den kan ju lika gärna inte ha kommit alls :(
    Jag vet precis hur det känns. Så jävla värdelöst och inget man kan göra åt skiten heller :(
    Men usch va hemskt :( Varför är kroppen så elak :( Dumma dumma dumma!
  • Sarah1990

Idag kunde jag inte stå emot längre så gick och köpte ett 2-pack gravtest på Apoteket. FY så nervös jag var där inne av någon anledning, kändes som om jag gjorde något kriminellt när jag stod där och smygtittade runt.

Står dock på bipacksedeln att testen ska tas från den dag man beräknar mensen! Betyder det då alltså att jag ändå måste vänta tills nästa vecka!? D:

• Lotten
    Sarah1990 skrev 2014-09-13 18:43:43 följande:

Idag kunde jag inte stå emot längre så gick och köpte ett 2-pack gravtest på Apoteket. FY så nervös jag var där inne av någon anledning, kändes som om jag gjorde något kriminellt när jag stod där och smygtittade runt.

Står dock på bipacksedeln att testen ska tas från den dag man beräknar mensen! Betyder det då alltså att jag ändå måste vänta tills nästa vecka!? D:

Man bör vänta tills dess, men om du producerat tillräckligt med hormoner går det att se såhär tidigt. Lycka till!
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-13 18:43:43 följande:

Hahah förstår din känsla. Jag smög nästan fram när jag skulle kolla på grav-test på apoteket, tittade mig åt alla håll så ingen såg mig typ ^^

Ja det är ju bäst chans att få positivt på :) Hoppas veckan går snabbt!
  • kvinna16780
    mavidyz skrev 2014-09-13 14:40:02 följande:

Har läst en hel del om det och folk verkar ha haft hjälp av det! Har dock hört att man kan få längre cykel av det. Eller att om man har regelbunden cykel så kan den bli rubbad >.< Jag ska däremot testa rosenrot (när jag nu får mens igen....) som ska korta ner cykeln och göra den lite jämnare :)

Jo jag har hört samma sak. Jag frågade kvinnan i butiken om det och hon sa att det är något hon inte har hört. Vi får väl se :) Hoppas rosenrot fungerar för dig.
    FiiaN skrev 2014-09-13 16:55:57 följande:

Ja men va bra :D Hoppas det funkar!

Jag hoppas oxå :)
  • glaesir

På måndag ska jag ha ÄL!

Har ni någon "drömmånad" att få barn på?

Jag har som drömmånad september/oktober2015. Då hinner jag fylla 24 och har alltid sagt att jag vill vara 24 då jag får första

Får se! ;)

• FiiaN
    glaesir skrev 2014-09-13 19:12:35 följande:

På måndag ska jag ha ÄL!

Har ni någon "drömmånad" att få barn på?

Jag har som drömmånad september/oktober2015. Då hinner jag fylla 24 och har alltid sagt att jag vill vara 24 då jag får första

Får se! ;)

Åhh hoppas du får en bebis då :)

Åh min drömmånad är i maj, så jag MÅSTE vara gravid nu! Har alltid velat ha barn när jag är 23. Så måste få en unge innan 15 maj, eftersom jag fyller 24 då :P
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-13 19:16:33 följande:
    Åhh hoppas du får en bebis då :)

Åh min drömmånad är i maj, så jag MÅSTE vara gravid nu! Har alltid velat ha barn när jag är 23. Så måste få en unge innan 15 maj, eftersom jag fyller 24 då :P
    Haha jag tänker likadant! Vill helst ha innan september 2015 för att jag fortfarande ska vara 23;)
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-13 19:36:02 följande:
    Haha jag tänker likadant! Vill helst ha innan september 2015 för att jag fortfarande ska vara 23;)
    Hahah kul :) Det sa min sambo också, att han ville vara 23. Men han fyller i juli, så han har lite längre tid på sig att få drömmen uppfylld ^^
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?