• IiIlenora

Israel vs. Islamiska Staten

Jag läste att Englands premiärminister David Cameron tror att Libanon och Jordanien är nästa länder för IS och att då Israel skulle stå på tur. Israelerna kommer då att stå emot och kämpa mot dessa vilddjur och jag tror faktiskt att dem är tillräckligt starka att segra.

Men frågan är hur muslimerna på FL som sitter och säger att IS inte är riktiga muslimer, och att det IS gör strider mot islams läror ställer sig i ett sådant skede? 

Skulle IS fortfarande anses vara anti-islamister ifall Israelerna överlägset torkar bakdelen med ISIS-anhängarnas skägg? 

Och ni andra Israel-motståndare. Hur ställer ni er vid en sådan eventuell händelse. Skulle ni tycka att Israel kränker mänskliga rättigheter då också eller klarar ni av ett erkännande av att dem faktiskt är kämpar för mänskliga värderingar?

Slutligen, David Cameron är rädd för att IS-anhängare snart börjar härja i England.

Så stoppa IS och må Gud Välsigna Israel.

• Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten
  • Ogago
    LiIIenora skrev 2014-09-27 12:31:49 följande:

Jag är sanningsbärare, ingen lögnare.

Du skrev:
    "Du kommer med en Wikipedia länk som någon muslim satt samman."

Du hittar på, du ljuger och du är en lögnare!
    Och, javisst ja, jag glömde - Du är en bluff.
  • LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 12:36:40 följande:

Du skrev:

Du hittar på, du ljuger och du är en lögnare!

Och, javisst ja, jag glömde - Du är en bluff.

Men är du neurotisk också?

Lider du av tvångstankar?
    Israel was given to the Jews by God.
  • LiIIenora

Ogago, Det är värst som du upprepar dig. Du mer eller mindre bekräftar att du är slut på argument.

• Ogago
    LiIIenora skrev 2014-09-27 12:42:03 följande:

Ogago, Det är värst som du upprepar dig. Du mer eller mindre bekräftar att du är slut på argument.

Varför ska man diskutera med nån som ljuger? Med nån som är en bluff? Sånt roar mej inte.
  • LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 12:44:14 följande:

Varför ska man diskutera med nån som ljuger? Med nån som är en bluff? Sånt roar mej inte.

Ja men det förstår jag inte, kan du förklara det... Om du anser att jag ljuger, varför följer du inte din egna uppmaning och lyder den?

Det är liksom hyckleri att bryta mot det man själv predikar om :/

Smörgåsbord :)
  • LiIIenora

• Ogago
    LiIIenora skrev 2014-09-27 12:47:41 följande:
    Ja men det förstår jag inte, kan du förklara det... Om du anser att jag ljuger, varför följer du inte din egna uppmaning och lyder den?

Det är liksom hyckleri att bryta mot det man själv predikar om :/

Smörgåsbord :)
    Inte bara anser, det är ingen åsikt vi pratar om här. Du *är* en lögnare och en stor bluff.

Du skrev:

Kan du berätta att det här är sant, och visa med källa att det är så? Inte? Okej, då bekräftar du själv att du ljuger och far med osanningar. Alltså: Bluff.

Vad finns det för anledning att diskutera sakfrågor med en stor bluff? Mej roar det inte.
  • LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 13:43:47 följande:

Inte bara anser, det är ingen åsikt vi pratar om här. Du *är* en lögnare och en stor bluff.

Du skrev:

Kan du berätta att det här är sant, och visa med källa att det är så? Inte? Okej, då bekräftar du själv att du ljuger och far med osanningar. Alltså: Bluff.

Vad finns det för anledning att diskutera sakfrågor med en stor bluff? Mej roar det inte.

Men du diskuterar ju inte "sakfrågor". Du upprepar dig och säger samma sak om och om igen. Du är ju bankrutt på argument och är okapabel att nå ämnet och hugger efter personliga åsikter. Way out of topic.

Din oförmögenhet att bemöta frågeställningar pekar på ett desperat hopp om att springa ifrån utmaningen jag gav dig och hoppas på att den faller i glömska. Men det gör den inte.

Dessutom, att du fortsätter skriva bevisar att jag inte är en bluff :)

Sen att du citerar något som är taget ur sitt kontext gör ju inte att du framstår som tillförlitlig. Med det i åtanke och din oförmåga att presentera fakta gör att du pratar om dig själv i tredje person. Du behöver psykologhjälp och det kan tyvärr inte jag hjälpa dig med. Jag kan då upplysa dig om att det finns mediciner mot tvångssyndrom. Det heter neuroleptika och kanske behöver du just det. Rådfråga en läkare och återkom.

Smörgåsbord.
    Hur står det till intellektuellt???
  • LiIIenora

Nu åter till ämnet, hur ställer muslimer sig i frågan om att Israel kan slå ut ISIS och rädda förtryckta muslimer från förtryckande muslimer?

Bra eller dåligt?

Har ni någon åsikt eller tystheten är ert medgivande?

• LiIIenora

Dig deep into the jungle... Hugga tchaga, hugga tchaga, hugga tchaga, ugh ugh...

• LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 12:44:14 följande:

Jag skall följa ditt råd, så får du se vem av oss som är sanningsbärare och inte. Inföding :)
  • LiIIenora
    En irakisk advokat som är känd för sitt arbete att främja kvinnors rättigheter har dödats av IS kämpar. Sameera Salih Ali al-Nuaimy hämtades från sitt hem av IS krigare förra veckan och torterades i flera dagar innan en maskerad arkebusering avrättade henne offentligt i Måndags.
    Nuaimy hade postat kommentarer på sin Facebook-sida som fördömer den "barbariska" bombningen dom utför och förstör moskéer och helgedomar i Mosul. Hon dömdes för avfall av en "så kallad domstol," Hennes familj hindrades från att ge henne en begravning. 

Är det därför muslimer här inte vill yttra sig i frågan?
    Är ni rädda eller sympatiserar i smyg?
    FN-monitorer i Irak har fått flera rapporter om avrättningar av kvinnor från IS's beväpnade män. Några efter slentrianmässiga försök. "Utbildade och professionella kvinnor verkar vara särskilt utsatta.

www.nytimes.com/2014/09/26/world/middleeast/womens-rights-activist-executed-by-islamic-state-in-iraq.html
Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten