• IiIlenora

Israel vs. Islamiska Staten

Jag läste att Englands premiärminister David Cameron tror att Libanon och Jordanien är nästa länder för IS och att då Israel skulle stå på tur. Israelerna kommer då att stå emot och kämpa mot dessa vilddjur och jag tror faktiskt att dem är tillräckligt starka att segra.

Men frågan är hur muslimerna på FL som sitter och säger att IS inte är riktiga muslimer, och att det IS gör strider mot islams läror ställer sig i ett sådant skede? 

Skulle IS fortfarande anses vara anti-islamister ifall Israelerna överlägset torkar bakdelen med ISIS-anhängarnas skägg? 

Och ni andra Israel-motståndare. Hur ställer ni er vid en sådan eventuell händelse. Skulle ni tycka att Israel kränker mänskliga rättigheter då också eller klarar ni av ett erkännande av att dem faktiskt är kämpar för mänskliga värderingar?

Slutligen, David Cameron är rädd för att IS-anhängare snart börjar härja i England.

Så stoppa IS och må Gud Välsigna Israel.

• Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten
  • Halvtre
    Gung Ho skrev 2014-08-31 21:01:30 följande:

Nu är du lite osammanhängande.

Jag vet att det är religiösa fanatiker, annars hade de inte startat detta vansinniga dödsdömda projekt fr början.

De är dock i det kortsiktiga perspektivet tillräckligt realistiska att de förstår att de inte skulle vinna ett enda slag mot Israels militär. IDF är en av världens mest vältränade och motiverade arméer (för att inte tala om taktiska kärnvapen) och ska inte jämföras med Syriens och Iraks splittrade och omotiverade styrkor. IS kommer inte att finnas om ett par år!

Nej, jag är inte osammanhängande. Om det är något du inte förstår så fråga så får du ett förtydligande.

Visst är IDF ett av världens bästa arméer och man hade inte behövt utbilda IDF om inte bl.a. Syriens "splittrade och omotiverade styrkor" hade varit ett hot. Jag vet inte var du kommer från men det ligger lite mer i vad som sker än ytliga analyser och spekulationer på hur ting fungerar. Men du verkar annars positiv till ISIS och deras militär för du bemöter inte de faktiska hoten dom utgör.
  • IiIlenora
    johannessssss skrev 2014-09-02 17:10:22 följande:

hellre isis än israel!

Förutom att ISIS förföljer och mördar muslimer, vad annat är det som är så bra med dom?
  • Halvtre
    IiIlenora skrev 2014-09-02 18:54:55 följande:
    Förutom att ISIS förföljer och mördar muslimer, vad annat är det som är så bra med dom?
    Inte för att det finns något bra med dom och vad dom gör, men visst speglar dom koranens läror och visar islams "sanna" ansikte.
  • johannessssss
    IiIlenora skrev 2014-09-02 18:54:55 följande:
    gillar varken isis eller israel...

men israel ger ingen nåd och bombar hela städer.

isis ger dig 4 alternativ och bombar inga städer.
  • IiIlenora
    johannessssss skrev 2014-09-02 19:20:43 följande:
    gillar varken isis eller israel...

men israel ger ingen nåd och bombar hela städer.

isis ger dig 4 alternativ och bombar inga städer.
    Men du föredrar ISIS.

Som flykting flyr jag hellre till Israel än något land där ISIS befinner sig. Men det är förmodligen därför folk flyr till Israel. Man får fristad och lever inte under "ultimatum" för att få existera. Att man får det visar att Israel visst ger nåd och det där bombandet du pratar om är ett resultat av självförsvar.

Jag lever hellre med ett folk med värderingar där man går ut och varnar folk för bombningar, än dom som använder människor som levande sköldar.
  • IiIlenora
    Halvtre skrev 2014-09-02 19:05:45 följande:
    Inte för att det finns något bra med dom och vad dom gör, men visst speglar dom koranens läror och visar islams "sanna" ansikte.
    Ja, dom visar islams sanna ansikte.
  • johannessssss
    IiIlenora skrev 2014-09-02 19:39:03 följande:
    Men du föredrar ISIS.

Som flykting flyr jag hellre till Israel än något land där ISIS befinner sig. Men det är förmodligen därför folk flyr till Israel. Man får fristad och lever inte under "ultimatum" för att få existera. Att man får det visar att Israel visst ger nåd och det där bombandet du pratar om är ett resultat av självförsvar.

Jag lever hellre med ett folk med värderingar där man går ut och varnar folk för bombningar, än dom som använder människor som levande sköldar.
    självförsvar? hamar skickar in missiler för att skrämmas så att israel lägger av med sina murar o förtryck.

israel svarar med att döda 2 0000 människor...medans endast typ 200 judar dog...rättivst?

kristna är mobbade i israel.

på tal om mänskliga sköldar...israel skjuter barn med stridsvagnar, flygplan och gevär.
  • johannessssss
    IiIlenora skrev 2014-09-02 19:39:36 följande:
    Ja, dom visar islams sanna ansikte.
    varför är det så få som följer det? varför går alla islamiska lärda emot dom?? ska du ha mer rätt än en män som har studerat koranen hela sitt liv?
  • IiIlenora
    johannessssss skrev 2014-09-02 20:55:52 följande:
    självförsvar? hamar skickar in missiler för att skrämmas så att israel lägger av med sina murar o förtryck.

israel svarar med att döda 2 0000 människor...medans endast typ 200 judar dog...rättivst?

kristna är mobbade i israel.

på tal om mänskliga sköldar...israel skjuter barn med stridsvagnar, flygplan och gevär.
    Även om raketer skjuts in för att skrämmas så är dom dödande oavsett anledning. Och dessa riktas mot tätbebyggda områden för att döda. Så Israelerna har all rätt att bygga mur och Palestinierna skulle göra detsamma om dom hade att göra med vilddjur som Palestinierna själva. Men dom är lyckligt lottade och har Judar med högre värderingar än dom själva som grannar, därför behöver Palestinier inte bygga någon mur. Det är självtalande.

Vidare har jag bott och arbetat i Israel och den bilden du försöker ge med ord och filmklipp är långt från verkligheten. Kristna är inte alls mobbade. Faktum är att Kristna pilgrimsvandrar dit hela tiden och de här videoklippen är falsk propaganda. Judar och Kristna kommer bra överens med varandra.

Sen att Israel skjuter barn med stridsvagnar och flygplan är inte sant. Det är löjligt att ens göra antydningar på det. Möjligtvis pratar du om ISIS men inte Israel. Jag misstänker att du är en smygmuslim så skäms du för islam eftersom du måste gömma dig?
Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten