• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • ejh97
    glaesir skrev 2014-09-13 19:12:35 följande:

På måndag ska jag ha ÄL!

Har ni någon "drömmånad" att få barn på?

Jag har som drömmånad september/oktober2015. Då hinner jag fylla 24 och har alltid sagt att jag vill vara 24 då jag får första

Får se! ;)

Jag vill ha sommarbarn. Både jag och min sambo är födda i december så vore roligt om vi kunde få en på andra halvan av året! 

Är troligtvis på min sista mensdag idag, så imorgon börjar bakandet. Blir att ligga i nu känns det som. 

Har ni börjat äta folsyra? Ska nog köpa det på måndag hade jag tänkt.

• Syrran86

FiiaN: nu har jag läst i kapp lite i tråden. Efter att man slutar med P-piller kan det ju ta några månader innan ägglossning och mens kommer igång. Det behöver ju inte vara så, men ha det i åtanke. För friska par som har sex regelbundet tar det i genomsnitt 6-7 mån innan man blir gravid. Hoppas såklart att du är gravid, du har ku symtom :)

• Sarah1990

Jag har alltid velat ha barn på våren, innan sommarlovet. Minns hur tråkigt det var att fylla år så sent (hösten). Vill egentligen inte heller att barnet ska fylla år under sommarlovet eftersom många ofta är bortresta och liksom glömmer då.

Sedan vet jag att den ekvationen lär bli lite svår nu ifall det inte tar sig denna månad, haha.

Men INTE ett december-barn, i så fall ska jag knipa tills januari ;)

• FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-09-13 20:48:04 följande:

FiiaN: nu har jag läst i kapp lite i tråden. Efter att man slutar med P-piller kan det ju ta några månader innan ägglossning och mens kommer igång. Det behöver ju inte vara så, men ha det i åtanke. För friska par som har sex regelbundet tar det i genomsnitt 6-7 mån innan man blir gravid. Hoppas såklart att du är gravid, du har ku symtom :)

Jo men det vet jag :) Hoppas bara att det inte tar så lång tid.
  • Syrran86

Min son är född i maj, vilket är helt perfekt! Skönt att inte behöva ta på bebisen massvis med kläder när man ska ut, kunna amma överallt utan att ta av sig jackan o.s.v. (Ibland behöver man liksom akutamma på en parkbänk) :D Nästa bebis kommer ju inte bli ett vårbarn eftersom vi inte kommer börja försöka förrän okt/nov.

• FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-09-13 21:38:32 följande:

Min son är född i maj, vilket är helt perfekt! Skönt att inte behöva ta på bebisen massvis med kläder när man ska ut, kunna amma överallt utan att ta av sig jackan o.s.v. (Ibland behöver man liksom akutamma på en parkbänk) :D Nästa bebis kommer ju inte bli ett vårbarn eftersom vi inte kommer börja försöka förrän okt/nov.

Åh va härligt! Vill ha ett vårbarn <3
  • glaesir
    ejh97 skrev 2014-09-13 20:46:18 följande:

Jag vill ha sommarbarn. Både jag och min sambo är födda i december så vore roligt om vi kunde få en på andra halvan av året! 

Är troligtvis på min sista mensdag idag, så imorgon börjar bakandet. Blir att ligga i nu känns det som. 

Har ni börjat äta folsyra? Ska nog köpa det på måndag hade jag tänkt.

Jag började ca 2 före jag tog ut staven med folsyra + multivitamin
  • glaesir
    glaesir skrev 2014-09-14 08:20:18 följande:

Jag började ca 2 före jag tog ut staven med folsyra + multivitamin

Veckor missade jag
  • FiiaN

Nehepp inatt kom röda veckan... så får inget majbarn detta år. Men på´t igen :D hur går det för er andra? :)

• glaesir

"Ska" ha ÄL imorgon. Testade med sticka imorse och inte minsta lilla antydan på ÄL Heller

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?