• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • fruannie
    pinglon skrev 2014-09-12 07:09:41 följande:
    Magkänslan är nog oftast att lita på, man bara vet när det är rätt. :) Vi hade heller inte varit tillsammans mer än 2-3 månader när jag blev gravid. Men det kändes helt rätt och är fortfarande rätt. Nu hoppas vi på syskon åt vår tjej som är född nov 2010. Hur gammal är ert första barn? 
    Vi har en son som föddes aug -11, blir tredje försöket till syskon nu. Tog ut hormonspiralen 15 juni en vecka efter bröllopet och trodde nog att jag skulle varit gravid nu, men kanske är bra att komma ner på jorden lite det kan ju inte alltid vara så enkelt som ett p-piller barn.
  • glaesir
    Sarah1990 skrev 2014-09-12 11:00:48 följande:

Vill också skriva hur vi träffades MEN jag kommer från en mindre stad där alla känner alla (och somliga vet mer om mig än vad jag själv gör ungefär) så om jag skulle skriva så skulle de flesta kunna lista ut vem jag är (ifall det nu är någon från min hemstad här inne) och SÅ officiellt är det inte att vi försöker bli med barn, haha.

Ska vi försöka sammanställa en lista?

Alla vi som varit/är aktiva i denna tråd kan ju skriva:

1. Din egen ålder + partners ålder

2. Tid tillsammans

3. Tid sedan du slutade med preventivmedel

4. Hur länge ni försökt (antal månader ex)

5. Senaste beräknade ÄL

6. Datum för BIM

Fyll gärna i om det är något jag missat, kanske kan hjälpa till att hålla koll och se vem som beräknas ha sin BIM först osv? :)

1. Jag är 23 (eller blir på torsdag)min sambo 29.

2. Ca 8 Mån.

3. 2 veckor idag

4. Startade för två veckor sen.

5. Enligt "regelboken" 15 september.

6. 29 september!

Kul idé
  • FiiaN

1. 23 och 23

2. ca 1 år och 3 månader

3. 10e augusti

4. Sedan jag slutade med p-piller :)

5. Ingen aning faktiskt

6. 6/9, så BIM+6 idag

Glad

• Sarah1990

1. Jag är 24 och fästmannen 37
    2. 1 år och 2 månader 
    3. 3.5 veckor sedan
    4. Sedan jag slutade med preventivmedel
    5. Senaste ca 4-5 september (tror jag), är fortfarande osäker på dessa saker.
    6. 19 september (4 v sedan förra mensens första dag)

• mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-12 10:39:50 följande:
    Haha men va söt du är då! xD Jaa men eller hur! Jävligt taskigt att ge mig dumma bristningar om det inte är något...
    Ja, just bristningar är ju jävla taskigt om det inte är nått ;D
  • mavidyz

Vill också skriva hur vi träffades MEN jag kommer från en mindre stad där alla känner alla (och somliga vet mer om mig än vad jag själv gör ungefär) så om jag skulle skriva så skulle de flesta kunna lista ut vem jag är (ifall det nu är någon från min hemstad här inne) och SÅ officiellt är det inte att vi försöker bli med barn, haha.

2. Tid tillsammans
    5. Senaste beräknade ÄL
    6. Datum för BIM

Fyll gärna i om det är något jag missat, kanske kan hjälpa till att hålla koll och se vem som beräknas ha sin BIM först osv? :)

1. Vi är båda 24

2. 6 år och 2 månader (även varit tillsammans 2 gånger tidigare på 10 och 6 månader)

3. Slutade i början av november förra året.

4. Försökte lite på en gång men bestämde oss för att invänta första mens. Kom i maj. Började försöka igen efter våra bröllop i juli.

5. Ungefär 4/6...

6. Den som lever får se.. >.
  • Therese2014

2. Tid tillsammans
    5. Senaste beräknade ÄL
    6. Datum för BIM

1. 23 och sambon 22

2. Under ett år

3. Kört avbrutet men slutade med det förra veckan:)

4. Första cykeln nu!

5. Har äl om en vecka!(har lång cykel)

6. 7 oktober

Hoppas vi kan följas åt alla medans vi får våra plus!:D
  • Sarah1990

Nae vad sakta tiden går när man väntar...

Och är fortfarande SÅ orolig för att bli besviken om en vecka när mensen kommer så funderar på att ta ett test snart så jag kan bli besviken nu istället för att dra ut på det med falska förhoppningar :p

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?